Mag ik even gal spugen?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bougainville, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

NIET LEZEN ALS JE NIET TEGEN GEZEUR KUNT:D

Pfffft ik ben zo zo zo ontzettend kwaad.

Ik woon samen met mijn moeder, mn moeder haar vriend & zijn dochter.
    Zijn dochter is 20 jaar en zit in de wajong, ze is hartpatient (Heeft een pacemaker) maar funtioneert na behoren.

Mevrouw steekt geen dag haar handjes uit maar ontvangt iedere maand even iets van 500 euro geld door werkelijk niks uit te vreten.
    Ja....Met haar grote achterwerk op de bank zitten.

Nu maakte een vriend laatst een opmerking over belastinggeld.
    Zat ik net met haar op de bank zegt ze: Hahaha! Die opmerking van hem was wel goed he?
    Ik had hem niet meer?! Ik zeg: En wat denk jij? waar iedere maand die 500 ''nogwat'' euro (Ik geloof dat het nog meer is) voor jou weg komt? Ik als alleenstaande moeder moet geld inleveren voor mensen zo als jij!!!! (Begrijp me niet vekeerd...ik bedoel hiermee de mensen die misbruik maken van uitkeringen etc.)
    Ik betaal geld zodat jij met je dikke r**t op de bank kan zitten!!!!

Ik werk me uit de naad om mijn dochtertje te onderhouden.....En mevrouw zit hier maar op het bankie.
    Bahbahbah.

Ik kan er gewoon niet bij?!
    Oké ze is hartpatient....Maar dan nog er mankeer haar veder niks!
    Ook zij kan achter de kassa zitten.
    Hoeft het geen eens een fulltime baan te zijn of zwaar werk.

Wanneer word er nou een keer beter gecheckt als het om uitkeringen gaat?

Dit is een van de honderden dingen waar ik me aan erger als het om die ''uitkeringtrekker'' gaat.

Ze liegt ook nog eens om de domste dingen.

Maar goed dat is weer een heeeeel ander verhaal.

Sorry, dit moest ik even kwijt.

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Als je echt vind dat zij onterecht een uitkering van UWV krijgt, dan kun je altijd een (anonieme) melding doen bij het UWV.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Sorry her gaan mijn haren van overeind staan wie ben jij om op die manier over iemand te oordelen terwijl je zelf niet ziek bent.
    je hebt geen idee waar je het over hebt
    maar goed jij betaalt ook voor mijn wajong.....wil je dat ik je er voor bedan?

want tja ik zit alleen in een rolstoel en kan toch best met mijn rolstoel gaan werken ook al slaap ik niet door de pijn en is de pijn ondragelijk

MAAR BEDNKT BIJ DEZE DAT JIJ MEE BETAALT AN MIJN UITKERING maar hoop voor jouw dat je nooit maar dan ook nooit ziek word

4. Bougainville

Oh echt waar?! Kan dit ook gewoon via internet?

5. Bougainville

Misschien zul je mijn verhaal beter moeten lezen?
    Ik heb het zelfs dikgedrukt staan?
    En ik mag niet oordelen over een meid voor ik al jaren mee onder een dak leef? Kom op zeg!

Ik betaal graag voor mensen die NIET kunnen werken ivm een ziekte.
    Maar niet voor mensen die onterecht een uitkering hebben.

Ik zou als ik jou was beter lezen. ;)

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Denk je nou echt als.iemand een hartproblem heeft en pas twintig is en een pacemakee heeft goed gekeurd word denk het niet....

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

sorry ik kan er niet over oordelen, hoe jij het zegt klinkt het indd ook alsof er misbruik van word gemaakt, maar weetje, dat denken er ook heel veel van mij,

als je mij ziet... zie je niets aan mij, niemand zou zeggen dat ik een chronische ziekte heb in heftige vorm,

deze komt met vlagen, zo is het er.... en met een half uur is het weer weg, maar soms gaat het ook pas weg met 3 maanden,

ik kan boodschappen halen, ik kan telefoneren, en ik kan op de laptop zitten, toch is het zo dat wanneer ik mijn vingers te lang gebruik... ik ze niet meer kan bewegen, dus ik kan ook niet al te lang op de laptop zitten,

ik heb geen controle over mijn ziekte, zoals ik al zei heb ik er elke dag last van, maar het komt met met vlagen, 10 minuten wel, 10 minuten niet,

en als het echt erg is .... moet mijn man mij wassen, aankleden, en helpen met het toilet,

niemand die mij wil hebben hoor, ik heb zelf met uwv alle mogelijke opties bekeken, ik moest en ik zou wat vinden, maar uwv zei zelf, we geven het op, er is geen enkel werk medische verantwoord voor jou, overal kun je ziek van worden, overal kun je van in het ziekenhuis liggen,

zelfs voor mijn kinderen zorgen is soms moeilijk, vandaar dat ik kinderopvang gedeeltelijk vergoed krijg, (ja ook dat nog ! ) en mijn man maar 20 tot 28 uur in de week werkt

zelfs mijn man kan nu soms niet meer zien wanneer ik wel of geen pijn heb, puur omdat ik het nu zo lang heb dat ik ondertussen wel weet dat het geen nut heeft om te klagen, ik hou me gewoon rustig, dan is mijn ziekte ook rustig,

ga ik werken en me "druk" maken, word mijn ziekte heftiger en krijg ik hoogstwaarschijnlijk hart/long ontsteking en moet ik naar het ziekenhuis, en dan kan ik maanden niet meer voor mijn kinderen zorgen,

mijn ziekte is echt heel heftig, niet bij iedereen trouwens, maar mijn ziekte vlamt gewoon steeds op nieuw op, ook met prednison is het niet te stoppen/omlaag te werken,

maar niemand die het ziet.... zelf mensen die me kennen, vrienden familie en kennisen....

