iemand ervaring met progesteron tabletten

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nataly1972, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik heb een vraagje. Ik heb progesteron tabletten voorgeschreven gekregen die ik vaginaal moet inbrengen. De reden is dat ik bij de vorige IUI ( dit is de 2e IUI voor een tweede kindje) al na 6 dagen ongesteld werd. Dit had ik bij mijn andere IUI's (van mijn eerste kindje) niet daar was mijn LF 12 of 13 dagen en nu dus maar 6.

Op de bijsluiter staat dat je best wel veel bijwerkingen kunt krijgen, misselijkheid, duizeligheid, slaperigheid, vocht vasthouden, hoofdpijn enz. Nu vroeg ik mij af of iemand al ervaring heeft met het vaginaal inbrengen van progesteron tabletten en of je echt deze bijwerkingen gaat krijgen want dan moet ik zelfs heel erg oppassen met autorijden.

Bovendien heb ik het idee als ik de tabletten inbreng dat het in mijn vagina oplost en ook weer wat naar buiten komt. Het zijn witte tabletjes en in mijn onderbroek zit dan na een poosje wat wit spul/slijm. Ik breng ze zover mogelijk in. Is dit wel goed?

Kan iemand mij advies geven?

Veel liefs
    Nataly

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hai nataly,

deze tabletten krijgt iedereen die in het ivf icsi project zit, ik heb ze zelf ook maar heb net negatief getest na icsi dus ik ben er weer vanaf, voor de meeste meiden hier zijn die tabletten echt het minst erge van de hele behandeling, die bijsluiter moet je niet teveel lezen hoor kijk maar es op een bijsluiter van paracetamol, verder klopt het dat je ze inbrengt en er wit spul uit komt die bolletjes lossen inderdaad op dat is ook de bedoeling ze bevorderen het innestelen en maken je slijmvlies dikker, dus maak je gen zorgen het hoort er allemaal bij, succes verder.

3. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Nataly,

Het klopt dat er weer wat naar buiten komt, maak je daar geen zorgen over, de rest wordt meteen opgenomen door je lichaam.

Ik had als bijwerkingen af en toe misselijk, hoofdpijn, en ik was wat sneller moe. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Succes ermee!

4. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dubbel post met Regi, zie ik, maar het komt op hetzelfde neer zie ik.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ook deze capsules buiten IVF om moeten gebruiken. Het middel zorgt er idd voor dat je LF versterkt wordt.
    Ik zelf voelde me verschrikkelijk toen ik die dingen gebruikte... Ik was duizelig, misselijk, soms hoofdpijn, vaker vaginale schimmeltjes :)->), borsten deden erg zeer... Ik heb mede vanwege de duizelig vaker mijn vriend laten rijden want ik vond mezelf toen niet buitengewoon verkeersveilig.

Later heb ik van de arts pregnylinjecties gekregen om mijn LF te verbeteren. Wat was dat een verademing zeg!! Tuurlijk zijn die spuiten klote, maar ik voelde me verder een stuk beter dan met die capsules.

Zoals je hierboven in de reacties van de andere meiden ook kunt lezen heeft niet iedereen last van de bijwerkingen. Misschien ga jij er weinig van merken. Mocht je er wel klachten van krijgen, en je moet veel de weg op, vraag dan aan je arts of je Pregnyl mag gaan proberen voor het ondersteunen van je LF.

Wij gaan nu aan IVF beginnen en ik zal naar aller waarschijnlijkheid geen Pregnyl mogen gebruiken maar progesteron weer moeten gebruiken omdat ik gevoelig ben voor overstimulatie en dan kan Pregnyl net de laste trigger geven om ziek te worden. Maar als je bezig bent met IUI en dus hooguit 1 a 2 eitjes laat rijpen loop je dit risico niet en is er geen enkele reden waarom het gebruik van progsteron dan wel pregnyl beter zou zijn.

Veel succes en hopelijk komt er niet eens een volgende poging waarin je om pregnyl hoeft te gaan vragen omdat je dan allang zwanger bent :)

PS het leeglopen maakt niet uit. Ik heb van mezelf ook een heel slechte LF en met die capsules werd ik pas op de 3e dag na het stoppen van die dingen ongesteld. Terwijl er bij mij ook vanalles uit liep ;) (IEUWWW hahahaha)

Deel Deze Pagina