Hallo allemaal, Ik ben het zat al dat vet aan mijn lijf. Ik let al goed op mijn eten en drinken enz. Het wil alleen nog niet zo vlotten. Nu ben ik in het verleden super af gevallen met de WW. Alleen ging ik toen naar een cursus real life. Ik ben nu verhuisd en alle cursussen zijn wat verder weg. Ik kwam nu de WW online tegen. is dit wat? Wat zijn jullie ervaringen ermee. De cursus zelf gaf me altijd veel motivatie. Ik vind het namelijk nogal wat geld als je verder niet echt contact hebt met een WW leidster of standaard weeg momenten, Die gecontroleerd worden. Dan lijkt het meer op een doe het zelf dieet. Heb je die stok achter de deur ook op de online WW of is het echt iets heel anders. Ik had er namelijk veel aan om voor de leidster te wegen en je gewicht te melden. Ik ben nog al gevoelig voor dit soort controles en wil niet afgaan. groetjes Tanna
Ik lees even mee Zit in hetzelfde dilemma. Heb net mijn eerste 5 weken real life programma achter de rug, maar denk dat ik niet echt een stok achter de deur heb met het online programma. Misschien al ik wat meer ben afgevallen en je dus minder moeilijk gemotiveerd blijft. Maar de real life meetings zijn inderdaad erg duur. Je betaalt ongeveer 10 euro per keer en ik moet eerlijk zeggen dat ik onze coach niet zo vriendelijk vind en van haar dus maar weinig motivatie krijg. Het enige is dat ik niet wil afgaan op die weegschaal door weinig of niet af te vallen.. Wel superknap trouwens dat je de knoop hebt doorgehakt!
ik zou het niet doen want je hebt inderdaad geen controle over wat je doet je krijgt alleen de menu's en de voedingmiddelentabel, en je krijgt peptalk wat je kunt lezen verder heb je er niks aan zonde van het geld ik zou gewoon naar de wekelijkse cursus gaan
Nog een tip: Sonja Bakker in combinatie met fitness. Ben vorige week begonnen en ook met 2 a 3 keer sporten in de week, nu al 3 kg kwijt..
Goed zeg nu al 3kg kwijt! Een nadeel (voor mij) van Sonja Bakker is dat alles uitgekauwd is wat je mag/moet eten. Bij ww kun je je eigen eten uitzoeken en moet je gewoon zorgen dat je binnen die punten blijft.
bedankt voor de info. Sonja bakker ben ik niet zo'n fan van. Bij WW vind ik het zo dat ik zelf mijn menu samen kan stellen. Tijd voor fitnessen heb ik helaas op dit moment niet. Mijn beweging bestaat op het moment uit achter de kinderen aan rennen en veel fietsen en wandelen overdag ook met de kids en 's avonds alleen ook de wi acti-fit gebruik ik weleens. Ik denk dat ik maar eens ga kijken waar in de buurt ze een cursus hebben en of de dagen uit komen. Mijn man heeft het erg druk op het moment dus hoop dat ze niet te vroeg op de avond zijn. Zijn er nog meer mensen met de online ww ervaring?? Tanna
Mijn vriend heeft een aantal maanden WW online gedaan en dat ging echt hartstikke goed! Het is een erg leuk programma en makkelijk in te vullen. In ons geval was ik een beetje de leidster omdat hij helemaal geen doorzettingsvermogen heeft. Na een poosje werd hij erg slordig met het bijhouden van zijn punten en na 3 maanden is hij er helemaal mee gestopt. Alle verloren kilo's (7) zitten er inmiddels al weer aan helaas..
Heb inmiddels even gekeken op hun site en de cursus hier in de buurt is tot half augustus gesloten. Ik denk dat ik een thuis start pakket bestel om vast te starten en dan half augustus evalueren hoe het gaat en dan eventueel als nog naar cursus. wat krijg je eigenlijk voor die 44,90. Kan ik het vergelijken met de thuis starters set. bedankt voor de info. Tanna
ik doe wel de online versie en mij bevalt het juist goed. Ok je hoeft geen "verantwoording" af te leggen en daardoor misschien iets meer discipline nodig, maar wel alle vrijheid. Maar je word je er wel van bewust wat je allemaal naar binnen werkt op een dag. Sonja bakker is ook niks voor mij omdat ik nu nog niet weet wat ik volgende week wil eten. Ik ben nu (na 5 weken, bijna 4 kilo kwijt) Voor mij werkt het dus wel. Ik heb jaren geleden ook de "live" cursus gedaan en daar ook veel mee afgevallen. Maar als je denkt dat je niet genoeg discpline kan opbrengen omdat je niet op een publieke weegschaal hoeft te gaan staan, zou ik het niet doen denk ik. Bij mij moest er ook echt een knop om.
als je ww een prettig dieet vind en je hebt de discipline om je eraan te houden is het een prima dieet. Maar als jij nu al weet dat je je best doet omdat je anders afgaat bij het weegmoment, dan kun je wellicht beter naar een real life cursus gaan.
Op zich weet ik dat ik de dicipline heb om het te doen. Heb het al eens eerder gedaan en is gelukt. Ik zal het hier eens thuis overleggen. Wat krijgje dan thuis gestuurd. Of is alles via internet. Anders denk ik eraan om de doe het thuis programma te bestellen. Ik vind het soms wel handig om even iets na te slaan zonder computer aan te zetten.
Ik doe sinds kort de online pro points cursus. Ik vind het zelf tot nu toe prettig werken. Als ik twijfel over hoeveel iets waard is vul ik het vooraf in, en als het teveel is naar mijn zin, kan ik nog wisselen en iets anders eten. Ik denk dat ik zelf de discipline wel heb om dit vol te houden. Hoef ook niet zoveel, dat scheelt misschien ook.