hallo allemaal hier weer wat nieuws hoor. mijn dochtertjes is nu 9 maanden. sinds een paar weken ligt ze snachts is haat bed te spelen. zo rond 4 uur word ze wakker en gaat dan liggen brabbelen met haar knuffel, ondertussen kruipt ze heel haar bed door. meestal is ze om 5 uur terug moe, dan gaat ze huilen omdat ze niet kan slapen als ze niet ingstopt ligt. dan ga k haar even instoppen en meestal gaat ze dan nog even slapen. maar goed 6 uur is ze wel weer wakker hoor. voorheen sliep ze altijd goed, soms tijdens een sprongetje iet sminder, maar daar heeft ze volgens mij nu geen last van. en nu si ze overdag meer moe omdat ze snachts ligt te spelen. probeer haar overdag toch niet meer in bed te leggen omdat ik bang ben dat ze dan snachts nog meer wakker is. wel vervelend want overdag is het mopperen omdat ze moe is en snachts is het mama wakker maken. zou ik hier iets aan kunnen doen? groetjes debby
ik weet het ook niet, zit namelijk met het zelfde probleem.... Julian is nu al 4 weken `s nachts wakker. afgelopen nacht van 3.00 tot 5.00. ben ook best wel moe nu ik heb geen tip voor je maar ik weet hoe het is succes
Ik gok toch dat dit een fase is hoor! Ik hoop dat het gauw overgaat en ze gewoon weer gaan slapen 's nachts! Elmo
Jørre is ook zo aan het spoken snachts. Hij wordt nu echt wel 3 of 4 x wakker terwijl hij eerst altijd doorsliep. Gaat wel weer over hoop ik
Britt had het ook rond die leeftijd... ik heb alles uit haar bedje gehaald zodat ze niet meer kom spelen..mischien wel een beetje zielig maar mijn nachtrust is toch wel heilig! En snachts is het geen speeltijd... het werkte ook nog is, dus vanaf die tijd heeft ze niks meer in haar bedje.
youame heeft wel speeltjes in der bed die wordt ook af en toe wakker en gaat ze spelen had ook eerst alles eruit gehaald maar dan gaat ze huilen totdat ik kwam maar zogauw ik kwam ging ze lachen en kreeg haar niet meer in slaap dus heb der laten huilen en nu speelt ze gewoon totdat ze weer moe is en gaat weer slapen zo kan ik sochtend ook nog een paar uurtjes doorslapen
Tijn ook! Sliep al lange tijd van 8 tot 8, en nu? Vaak snachts wakker, kletsen, en heeeel vroeg(5/half6) begint hij te kletsen! Erg vermoeiend! Hopen dat het ind. gewoon een fase is, maar als meerdere kindjes hier last van hebben zal dat wel. Zie dat de meeste die gereageerd hebben een kindje van rond de 9 maanden hebben! kus miek
Idd hier ook. Jelle speelt dan wel niet 's nachts, maar heeft vanaf vorige week zaterdag besloten dat 5.30 wel een mooie tijd is om wakker te worden... :S Ik dacht dat het misschien lag aan het feit dat we op vakantie waren met 7 man, en dat hij het te druk vond, maar zoals ik dit lees is het dus een fase... Het gaat nu weer beter, het is in de loop van de week weer verschoven naar 7.30. Mijn man haalt Jelle altijd uit bed voor een flesje 's ochtends, en legt hem daarna weer terug in de hoop dat hij nog een uurtje meepikt. Vanmorgen begon Jelle om 8.30 te huilen. Ik weet niet of hij daarvoor nog geslapen heeft of heeft liggen spelen, want dat hoor ik niet als ik slaap...
Daan speelt 's nachts ook i bed en hij begind niet te huilen hij heeft een 4 seizoenen slaapzak aan zonder dekens ofzo dus die valt vanzelf weer in slaap
Idd, de meeste kids die dat hebben zijn rond e 9 maaden. Zal wel iets met een sprongetje te maken zou je dan bijna denken. Jørre geeft soms een flinke gil (mama, ik wil mn speen want ik kan hem niet vinden) en dan slaapt ie weer lekker door. Vannacht was het gelukkig pas om 5uur dat hij de eerste keer had bedacht om maar is ff lekker te spelen. En dan het liefst staand in zn bed
gek is dat eigenlijk. stelt me wel gerust dat we niet alleen zijn. ik heb ze maar om 6 uur uit bed gehaald omdat ze dan gaat huilen. een fles gegeven en terug gelegd, dan is ze stil tot ongeveer 8 uur. ze heeft alleen maar een knuffeltje in bed, daar slaapt ze altijd mee, gebruikt ze als soort van speentje. verder helemaal niets hoor. ze ligt dan gewoon te brabbelen en zingen. groetjes debby
Daan is nu 14 maanden en die doet het nog steeds maar das al maanden zo ik word er even wakker van en val weer in slaap word ook gelijk wakker hihi als het stil is.
Jullie laten je kleine dus gewoon in bed liggen en slapen verder tot hij gaat huilen? Ik zit er ook aan te denken dit te gaan doen. Tot nu toe ga ik steeds om de 10 minuten heen, maar zo valt hij natuurlijk nooit weer terug in slaap en ik ben doodmoe. Maar ik vind het zo herrie sochtends hahaha..weet niet of ik wel door kan slapen! kus miek
hahaha ja wat een grapjassen zijn die kleintjes he.... Maar Ilya heeft dat ook een tijdje gehad en het gaat vanzelf wel over. Ik liet hem gewoon zn gang gaan en op een gegeven moment werd hij moe en begon dan te jengelen voor zn speen. Speen erin en weer slapen...
hier ook zon spookje, maar eerlijk gezegd word ik alleen nog wakker als hij huilt, kletsen slaap ik gewoon doorheen.... met huilen wacht ik ook altijd een paar minuutjes, even kijken of het doorzet, of dat het een loze kreet is. (als hij zijn kop weer eens stoot omdat hij tegen de spijlen aan gaat liggen
Hier ook een vroege vogel op het moment na een een week nachtritueeltjes. Helaas kan ik Sanne niet terug leggen, die is wel moe, maar wil gewoon niet slapen...Gaat rond negen uur weer ffe naar bed. Helaas zitten we dus al 06.15 uur beneden...
ayman is ook aan het spelen snachts hoor ik hem lekker babbelen tegen zijn knuffel en hij gaat indd zitten en staan in bed (kijk stiekem om het hoekje) maar dat houdt hij een uur vol of zo dan gaat hij soms zelf liggen en slapen en dan dek ik hem even toe en soms gaat hij wat jammeren en dan geef ik hem drinken en dek hem toe en hij slaapt weer heb er dus geen last van zeg maar dat hij speelt
Noa heeft nu ook zo'n periode dat ze rond een uur of vijf wakker word en gaat vertellen met haar knuffel. In het begin werd ik daar wakker van, nu slaap ik ook door het gebrabbel heen. Word alleen maar wakker van huilen (een uur later) Dit betekend wel dat ik om 06.00 beneden zit met haar voor haar pap. Gelukkig wil ze altijd terug naar bed als het op is.......