Poes is krols..

Discussie in 'De lounge' gestart door Pippa2, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hallo Meiden,

De titel zegt het al, mijn poes is krols!
    Dat betekend weer eenn week met oordopjes in huis wil je niet gillend gek worden. Ik zou haar eigenlijk deze maand laten helpen. Ze komt nooit buiten als ze krols is en normaal alleen met lekker weer.
    Maar nu beginnen mijn hormonen op te spelen zou ik haar naar buiten laten gaan en haar een kans gunnen op een nestje? Of toch niet zo goed idee nu ik zwanger ben?
    Ik moet ook zeggen dat de poes 2.7 kilo weegt ze is maar een kleintje. Ik weet niet of dat uitmaakt?
    Wat zeggen jullie?
    Ik moet het vanavond nog wel even met mijn man bespreken.

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Mijn mening? Nee absoluut niet doen!

Er is al een groot overschot aan HTK katten en rond de zomer zitten alle opvangen weer vol omdat mensen zo nodig een nestje willen.. ik kan dan wel janken als je op marktplaats zon 90 pagina's per dag erbij ziet komen met mensen die pasgeboren kitten kwijt moeten, zwangere poezen die gedumpt worden en dan nog niet te spreken over de gruwelijke dumpacties in sloten en bossen!

Voor de poes is het niet zielig, die is nu even plat gezegd gewoon bloedgeil, kon t met een comdoompje vindt zij t ook prima! :)

Ook misschien wel leuk om te weten, gedekt worden is voor een poes helemaal niet zo prettig.. ;) het is zelfs pijnlijk geloof ik!

Ook de grootte van een katje kan maar hoeft niets uit te maken, maar de kans op een hele dure keizersnede is er altijd! (en dus ook het risico dat je poes loopt op zon moment) en weetniet of je al stilgestaan had bij de ontworm en inentingkosten? en dan is t ervanuitgaande dat t nestje gezond blijft.. komt er bijv. niesziekte in je nestje worden die kosten nog veeeeeel hoger!

Dus ik zou haar lekker binnen houden en zo snel mogelijk laten helpen, want zowel de poezen pil als krols worden is voor de gezondheid van de poes eigenlijk helemaal niet goed! (grotere kansen op kanker etc.)

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Wij hebben die van ons ook laten helpen laatst. We werden er helemaal gek van wel lachwekkend hoor:D
    Ze is nu niet echt meer krols maar wel zo ongeveer 1x per 6 weken is ze heel extreem knuffelig haha.

4. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk!
    Is ook wel zielig natuurlijk. Ze is zelf ook een gedumpt katje die ik met de fles groot heb moeten brengen. Ik had beter moeten nadenken. Ze blijft lekker binnen en als het over is laat ik haar helpen. Dit is trouwens de tweede keer dat ze krols is in drie jaar! En ze komt heel af en toe buiten. Maar we gaan als het goed is verhuizen naar een huis met een tuin. Dan wil ik haar wel naar buiten laten.

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    mijn poes is een paar jaar geleden al geholpen maar dat was met de reden dat ze alles onder begon te zeiken. die sproeide overal waar ze maar wilde :evil: ze komen niet buiten hier omdat we op een flatje wonen

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hoe oud is je poes eigenlijk dan? We hebben onze poes en lkat zodra het mocht gelijk laten helpen. Ik vind jonge katjes erg schattig maar 3 zijn echt genoeg :D En ik zou het sowieso niet zo prettig vinden als ik zelf een kleintje krijg. Je weet al niet hoe je eigen kat gaat reageren op de baby en dan heb je er nog meer bij. Lijkt mij niet ideaal maar dit is mijn mening natuurlijk.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    NEE! alsjeblieft NEE!
    Er zijn al zoveel katten... je brengt alleen maar meer ongewenste katten op de wereld.

8. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Misschien ook een tip als je je kat(ten) buiten wilt laten in de tuin maar bang bent dat hen wat overkomt..

Wij hebben de tuin afgezet voor onze katten.. zodanig dat t niet opvalt, niet stoort (ook de buren niet), niet lelijk is en ook niet de hele tuin dicht is zeg maar ;)

Op onze normale afzetting (schutting bijv.) van zon 1.80 hoog hebben we een rand gaas gemaakt, het gaas in een hoek van 45 graden naar binnen toe..