ik zeg niet dat je ongelijk hebt, misschien heb je zelf wel gelijk, je woont "samen" met haar en zult haar ongetwijfeld kennen,

maar ik wil je wel zeggen dat je misschien niet te snel moet oordelen, wat als ze haar klachten niet wil delen met anderen, en het voor anderen gewoon goed verborgen kan houden,

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Ik heb het gelezen......
    maar weet je hoevaak die woorden worden gebruikt ooooh ik betaal belasting voor jouw en weet je hoe hinderlijk dat is.
    en dat kwetst. laat mijn minderwaardig voelen.... los of vast dat je erbij schrrijft dat je het niet voor iederen bedoelt is het niet wrg leuk om te lezen

9. Bougainville

Dan denk jij toch van niet?
    Er zijn genoeg waar zij aan het werk kan.
    Zij maakt misbruik van de situatie.

Reageer gewoon niet als je het er niet mee eens bent.
    Ik weet beter hoe zij inelkaar zit dan jij.

10. salmiakje

salmiakje Lid

11 dec 2011
    66
    0
    0
    Yep zo ken ik ze ook. Heel frustrerend. Mijn vriend en ik werken zo hard om vervolgens weer ontzettend veel in te leveren. Natuurlijk is dit zorgstelsel "goed" voor de mensen die het nodig hebben (even los van de bezuinigingen waar iedereen onder lijdt), maar het zijn idd de bewuste oplichters en misbruikers die bewust misbruik maken van ons gemeenschapsgeld en waar ik me ook mateloos aan irriteer! Ik werk bij een overheidsinstantie en het is echt niet normaal hoeveel (soms onmogelijke) bewijs je moet verzamelen voordat je iemand kan aanpakken. Dus ik begrijp je frustratie heel goed als je zoiets voor je ogen ziet gebeuren. Het lijkt me vooral ook de instelling van zo'n persoon waar je je dan mateloos aan irriteert.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Aangezien TS al jaren met deze meid onder 1 dak woont denk ik dat zij dat beter kan bepalen. Ze zegt zelf dat ze het geen probleem vind om belasting te betalen, maar aan mensen die het misbruiken wel.

Ik denk dat je je het heel erg aantrekt (snap ik, gezien de situatie die je schetst, maar ik denk dat TS het echt niet zo bedoelt)

12. me83

me83 Niet meer actief

jammer is dat.. ik ken ook genoeg mensen die ww krijgen en ook nog zwart bij werken 60 uur in de week..kan er ook boos om worden.. mijn moeder heeft mij alleen moeten opvoeden vanuit de bijstand omdat ze na scheiding een koophuis achterlieten met schuld..

zodra ze kon is ze uit de bijstand gegaan en heeft altijd heel erg hard gewerkt en werd ook gewoon terecht gecontroleerd..

maar je hoort steeds vaker dat mensen er misbruik van maken.. hun baan opzeggen om lekker niks te kunnen doen.. of lekker dubbel geld vangen.. pffff

13. Bougainville

Ten eerste: ik oordeel niet.
    Ten tweede: over mensen die ik net ken (zoals jij) zeg ik al helemaal niks.

Ik woon al heel wat jaartjes met deze dame onder één dak en weet precies hoe ze inelkaar steekt.

Jij hoeft je helemaal niet gekwetst te voelen want zoals er in mijn uitleg DIKGEDRUKT staat gaat het over mensen die MISBRUIK maken van een uitkering.
    Dus eigenlijk moet jij je al helemaal niet aangesproken voelen.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dus ik mag alleen reageren als ik het met je eens ben?

Oke dan reageer ik maar niet ;)

15. salmiakje

salmiakje Lid

11 dec 2011
    66
    0
    0
    Nogmaals lieve dames ik heb het echt over de misbruikers en hun instelling en ik denk dat rrowan dat ook bedoelt.

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Kijk en dit bedoel.ik nou de goede moeten onder de slechte lijden..... ook bij mensen die gewoon weken en belasting betalen wword een hoop fraude gepleegt door Zwart bij verdienen dus dat is niet alleen in de ww en wajong

17. Bougainville

Inderdaad.
    Ik vind het geen probleem om belasting te betalen voor mensen die het nodig zijn.
    Integendeel zelfs.

Het gaat inderdaad over mensen die het misbruiken.

18. Bougainville

Begrijp je nu echt niet wat ik precies bedoel? ;)

19. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Zonder inhoudelijk in te gaan op de situatie van TS, moet ik ook wel zeggen dat ik me er soms aan kan irriteren dat het lang niet altijd klopt met uitkeringen. Mijn nichtje bijvoorbeeld heeft fibromyalgie. Ze is echt een doorzetter en als je haar niet goed kent zou je het niet merken maar ze is niet in staat om volledig te werken. Maar zij werd dus goedgekeurd want volgens de mevrouw van het UVW kon ze bijvoorbeeld brugwachter worden :$:x en nog 1 of 2 van die achterlijke beroepen.
    Zij loopt dus een uitkering mis terwijl ze ècht niet volledig kan werken maar er zijn zat andere mensen die onterecht een uitkering krijgen. En daar kan ik me wel kwaad om maken ja.

20. Bougainville

Je reageert maar ;)

Deel Deze Pagina