Wat te eten met vrienden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Daan04, 2 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nou de titel zegt het al!
    Ik wilde zelf gaan gourmetten, maar we hebben geen gourmetstel :p Dat is dan wel noodzakelijk.

Nu ben ik dus op zoek naar andere leuke opties (niet al te moeilijk) om te eten met vrienden!

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Misschien Fondueen ? ( of hoe je het ook schrijft ;) )

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

In december kwamen er vrienden bij ons eten. We waren toen met z'n 4-en en hebben gegeten:

Voorgerecht:
    Zelfgemaakt tomatensoep

Hoofdgerecht:
    - rollade
    - gebakken aardappeltjes
    - haricots verts gerold in katenspek

Nagerecht:
    Hertog ijs met amaretto-slagroom (gewoon uit een spuitbus)

Niks ingewikkelds, maar wel hartstikke lekker.

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Kan je anders niet bij zo'n bedrijfje die barbecues / gourmet etc regelt iets bestellen? Daar zit vaak een gourmet stel bij....
    (Tenminste zoiets hebben wij hier in Brabant wel, lijkt me dat ze dat bij jullie ook wel ergens hebben? )

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Heb ik ook al aan zitten te denken, maar volgens vriendlief is dat erg veel voorbereidingswerk. Met voorgaren etc? ;)

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als je een grote oven hebt: Een stoofschotel.
    Zelf doe ik er altijd kip in en heeeel veel verschillende groenten. paar teentjes knoflook, en wat andere (naar eigen smaak )verse kruiden. Kip en groente even roerbakken, knoflook erbij, kruiden erbij. Water toevoegen om te stoven en dan zo'n 60 minuten in de oven. (ik gebruik een emaile (schrijf je dat zo?) braadpan).
    Succes!

7. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Voorgaren? Nee hoor, olie in de fonduepan, fondueschotel halen (of zelf vlees snijden) en fondueen maar ;)

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh wat ook erg lekker is is kippenpoten in zijn braadstoom-zak van de Maggi. Dan gewoon lekkere groente erbij (bijv. die haricots verts die ik eerder noemde) en gebakken aardappeltjes.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wraps! Allemaal bakjes/schaaltjes maken met mogelijke inhoud: Paprika, zure room, mais, sla, ui, knoflook, sausjes, champgnons, etc. Bakje met gekruid gehakt eentje met kip. Alles op tafel zetten en de wraps warm maken. Iedereen mag zijn eigen wrap klaarmaken!
    Is echt heel gezellig!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja, da's ook leuk! Of zo'n tapaspakket van de C1000. Die hebben ze in 2 smaken. Het kost even wat tijd om al het vlees te snijden, maar eenmaal in de oven is het zo klaar en het is echt hartstikke makkelijk te maken.

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wat een leuk idee!!
    We krijgen morgen mijn schoonouders te eten...Idee :D!

12. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik maak vaak een soort rijsttafel. Rijst, nasi of bami, met sate, en dan een paar van die boemboegerechten van Conimex, die zijn erg makkelijk. (sajoer boontjes, rendang vlees, enz.) Vinden wij zelf erg lekker en de gasten ook. Uiteraard lekker met kroepoek en pindasaus erbij, jummie...

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Die wraps zijn altijd handig als je moeilijke eters hebt.
    *zeurstem* Ik lust geen paprikaaaa....
    En ik lust geen champignoooooons....
    :D

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    of lekker lasagne maken en daarbij tapas hapjes?

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja wraps, altijd handig, alles op tafel en iedereen kan kiezen. Ik doe meestal twee soorten vlees, kipreepjes en gehakt bijvoorbeeld, en dan allerlei soorten groenten, zure room, guacamole. Wraps en taco´s erbij...iedereen blij! Fajita kruiden zijn erg lekker voor de kip!

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dit doe ik ook vaak, als we vrienden krijgen te eten, dan bereid ik het 's middags al voor en dan hoeft het alleen nog maar in de oven. Lekker stokbroodje en salade oid erbij en een lekker toetje hhhmmm, smullen hoor.*krijgt al trek*

Je kunt dacht ik, bij de meeste slagers wel een gourmetstel lenen/huren. Althans wel bij de slager waar wij heen gaan voor bbq en gourmet ed.*krijgt nog meer trek:D*

17. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Of een overheerlijke brocoli kip ovenschotel maken, kan je van te voren maken en als ze komen in de oven zetten .. Heerlijk ..

Voor recept kan je wel een PB sturen ;)

18. suikerboon

suikerboon Bekend lid

30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    een lekker rosbiefje met suikerboontjes in spek gedraaid met kroketjes erbij. Mmmmm

19. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    @ All: Ik zie een heleboel goede en leuke ideeen :D Ik heb helemaal inspiratie!! Ik denk dat ik inderdaad voor de wraps ga. Dan kan iedereen zelf kiezen wat hij/zij erop wil. Dankdank!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Graag gedaan en eet smakelijk!

Deel Deze Pagina