Katten kunnen die hoek niet klimmen en door de hoogte en de hoeveelheid dat t dan naar binnen de tuin in komt kunnen ze er ook niet zomaar overheen springen.

T kost niet veel, is niet lelijk (zeker niet met bijv planten die je erdoor laat groeien) en is echt heel fijn voor je beestjes! :)

Hier heb ik dus ook van de zomer gewoon mn deur lekker open en liggen onze katten lekker met ons buiten, zonder dat ze gevaar lopen en zonder dat iemand last van ze kan hebben! Echt een aanrader! :D

9. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Nee dat is ook zo! Heb ook nog een hond van nog geen jaar dus gewoon geen goed idee. De poes in nu drie jaar. En voor de tweede keer krols. Daarvoor was het een jaar geleden.
    Ik had even de gedachte van, laatste kans voor haar! Maar het is natuurlijk geen mens dus laat haar als het over is helpen. Ik heb ook een kater gehad die heb ik vrij snel laten helpen maar dat is ook niet zo'n zware ingreep. Voor de poes vind ik het wel een beetje zielig.
    Ik zou deze week bellen dus wel erg toevallig dat ze nu krols is.
    Ze blijft lekker binnen. Met een kleine niet handig en ook niet zo schoon.
    Arme poes.. ze kruipt hier over de grond. En had vanmorgen al haar eten al uit gespuugd.
    Ik dacht breng haar na de kater van mijn moeder die is geholpen. Maar kom er via google achter dat dat ook niet erg verstandig is.
    Dus we zingen/krijsen het samen maar uit!

10. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik zou als ik jou was even je dierenarts bellen, soms is t verstandiger de krolsheid te stoppen met een pil dacht ik.. en daarna gelijk te laten helpen..

maar dat weet ik natuurlijk allemaal niet.. niet voor geleerd ;) Je kan altijd ff bellen en vertellen dat t zo erg is..

11. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Pampapilio... Wat een goede tip zeg! Dat ga ik denk ik wel doen. Heb het ook wel eens op discovery gezien. Maar nooit voor thuis in gedachten gehad!

Fiene.. ik doe het niet. Impulsieve gedachte. Met wat hormoontjes erbij.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Tijdens de krolsheid geen poezenpil geven. Dan hebben ze een grotere kans op baarmoederonsteking.

Ik heb wel eens gehoord dat een dierenarts steriliseerd tijdens de krolsheid, maar lang niet alle ivm met grotere doorbloeding.

13. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Nee idd. Beide heb ik al eens gehoord. Dus we wachten gewoon even af. misschien dat ik haar nog even een weekje op krachten laat komen na de krolsheid. Ze zit nu lekker te eten.

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn poes is met 6 maanden al gesterilliseerd in het asiel, ze is niet krols geweest zolang ik haar heb, echt heerlijk, ik hoor de buurtkatten wel en doe dan echt mijn raam dicht, anders kan ik niet slapen :(

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

onze kat is net 6 maanden en is een paar dagen krols geweest en nu wordt ze vrijdag geholpen (gelukkig heeft ze niet zo heel hard ''gehuild'')

16. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Tsjah mijn tip is dan ook voor iedereen, laat je kat met of VOOR de leeftijd van 6 maanden helpen..

Ben groot fan van vroegcastratie, zo voorkom je ongewenste nestjes (bij een te jonge moeder) en eventuele verhoogde ziektekansen door krolsheid of pil :)

17. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    ik heb even met de dierenarts gebeld. En ik kan haar gewoon laten helpen ook al is ze krols. Donderdag 12 maart gaat ze onder het mes. Ik vind het toch wel heel zielig maar het is beter natuurlijk. Vandaag even oppas regelen voor de hond dan kan ze in alle rust bijkomen.

18. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    De poezenpil geven als je niet wil dat je poes krols wordt..
    Edit: oh ik zie al dat je een afspraak hebt gemaakt! Verstandig!

19. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Poezenpil gaf ik haar alleen als ze naar buiten ging. Maar in de winter dus niet. Schijnt niet zo goed te zijn. Woon in een bovenwoning dus hoor haar niet altijd voor de voordeur staan. Maar als we straks gaan verhuizen kan ze lekker naar buiten. Het si handig als ze voor die tijd geholpen is.

Deel Deze Pagina