Weer een cb-topic

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Saar22, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Even frustratie van me afschrijven hoor. Kom net bij het cb vandaan en meneertje moet nu toch echt wel én fruit én brood én groente krijgen. Klein meneertje is nog niet eens 6 maanden en afgelopen week ben ik net begonnen met groente. Hij eet wel 5 hele happen. Ik zeg joh het eerste jaar is de bv prima en ga ik de bijvoeding wel geleidelijk opbouwen. Zo adviseert de WHO toch ook?! Maar nee hoor het moet en zou zo. Dus ik heb haar maar gelijk gegeven en gezegd dat ik het er wel in prop, maar ik sta op het punt om alleen nog voor de prikken naar hun toe te gaan.
    Zo dat is eruit. :D

2. Ik neem het consultatiebureau altijd alleen maar serieus als ze bevestigen wat ik zelf al dacht ;)

Verder knik ik gewoon ja en daarna doe ik gewoon wat ik zelf dacht, tenzij ze goed kunnen onderbouwen waarom het anders moet ;)

3. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ja ik ben een beetje eigenwijs en te eerlijk misschien wel, na 2 jaar nog steeds niks geleerd. :) Maar vind het vooral een beetje jammer dat ze zeggen dat bv veel minder belangrijk wordt na 6 maanden en dat bijvoeding belangrijker is.

4. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn ze gelukkig nooit zó uitgesproken geweest. Altijd heel vrijblijvend advies, maar dus wel bv-onvriendelijke adviezen. Ik heb vaak maar gewoon geknikt en klaar, maar heb nu wel zin om toch meer mijn mening te laten horen :D Ben benieuwd hoe het bij onze tweede zal gaan!

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Haha zorg maar wel dat je dan alles op papier bij je hebt;)
    We gaan ook weer vrolijk op de weg die we zijn ingeslagen. Heb bijna zin om bij het 9 maanden consult te zeggen: joh hij wil gewoon niks, alleen de borst.

6. Kan het me voorstellen...

Maar (ik ben geen bv-expert, even erbij gezegd) de ijzervoorraad van je kindje die ze bij de geboorte meekrijgen is voldoende tot 6 maanden, vandaar dat je dat vanaf 6 maanden moet gaan bijvullen... Maar dat hoeft natuurlijk niet direct met mega-hoeveelheden, alleen is het denk ik wel iets om rekening mee te houden....

Ik ben zelf ook pas vanaf 6 maanden begonnen met bijvoeden en we hebben het ook gewoon rustig aan gedaan, niet laten opdringen dat het in het tempo van het CB moet...

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Het zal wel 2 jaar frustratie zijn die er nu even uit moet. De vorige keer was mijn zoontje net niet te zwaar en moest hij minder hard aankomen. Dus ik vroeg toen al en anders? Ja dan moest ik minder voeden. Dus nou ja je begrijpt het ik ben er wel een beetje klaar mee. Het is elke keer wat. Ben nou eenmaal geen ja en amen type, maar misschien moet ik dat eens hard gaan leren.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt mij een klachtenbrief waard.
    Je moet er toch van uit kunnen gaan dat CB je wens om zelf te voeden respecteert! (En dan vraag je nog niet eens van ze dat ze je aanmoedigen...)

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ach je moet ze soms gewoon links laten liggen en laten l*llen :D

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Klachtenbrief heb ik gedaan en kan je vertellen dat het totaaaaaal geen zin heeft. In mijn geval ontkenden ze en verwezen ze naar hun folders..... ?!? Kon nog een stapje hoger via de ombudsman, maar heb het erbij gelaten. Had even het idee in mn uppie t CB eens kritisch naar zichzelf te laten kijken, maar daar stonden ze niet echt open, echt niet eigenlijk.

Heb ook geprobeerd mijn onderbouwde visie te geven, werkte niet. Ben ook geen ja en amen type, maar werkte ook niet (ben niet heel goed in 'liegen'). Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om enkel voor de prikken te komen en ik moet zeggen, het bevalt me prima! Meten en wegen kan tijdens het inloopspreekuur, of zelf thuis.
    De informatie die ik nodig heb omtrent voeding en opvoeding vind ik zelf wel. Genoeg richtlijnen en wetenschappelijk onderzoek etc.

