Dezelfde soort weeën bij tweede bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Kitty07, Jun 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Ik ben nog niet zo langer zwanger van mijn tweede maar merk dat ik me nu al druk maak om de bevalling....:(

De daadwerkelijke bevalling van mijn zoontje is niet zo'n hele dramatische ervaring geweest maar ik heb wel zo'n 13 uur flinke weeën gehad.

En......ik voelde mijn weeën eigenlijk alleen in m'n rug en benen!!
    En vooral die beenweeën deden vreselijk pijn. :(

Probleem was ook nog eens dat ik ingeleid was (met infuusje) en ik dus ook niet mocht rondlopen e.d.
    Nu ben ik gewoon zo bang dat ik straks weer beenweeën krijg....

Hoe hebben jullie dit ervaren met een tweede, derde (etc) bevalling?
    Waren het steeds dezelfde soort weeën of niet?
    En was er ook nog een verschil met inleiden of niet?

Alvast bedankt weer dames! :)

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik niet. Bij de eerste had ik gewoon normale weeën, in m'n buik, liggend goed op te vangen. Bij de tweede had ik rugweeën en kon ik juist helemaal niet liggen. Ben dus zittend bevallen op de baarkruk.
    Beide bevallingen begonnen met weeën, vliezen doorgeprikt door vk, thuisbevallen in resp 3 en 2,5 uur na de eerste wee.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Poeh....3 en 2.5 uur....daar teken ik voor! ;)

Ben gewoon zo bang om weer die weeën in m'n benen te voelen....dat was zó pijnlijk en zó moeilijk op te vangen! :(

4. Bri

Bri Niet meer actief

Eerste keer buik- en rugweeën. Waren voor het overgrote deel goed te doen, behalve zo rond de overgang naar persweeën. Toen had ik het niet meer.
    Tweede keer waren het puur rugweeën, met een heel ander verloop qua opbouw en afname van de pijn. Die vond ik veel moeilijker te hebben dan de eerste keer.
    Eerste keer zo'n 20 uur vanaf allereerste wee, tweede keer 8-9 uur. Maar het stuk dat het echt pijn deed, was veel korter. Ik ben van de lange aanloop, blijkbaar :)

Dus nee, het waren niet dezelfde soort weeën. Ik ben zelfs lange tijd de weg kwijt geweest tijdens het bevallen omdat ik het proces niet herkende, het liep zo anders.
    Ik hoop voor jou dat het ook anders zal zijn, en dan ten goede!

Ben nooit ingeleid, dus die vragen kan ik niet beantwoorden.

5. AtraVim

AtraVim Bekend lid

Nov 22, 2011
    706
    0
    0
    Bij de eerste buikweeen,vond ik echt een eitje. (ben toen in 10 uur bevallen)
    Bij de 2e rugweeen, en dat wil ik echt nooit meer.. die deden me goed zeer, en kon er niks mee. (toen ook ongeveer in 10 uur bevallen.)
    Over 10 weken mag ik voor de 3e, dus hoop echt weer op buikweeen ;)

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Gelukkig niet ;)!

Bij de eerste heb ik 21 uur rugweeen/beenweeen en buikweeen gehad.

Bij de tweede heb ik 5,5 uur alleen buikweeen gehad.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier begonnen met buikweeen maar werden snel rug/bekken/beenweeen. Beenweeen vond ik ook de ergste en bij de laatste cm + persen bleef die pijn zo in m'n bekken hangen, dat vond ik ook erg rot.
    Hoop deze keer ook op buikweeen, al voel ik de voorweeen weer in m'n benen dus vrees t ergste.
    Kies dit keer voor een badbevalling, hopelijk helpt het warme water. Onder de douche hield ik het de vorige keer niet vol, kon niet meer zitten en staan tijdens het hoogtepunt van de wee.

8. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Hier 2 keer buikweeen gehad. Ondanks dat 1e bevalling spontaan was en tweede bevalling ingeleid verliep het toch redelijk hetzelfde. Zo gauw de vliezen braken/werden gebroken ging het loos!
    Eerste bevalling duurde 16 uur, tweede bevalling duurde 2,5 uur. Als je me nu vraagt welke bevalling ik liever had....zou ik je geen antwoord kunnen geven ;)

9. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ik ben bij alledrie ingeleid.

Bij de oudste rugweeën.
    Bij de middelste buikweeën.
    Bij de jongste buik- en rugweeën, maar nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik van hem in een uurtje ben bevallen.

Bij alledrie dus wat anders.

Share This Page