Gisteren bij de laatste wandeling begon m'n hond ineens heel erg te piepen, echt huilen Ze kwam voor m'n voeten zitten en keek me aan terwijl ze huilde ik wist niet wat er gebeurde, dacht dat ze tussen de brandnetels had gelopen ofzo maar ze begon heel erg met haar hoofd te schudden Nu lees ik dat het grasaar zou kunnen zijn ! Die dingen staan inderdaad op de plek waar ze begon te piepen. Nu is het zondag en kan ik de dierenarts niet bereiken Ik maak mij zo'n zorgen! Ik blijf dierenartsen in de buurt proberen tot ik er eentje te pakken krijg. Maar ik vrees ervoor hier op zondag Wat kan ik doen ? Groetjes
Een grasaar zou goed kunnen. Hopelijk kun je nog terecht bij een dierenarts, ook op zondag zijn er dierenartsen die dienst hebben als het goed is. Althans werk zelf in een praktijk en we hebben samen met 2 andere praktijken weekenddienst.
Ik zou de dierenambulance proberen! Misschien kunnen zij je helpen en anders kunnen ze je vast een arts aanraden die op zondag bereikbaar is.
Hier is er in het weekend ook een dierenarts bereikbaar.. Raar dat dat bij jullie niet is.. Ik zou toch blijven proberen.. heb je een vast nummer of een gsm? Of staat er een spoednummer op de site? sterkte met je beestje..
Hebben ze geen noodnummer? Als je onze dierenarts beld dan zeggen ze van die of die heeft weekend dienst en is bereikbaar op dit nummer. Sterkte met je hondje
ik heb ze kunnen bereiken, we kunnen om 10 uur langs .. gelukkig ! We zitten hier nogal afgelegen .. hoevenen in belgie en in het weekend is het nogal dood
Ik hoop het ook, zo hebben we gezien dat ze echt wel een heel lief beestje is Haar oor zal wel pijnlijk zijn en toch blijft ze braaf alles doen wat we vragen. De meeste dieren die pijn hebben zijn nogal happerig m'n lieve schat ! 'k Had nooit gedacht dat ik zoveel van een hond zou kunnen houden Ze blijft me zo lief likjes geven terwijl ze zoveel pijn heeft Na alle vooroordelen over het ras ! .. Een Alaskan Malamute is een geweldige hond !
het is verschoven naar half 11 .. hij moest het vorige diertje verdoven dus Sienna kan om half 11 pas Het oortje zit nu vol oorsmeer, zit er niet echt prettig uit , ze laat het toe dat ik erin kijk, mag er ook gewoon aankomen Maar ik zie dat ze het niet prettig vind dus heb haar dan ook direct laten doen ! Ze ligt nu rustig aan m'n voeten Hopelijk is het gemakkelijk te pakken want de dierenarts zei dat in sommige gevallen de diertjes verdoofd worden omdat het te pijnlijk is 'k heb echt zenuwen ! Stom van me om haar zo te laten spelen in de buurt van die dingen Les geleerd , alleen jammer dat het weer op zo'n manier moet
oh grasaar dat ken ik niet maar klinkt vervelend, naja zielig!! gelukkig kun je terecht! als mijn hondjes janken en mij dan ook nog aankijken gaat me dat ook door merg en been.. succes
Dat gevoel ken ik nu dus ook, ik stond gisterenavond echt te huilen maar m'n man zei .. zullen wel netels geweest zijn en dat prikt Ik had nog nooit van grasaar gehoord ! Tot vanmorgen, beetje zoekwerk op internet en ik kwam het tegen .. zijn die tarweknopjes precies , die komen los bij het spelen en blijven bij een hond nogal dikwijls in de vacht steken In de ogen en oren is ook veel voorkomend en heel erg pijnlijk Kan heel gevaarlijk zijn! Toen ik het las en ik de foto van grasaar zag wist ik het meteen, hier liep ze tussen toen het begon! Ze vind het zalig om met die dingen te spelen en ik dacht er verder ook niet bij na Dom van me! Vanaf nu loop ik met een grote boog om die gingen heen
wacht dit staat er bij de omschrijving op internet In de zomer bloeit het gras met zogenaamde grasaren. Deze grasaren kunnen afbreken in stukjes en bij dieren veel ellende veroorzaken. Een grasaar heeft een scherp puntje en een soort weerhaakjes en wordt ook wel kruiper genoemd. Een grasaar kan in de vacht van de hond blijven hangen en door de huid heen dringen. Dit gebeurt meestal tussen de tenen. Ook kunnen grasaren in de oren kruipen of in ogen terecht komen. M'n dierenarts zei dat het heel gevaarlijk is, kan ook in de huid kruipen en veel ellende bezorgen
We gaan nu vertrekken Wens me geluk want als het te diep zit zou het operatie worden hopelijk loopt ze hier straks weer vrolijk rond!