Haha, ik ben zelf accountant en sta hier echt af en toe versteld van hoe jullie dingen noemen ! Het gaat om de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Hier kun je er meer over vinden: Inkomensafhankelijke combinatiekorting
Heb de link ff gelezen, maar er staat niets over inkomen uit uitkering. Weet iemand hoe dat zit? Of is het echt alleen bedoeld voor mensen die werken.
Volgens mij is het idd bedoelt voor mensen die allebei werken. Wij krijgen dus korting elke maand, is iets van 130 Euro
Volgens mij puur de uitkeringen waar ook arbeidskorting wordt toegepast, volgens mij zijn die bij WIA/WAO ook niet toch?! (Hou me niet zo bezig met uitkeringen dagelijks hehe )
Nee dat krijg je er weer wel op loonbelasting moet je ook betalen maar als het aankomt op combinatie korting heb je geen loon volgens de belastingdienst , tja blijft kunstig
Leuk he, belasting en toeslagen. Ik kom er ook niet uit, dus morgen maar even bellen. Ik snap er niks van, maar wil er ook niets van snappen haha
je krijgt een korting als je beide werkt en gebruikt maakt van opvang tenminste zo heb ik het begrepen. Hoe meer de minst verdiende partner verdient, hoe hoger de korting. korting krijg je tot jongste kind 12 jaar word.
Even om het duidelijk te hebben. Jij ontvangt nu WW? En de gemeente heeft jou gevraagd om te informeren naar een "korting/toeslag" van de belastingdienst. Ik denk dat ze hiermee de heffingskorting bedoelen. Ook wel bekend als "aanrecht" subsidie. Zo werd het vroeger genoemd. Makkelijk gezegd de voorlopige teruggave. Deze doe je dan vooraf en je ontvangt (als je er recht op hebt) maandelijks een x bedrag. Laat je dit even goed uitzoeken omdat je wel WW ontvangt. Mijn man ontvangt dit ook omdat hij fulltime voor onze zoon zorgt. Ik ben kostwinner. Doordat hij geen inkomsten heeft heb ik de voorlopige teruggave 2013 al aangevraagd. Hij ontvangt nu maandelijks een x bedrag ipv 1 keer zoals de meeste mensen dit doen. Ik denk dat de gemeente dit bedoelt (correct me if im wrong )
Nou, volgens mij heeft dat niks met opvang te maken. Ik dacht altijd dat bedoeld werd om t werken te blijven stimuleren. Toen ik de 1e keer van die korting hoorde heb ik de belastingdienst gebeld om te vragen of t wel klopte. Ik kon t me niet voorstellen. Geld krijgen van hun haha
Heeft niks met opvang te maken hoor, dat is de kinderopvangtoeslag. Inkomensafhankelijke combinatiekorting krijg je als je allebei werkt en minimaal een half jaar van het jaar dat je aanvraagt een kind onder de twaalf thuiswonend hebt.
Die combinatiekorting, wordt dat dan automatisch berekend bij je belastingaangifte? Of moet je darpar iets speciaals voor invullen? En geldt dat ook voor alleenstaande ouderschaps-heffing (heb er zelf even een naam aan gegeven ). Die laatste geldt nl nu voor mij, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Ik snap er nu echt niets meer van. Om het even kort uit te leggen. Mijn vriend heeft een VOF zaak gehad met zijn ex vrouw. Hierdoor lopen nog behoorlijke schulden. En mijn vriend heeft dus de gemeente gevraagd of hem hierbij te helpen. (Lees GKB). Omdat mijn vriend en ik samenwonen en een kleine krijgen wordt er ook naar mijn financiële stand van zaken gekeken. Omdat ik momenteel niet werk en een geschil heb met mijn werkgever, heb ik dus tot op heden geen inkomen. Mijn vriend gaat straks de budgettering in. Medewerker van de gemeente zei dus tegen mij dat we eens moesten gaan informeren of we recht hadden op minst verdienende partner toeslag. Ik kan er niets over vinden en ik snap er nu helemaal niets meer van. Vrijdag hebben we weer een gesprek met haar, dus ik zal het haar nog even voor de voeten gooien.
Ok. Het gaat om een extra heffingskorting die je krikgt als jullie beiden werken én langer als 6 maanden een kind samen hebben onder de 12. In jouw geval sowieso dit jaar niet van toepassing. Wat het geval is met WW/ZW/WAO/WIA weet ik niet precies maar zoals ik hier van anderen begrijp krijg je deze heffingskorting alleen bij ZW. @Mirro, niet automatisch maar op het einde krijg je altikd de vraag of er een kind van 12 jaar 6 maanden tot je huishouden behoort (of iets in die trant). Vink je hier Ja aan dan is de combikorting van toepassing.
toch wel logisch dat ik dat dacht? want als je beide werkt heb je meestal wel opvang voor de kids toch? wij gebruiken het iig om de eigen bijdrage mee te betalen van KDV. vandaar dat ik in de war ben denk ik.