Wat vervelend dat het bij de laatste zo is gegaan en arme knul!! Wanneer je gyn niet wil luisteren is het misschien een hint om een beetje boos te worden..? Niet teveel op winden, maar jij als moeder heb zeker inspraak in je bevalling. Als je gyn iedere keer blijft zeggen ja maar het is een meisje en ze zal minder wegen daar heb jij niks aan want je zal je zorgen blijven maken. Soms is het nodig als er niet geluisterd word om een beetje boos te worden..
Bedankt dames. Ik zal de volgende keer met hem bespreken. Hij gaat ook met 15 september tot de einde op vakantie. Dus er is ook kans dat ik bij iemand anders gaat bevallen. Ik heb liever mijn eigen gyn. Hopelijk komt ze zelf wat eerder. En dan hoeven we niet te wachten tot de 40 weken of langer. Ik hoor en lees dat inleiding veel pijnlijker is dan spontane bevalling.
Dat kan, maar ik heb liever een ingeleide bevalling 3 keer bevallen met wee opwekkers met 36.5 36.3 en 37 weken bevallingen gingen " perfect" pijn ja tuurlijk ... Maar lichte weeen tot 6 cm en in een uur naar 10 cm wel ff weeen storm gehad en maar 12 8 en 8 minuten hoeven persen, ik kijk echt heel positief terug op die bevallingen De vierde die spontaan kwam met 36.1.... 3 dagen lang rugweeen geen buikweeen gehad en het trok door naar mijn liezen en mijn benen, van vrijdag tot maandag zo'n enorme krampen, maar ik had nog nooit rugweeen gehad en ook niet in de liezen en bovenbenen dus ik ging een beetje uit van de bekken ofzo te raar gelegen weet ik veel maandag ochtend 10 uur had ik 3 cm maandag 11 uur 4 cm en om 12 uur 6 cm ik werd misselijk van de pijn en heb alleen maar moeten spugen, die kartonnetjes waren niet aan te slepen, tot 18.00 uur blijven hangen op 6 cm, toen hebben ze mijn vliezen gebroken ( kon niet eerder ivm niet ingedaalde baby) en om 18.20 had ik volledige ontsluiting en heb ik 30 minuten geperst en zelfs tijdens het persen moeten spugen van de pijn Ik had echt 1000 keer liever die ingeleide bevallingen 🙈
vandaag had ik weer een groeiecho. de baby weegt nu met 30 weken zw. 1800 gram (schatting) is nog steeds groot. ik heb gevraagd hoe we dat gingen doen en hij zei dat hij de laatste maand zou afspreken met zijn collega. mijn eigen gyn is met verlof op mijn uitgerekende datum.
Ind aan de grotere kant, maar 1800gram op 30w valt wel mee hoor. Mijn oudste woog al 1kilo meer op 32weken. Je kindje komt ongeveer 150-200gram bij per week volgens mijn gyn, dus dan kom je uit op 3300gram-3800gram op 40w
Ik had met 29.3 een groeiecho en werd ook geschat op 1800 Gr. Dit was prima en op de p57 lijn werd mij verteld. Schatting 40wk. Ongeveer rons 7 pond! Ben benieuwd krijg over 2 weken ligging en opniuruw een groeiecho
12 jaar geleden beviel ik van mijn dochter. ze was met 34 weken al 8 pond en ze hadden gezegd dat ze niet verder kon groeien omdat er geen ruimte was. Dat bleek onzin, want ze maakte gewoon ruimte haha! Mijn buik scheurde zowat open van de striae, de bovenkant leek wel een spiegeltje zo glad en strak en de striae scheurde ook al aan de bovenkant. Ze werd geboren met een gewicht van 9 pond met 41+5 weken, en was 52 cm. De bevalling was zwaar en traumatisch. Zij was blakend gezond, ik gehavend met een permanente bekkeninstabiliteit. 18 maanden geleden werd mijn zoon geboren, hoe anders was dat! Al vrij snel in mijn zwangerschap besloot de gyneacoloog dat ze i.v.m. het geboortegewicht van mijn dochter de bevalling 2 weken eerder wilde inleiden. DIt had ook nog een extra factor, namelijk dat ik een hernia heb. Mijn zoon had de gehele zwangerschap een normaal gewicht, ook bij de 34 weken echo. Hij lag wel constant in stuit, en er werd een keizersnede besloten. Die zijn standaard met 39 weken, en met 38+5 weken werd hij geboren met een gewicht van 8 pond. Ik ben nu zwanger van mijn derde, en ik krijg wederom een keizersnede uit voorzorg, om meerdere redenen. Van wat ik lees aan jouw verhaal moet je vorige bevalling toch zeker een indicatie zijn om deze bevalling eerder op gang te brengen, en als dat niet gaat, bijvoorbeeld als de baby de tijd nog nodig heeft om te groeien in de buik, een keizersnede. Ik vond persoonlijk de keizersnede een verademing tegenover mijn natuurlijke bevalling, maar ik kan alleen voor mezelf spreken en weet ook wel dat er ook negatieve verhalen zijn, en jij vast je eigen kijk hebt op het hoe of wat. Ik ben het in elk geval met velen hier eens dat je zelf moet kunnen beslissen over je bevalling, helaas is het maar net of je een arts treft die die mening deelt. Ik heb er toevallig wel een, maar zo zijn ze nu eenmaal niet overal. Mocht het zijn dat je je echt niet op je gemak voelt bij de beslissing van een arts, kun je altijd nog naar een ander ziekenhuis, dat recht heb je, vergeet dat niet! Ik hoop dat je goede gesprekken kan hebben hierover en je met vertrouwen je bevalling tegemoet zal zien! Sterkte!
