Hoi! Ik heb ook een vraagje over mn temperatuurkaartje. Ik meet elke ochtend op dezelfde tijd, onder mn tong (heb dat altijd zo gedaan) en soms 2-3x achter elkaar om zeker te weten. 1 dag heb ik op discard gezet want toen moest ik er 1,5u eerder uit dan normaal. Temperatuur al heel wat maanden maar weet het nu even niet, want wanneer denken jullie dat mn eisprong is geweest? Ik denk zelf dag 17, of toch wel 15? Het gekke was wel dat ik dag 14 en 15 een positieve ovulatietest had en dag 19 weer. Het streepje was echt even donker als de controlestreep en net zo als die van dag 14/15. Vond dat wel beetje raar...
Oraal meten is super onbetrouwbaar. Ik zou toch echt gaan overstappen naar rectaal. Je ziet ook aan je kaartje dat deze manier zeer onbetrouwbaar is want er is geen duidelijke eisprong te zien. Niet op dag 16 (na ovu 14-15) en ook niet op dag 20-21 (na ovu dag 19). Mijn advies is deze maand stoppen met tempen en dan vanaf volgende cyclus echt rectaal gaan meten. Maar laten we duimen dat dat niet meer nodig is.
Oke, dus je zou er geen eisprong uithalen dit keer? Ik meet totaal ruim een jaar oraal en heb dan mooie kaartjes, alleen deze keer wist ik het niet. Ik wacht het dan wel af de komende dagen