Had zelf geen zin in een poppenkast, wie houdt wie voor de gek. Dan maar gewoon niet ......

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier ben ik nu ook hard over na aan het denken inderdaad.

Er is trouwens een nieuwe richtlijn in de maak dat kinderen ook al vanaf 6 maanden pinda's moeten krijgen. Ik heb daar niet eens meer op gereageerd, maar goed ik hou me vast aan het schema van Stefan kleintjes.

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Waaaaat?!?!! Pinda's bij 6 maanden? In het kader van verstikkingsgevaar ofzo?
    Laat me raden.... Ter preventie van notenallergie?

Als dit werkelijk zo is, moet niet gekker worden!
    Maar goed, ik kom enkel voor de prikken. Adviezen van het CB zijn lang niet altijd goed medisch onderbouwd, en dus niet op basis van wetenschappelijk onderzoek. Dat is voor mij echter wel belangrijk.

Moet zeggen dat je wel wat vreemd aangekeken en benaderd wordt hoor als je alleen voor de prikken komt. Zijn ze duidelijk niet gewend.
    Laatst moest ik een nieuwe afspraak voor vaccinatie. Ik zei, door maar om half vijf (laatste mogelijkheid en handig met mijn werk). Krijg ik terug: oh nee, dat kan niet. De volgende afspraak is een dubbele afspraak, dus kan uiterlijk om 16.10 uur. Dus ik zeg: in dubbele afspraak voor 1 prikje?! Hahahaha......

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik denk dat ze bedoelen pindakaas. Niet hele pinda's.

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Producten van pinda's natuurlijk... Zit in zoveel dingen.....;)

Hele pinda's lijkt me niet echt de bedoeling nee :D

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bezooooooopen.
    Mijn zoon reageerde al met eczeem op de boterham met pindakaas die ik at!

16. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Tsja het wordt steeds gekker hoor. Ze had het ook over zuivel vanaf 6 maanden, maar ik was al afgehaakt. Ik heb het er al met mijn man over gehad en als het de volgende keer weer zo gaat, is dat de laatste keer. Maar dan heb ik de verpleegkundige en die doet het altijd erg leuk. Zo van nou heerlijk met borstvoeding dat je zo vaak kunt voeden als je wilt en ach met dat groeien komt hij vanzelf zijn lijntje wel een keer tegen. Dus het is echt de arts hier.
    Dochterlief is bijvoorbeeld nogal eigenwijs en wil geen blokjes stapelen en dan krijg je bij de arts gelijk een aantekening dat ze dat de volgende keer echt wel moet doen.

17. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier zowel een gekke arts als verpleegkundige, dus dat maakte de keuze makkelijker. Je kunt ook alleen naar de verpleegkundige gaan, die geeft ook de prikken. Ben je klaar!

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier op 30/6 weer een afspraak en ben eens benieuwd wat zeggen mbt bijvoeden want dan is hij 4mnd. Was zelf van plan gewoon nog te wachten tot tegen de 6 mnd zolang hij het zo blijft doen (5 voedingen en slapen van 20-8u)...
    Al moet ik zeggen dat wij ook een bv. minded cb hebben hoor dus verwacht niet zoveel toestanden!

19. sther3

sther3 Niet meer actief

Hier vanmorgen intake gehad, mijn meneertje krijgt ook bv, op verzoek.. Hij komt zelf elke 2 a 3 uur, hij is bijna twee weken en groeit 300 gram per week: dat was toch echt teveel.. Wat dan, hem honger laten lijden? Een gemiddeld kind komt 150-200 gram aan, nou mijn kind is dus bovengemiddeld, honger is honger.. Stabiliseert vast vanzelf wel.. Ik hoor vooral negatieve verhalen over het cb, jammer!

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zucht.... Daar word je toch helemaal moe van!
    Hier groeide hij in het begin 300-400gr per week. Hier zei de cb vak dat het vanzelf wel minder wordt na de 3mnd...

Deel Deze Pagina