Hallo allemaal, Ik denk dat deze vraag al eens eerder is gesteld, ik heb ook even de zoekfunctie gebruikt maar kon geen antwoord vinden. Ik heb vandaag de aangifte 2008 en 2009 laten invullen,we krijgen ook wat terug. Heb ik het wel net op tijd gedaan?Aangezien het al 29 maart is En is het dan ook 100% zeker dat wij dan voor 1 juli het bedrag terug krijgen??? Hopelijk weet iemand het hier, groetjes Mounia
Ja dat dacht ik ook haha, maar dan ga ik weer denken ligt het dan wel daadwerkelijk 1 april op hun kantoor?
Voor 1 april aangifte gedaan is voor 1 juli bericht... Dit komt in 99% van de gevallen goed maar vorig jaar heb ik wel gezien op mijn werk dat er af en toe 1 na 1 juli klaar is. Maar dit gebeurt vrijwel nooit, maar het kan je net treffen
annetske, thanx voor je bericht. Wat ik mij ook afvraag, ik heb aangifte gedaan van het jaar 2009 én 2008. Krijg ik de teruggave van 2008 dan ook inprincipe voor juli terug???
Hoi Mounia, als je je aangifte voor 1 april hebt opgestuurd dan krijg je voor 1 juli bericht met hoeveel je zou ontvangen of moet betalen maar dat betekent niet dat je het ook daadwerkelijk voor 1 juli op je rekening hebt. Aangiftes die niet van vorig jaar zijn die duren veel langer voor je bericht erover krijgt. Dus geduldig wachten, je weet in ieder geval dat je iets terug krijgt!
Is het niet zo dat als je op tijd je belastingaangifte hebt gedaan maar hun te laat zijn met terugbetalen, je er rente over krijgt? staat me iets van bij...
Ja klopt, dat hadden wij vorig jaar! Wij vonden 't alleen maar fijn dat ze te laat waren, want omdat wij al een redelijk bedrag terugkregen (we hadden een huis gekocht en we kregen de hypotheekrente niet per maand terug), kregen we nog eens een paar honderd euro aan rente erbovenop!
mounia 2008 kan je nog wel eens wat later terug krijgen.. 2009 niet maar weet zekers hoor.. maar krijgen doe je het in ieder geval..
Thanx meiden! De teruggave van 2008 ga ik dan niet meer op rekenen dat ik die voor juli terug krijg. Maar ik dacht altijd: voor 1 juli bericht is ook snel je geld. Want in die brieven staat altijd zoiets van: Te ontvangen 2345,- euro.En meestal zie ik het diezelfde dag nog op mijn rekening. Of is het een ander bericht zeg maar?
Nou het kan ook een bericht zijn dat ze je aanvraag gaan controleren en dan duurt het wat langer. Meestal is dat steekproefsgewijs. Heb ik vorig jaar gehad. Maar meestal is het idd een bericht dat het geld gestort wordt.