Bankzaken via mobiel/Blackberry

Discussie in 'De lounge' gestart door Kari, 30 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames, regelen jullie je bankzaken (geld overmaken enz.) wel eens via je mobiele telefoon? Ik vroeg het me even af. Bij de Belcompany werd het me afgeraden. Ikzelf heb een Blackberry. Maar het lijkt me soms wel eens handig als je ergens bent, om te checken bijvoorbeeld of je nog saldo hebt....

Reacties zijn welkom!

Kari

2. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor. Ik check m'n geld via de rabobank app (android) en maak geld over tussen mijn eigen rekeningen. Geld overmaken naar andere rekeningen doe ik gewoon thuis via m'n laptop, maar verder gebruik ik hem heel veel.

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Oh ja, en nog even een vraagje. Ik zit bijv bij ING. Als ik geld over wil maken, van spaarrekening naar betaalrekening krijg ik een Tan-code. Dan moet ik natuurlijk even van internet af om mijn sms met mijn tan-code te lezen. Ben ik dan weer niet alles kwijt???? Misschien een stomme vraag maar ik weet het niet.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe het bijna altijd met m'n mobiel, erg handig! Ik heb alleen thuis internet (wifi), maar dan hoeft de laptop dus niet helemaal aan en hoef ik m'n pas en raboreader niet te gebruiken.

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik kijk via mn bb ook snel op mijn rekening (asn hoef je alleen in te loggen dus geen kaart nodig) en log dan gelijk weer uit .

maar overschrijven nog niet gedaan ,duurt me te lang ahah

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Ik heb op vakantie mn mobiel continue hiervoor gebruikt en ik zit ook bij de ING en tancodes.
    Werkt gewoon nog hoor, tenminste op de torch gaat het gewoon door.

7. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Het werkt wel maar het wordt idd afgeraden! Dit omdat er niet altijd de beveiligde verbinding gemaakt kan worden als je gewoon via de website inlogt! Als je het toch op je mobiel wil doen zorg dan het liefst voor een app van de bank zelf!

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik weet niet hoor... ik doe het zelf niet, ik ben er een beetje huiverig voor. Is het wel helemaal safe? Verstand heb ik er niet van, maar ik heb het idee omdat het mobiele internet nog maar in de kinderschoenen staat, er nog niet 100% veiligheid geboden kan worden.
    Maar misschien heb ik het helemaal mis, ik heb me er eigenlijk ook nog nooit in verdiept.

9. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Ja, de Belcompany vertelde dit ook al..... maar ja, als ik bovenstaande reacties zo lees moet het toch wel kunnen lijkt me. Het is inderdaad handig om van spaarrekening naar betaalrekening over te schrijven als je even geen computer bij de hand hebt.

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik gebruik het zelf eigenlijk haast nooit, maar alleen in 'noodgevallen'. Op mijn telefoon druk ik mn internet even weg met de ophangtoets, en als ik daarna weer op internet wil, gaat ie direct weer naar de site waar ik bezig was. Zo kan je tussendoor de tancode ophalen per sms. Maar weet natuurlijk niet hoe dat zit met een bb, geen ervaring mee.

11. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Zo werkt het op een bb ook ;).
    Ik heb zelf ook een bb en maak weleens geld over, kijk wel altijd of ik de beveiligde site heb (slotje) en maak alleen geld over van en naar de spaarrekening. Andere rekeningen ben ik toch wat huiverig voor.

12. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Weer wat geleerd! Dus TS, problem solved! :D Maar zou het dus niet zo snel heel vaak gebruiken, idd om problemen te voorkomen.
    Je weet tenslotte maar nooit!

13. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Bedankt! Dus dat slotje (is dat rechtsbovenaan?) geeft aan dat je op een beveiligde site zit?

14. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    home sweet home
    ja klopt.

15. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

IK kan nieteens inloggen!
    Ik kom op de pagina van ING en ABN, maar zodra ik op inloggen klik krijg ik een blanco pagina.
    Wie weet wat ik fout heb in de instellingen van mijn Blackberry Curve?

16. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    home sweet home
    Wat vreemd.
    Heb even voor je gekeken of het aan de verbinding van 3g of 2g/gprs kan liggen maar dat maakt bij mij geen verschil.
    Ik zou niet weten waar het dan aan kan liggen.

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik doe het ook veel, saldo checken, overboeken tussen eigen rekeningen, maar ook wel eens naar een andere rekening. In dat laatste geval moet je de opdracht verzenden met bankpas en reader. Dus net zoals je via pc zou doen, dus lijkt me wel veilig.

Deel Deze Pagina