zwanger en ww aanvragen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door tal74, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Wie heeft hier ervaring mee?
    Ik heb per 11 januari te horen gekregen dat ik ontslagen word. Een "afkoopregeling"getroffen, ik hoef niet meer te werken, maar blijf tot 1 juni in dienst.
    Een week later was ik zwanger. Van een tweeling....
    Ik heb me van de week ingeschreven als werkzoekende en(als het goedgekeurd wordt)in mei wordt mijn WW aangevraagd.
    Nu wil ik met alle liefde gaan solliciteren, maar tegen de tijd dat ik écht geen werk meer heb ben ik 20 weken zwanger(en kan ik dus nog maar ongeveer 8 weken werken ivm zwangerschapsverlof).
    Lijkt me lastig aangenomen worden.
    Iemand die hier iets over kan vertellen? Die bijvoorbeeld ook in de WW molen zat tijdens zwangerschap?
    Alvast bedankt.
    Groetjes, Chantal

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb er weinig verstand van moet ik zeggen, maar het lijkt mij dat zolang je aan de sollicitatie plicht voldoet, je ook je uitkering behoud... Mocht je om redenen die met de zwangerschap te maken hebben niet in staat zijn om te solliciteren, dan ga je de ziektewet in. Ik denk zelf ook dat een baas niet zit te springen om iemand die 20 weken zwanger is van een tweeling... Niet om jou zelf, maar de kans dat je het volhoud tot aan je officiele verlof is natuurlijk klein...

Dit lijkt mij het meest logische, maar dit soort instantes zijn vaak niet van de logische soort.. :) Ik zou gewoon even bellen met het de instantie die je uitkering regelt.

3. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dankjewel voor je reactie! Nee, dat die instanties niet van het logische zijn, weet ik. Netjes gisteren gebeld voor een afspraak, gaf ik de verkeerde tijd door. Ik terugbellen om het te veranderen, werd ongeveer behandeld als een soort misdadiger(nu al, en ik heb nog geeneens n uitkering nu!)....weet ook wel dat ze zo stug mogelijk moeten doen, zodat we ons niet teveel gaan hechten aan het cwi, uvw en de uitkering, maar je krijgt meteen al het gevoel dat het je eigen schuld is dat je die uitkering aan gaat vragen....alsof ik ook niet gewoon al die jaren belasting enn verzekeringen betaald heb, mede voor dit soort onvoorzienigheden, beh!

4. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    4 jaar geleden ging mijn werkgever failliet toen ik 15 weken zwanger was, faillissementsuitkering werd aangevraagd en meteen ww erbij. Ik weet nog dat ik tot een bepaald aantal weken een sollicitatieplicht heb gehad en heb ik de brieven die ik verstuurd heb duidelijk gezegd dat ik zwanger was. Uiteraard kreeg ik netjes een brief dat ik niet 'geschikt' was. Maar veel bedrijven stopten mijn cv in hun portefuille en belden mij maanden later op. En zo ben ik daarna weer aan het werk gekomen.

5. denicepino

denicepino Fanatiek lid

13 jun 2007
    1.943
    0
    0
    horeca medewerkster
    kerkrade
    ik weet niet of het berichtje er nu goed in kom te staan. maar hier is mijn verhaal en ervaring met het cwi / uwv.

Ik heb een half jaar gewerkt bij een fitness centrum als receptioniste heeeeeel leuk werk gewoon goeie sfeer ook altijd. nou kreeg ik paar dagen voor de kerst een brief met je contract kan niet verlengt worden, ( geen reden of uitleg en die kreeg ik ookniet toen ik belde ) nou had ik nog niet verteld dat ik 8 weken zwanger was toen dat wilde ik na de kerst melden omdat ik wist eind december verloopt mijn contract ( maar ze hadden eerst gezegt in november hij word gewoon verlengt maak je geen zorgen je doet goed werk.)
    maar ja na december naar het cwi voor ww uitkering aan te vragen. en 7 januari kreeg ik te horen je bent te laat met aanmelden eigenlijk dus je word ingekort op je uitkering maar je krijgt hem wel en dat voor 4 maanden. ( dus ik moet 4 maanden lang solliciteren 6 per maand ). nou kreeg ik te horen van die vrouw je moet gewoon solliciteren op banen die jou leuk lijken ook al weet je je word niet aangenomen misschien zeg duidelijk in de brief je bent zwanger. Heb ik gedaan dus zit nu in de laatste maand met solliciteren en ben nogsteeds niet aangenomen heb op alle sollicitaties te horen gekreeg u bent NU niet geschikt maar wij zetten de gegevens in ons bestand voor later. Dus opzich positief ik krijg ww -uitkering en ik hoef neit te werken zo kan ik mijn rust nemen alles regelen en op een rijtje zetten. Het is egt geen veel werk. Je doet gewoon aanmelden bij Cwi ver
    volgens ga je via de cwi site solliciteren. klik gewoon het werk aan klik op solliciteren en verzenden van je cv die je daar op de site al heb staan van het aanmelden. en je hebt dus gesolliciteerd met 3 keer klikken.

de eerste maand hoef je zoiezo niet te solliciteren. je kan je wel aanmelden bij verschillende uitzendbureau's deze nemen dan vanzelf contact op .... heel makkelijk allemaal. het leek mij eerst een hele klus maar het valt dus mee.

ik hoop dat je iets heb aan dit best wel lange verhaal van mij. gewoon rustig blijven in ieder geval. en dan komt het vanzelf wel goed.

groetjes denice

Deel Deze Pagina