Hoi hoi, Mijn dochter was met 38 weken 53 cm en 4230 gram ook geen diabetes maar vanwege haar grootte ingeleid met 38 weken. Bleek achteraf niet te passen waardoor ze geboren is met een erpse parese een verlamde rechterarm vanwege het trekken aan haar arm en nek. Dit is gelukkig na en half jaar revalidatie weer goed gekomem maar had ook anders af kunnen lopen. Ze gaven toen al toe dat het eig een keizersnee had moeten worden. Nu eem groeiecho met 27, 32 en 36 weken. Met 32 lag de baby weer drie weken voor op schema en met 36 weken prikkem we een datum volr een keizernee. Ik zou het nooit meer natuurlijk doen omday ik het risico te groot vind voor de baby. Wil je niet amgstig maken maar zou toh een serieus gesprek houden over je opties! Xxx succes!
Ach wat zielig voor de kleine man en heftig voor jou! Hier was de jongste 4500 gr en 57 cm met 40+5 weken. De gyns boden inleiding aan, maar heb ik geweigerd. Ik ben me in gaan lezen en heb besloten in bad te bevallen. Daarin kon ik vrijer bewegen en was mijn huid zachter en hoopte ik minder in te scheuren. Hij was er ineens uit, in 1,5 perswee. Ik vreesde dat ik van voor naar achter was uitgescheurd, maar had slechts 3 kleine schaafwondjes! Ik denk echt dat de badbevalling ons heeft geholpen. Ik vond de inleiding bij mijn oudste zoon vele malen heftiger en pijnlijker. Nu heb ik ook ernstige bi tijdens mijn zwangerschappen, dat helpt mijn grote baby's ook makkelijker de deur uit maar ga eens op zoek naar houdingen/positief die je kindje kunnen helpen, maar geef ook aan dat je wil dat ze op tijd ingrijpen als het jou niet lekker zit. Ik vind het zo belangrijk dat een vrouw de regie houdt over haar eigen bevalling!
wauww wat een verhaal meiden.. hier was het gelukkig niet zo erg met zijn gebroken schouder, maar het kon ook slecht aflopen. op 19 augustus heb ik nog een echo en dan ben ik ongeveer 35 weken zwanger. en dan gaan we zien hoeveel ze ongeveer gaat wegen. mijn gyn zei ook al dat hij met een andere collega zou beslissen wat ze gaan doen als de baby groot is. Hopelijk ga ik toch bij mijn eigen gyn bevallen. want hij gaat dan op vakantie op mijn uitgerekende datum. Ik heb ook een schrik voor een keizersnee. het gedachte al dat ze in me gaan snijden.
vanda1g met 34 weken geweest. 2 a 3 weken vooruit fezet. baby is 3100 gram. en de gyn verwacht de baby ongeveer van 4 kilo. ik heb hem gezegd dat ik bang ben vanwege de complicaties. 6 september moet ik weer terug gaan en volgzns de gyn kan ik dan met 38/39 weken ingeleid worden.
Jeetje wat een verschil binnen 4 weken! Wel fijn dat je dan toch ingeleid gaat worden dat zal wel een geruststelling zijn.