Oh jee waar ben ik aan begonnen denk ik nu. Zondag is het zover. 'SMorgens heel vroeg gaan wij vliegen. Komende dagen staan nog best veel afspraken op de planning dus dacht begin alvast met pakken. Lief, leuk en aardig allemaal maar heb het gevoel dat ik van alles vergeet Make up, shampoo, stijltang, scheermesjes etc. doe ik pas zaterdag avond erin. Dear oh dear wat moet ik nu echt niet vergeten?
Vergeet niet te genieten van de voorpret... Ik ben sinds gisteren weer terug van vakantie, en het is sneller voorbij dan je denkt. (En: de helft van wat je meeneemt komt niet eens de koffer uit...)
Haha je begint vroeg met stressen! Wij gaan ook zondag op vakantie (in de middag) maar ben er nog niet zo mee bezig ondanks dat we vrijdag en zaterdag nog veel andere afspraken hebben. Ik heb wel een standaard lijstje die ik ga printen met de dingen die we mee moeten nemen en dingen die ik niet moet vergeten voor vertrek (ramen dicht, waterkraan dicht etc.) Misschien ook een idee? Scheelt een hoop stress Wat je zeker niet moet vergeten zijn je paspoort en tickets natuurlijk en eventueel medicatie als je dat hebt. Op zaterdag kan je alvast de last minute spulletjes (deo, tandenborstel etc) apart kunnen neerzetten in de badkamer. Als je dan helemaal klaar bent mik je alles in je koffer en vergeet je ook minder snel wat. Succes en een hele fijne vakantie!
heel simpel opgelost... LIJSTJES!!!! heb je geen extra setje make up, niet nog een flesje shampoo? en dan een speciaal lijstje naast de deur met wat er voordat je weg gaat nog in moet.. Wij gaan een weekend kamperen. Ik heb een stapel lijstjes en pak rustig aan tussen het werk en de afspraken door. en streep het rustig af op de lijstjes. Dan is je hoofd ook niet zo vol jo! maar euuh een stijltang op vakantie?
Ik ken die stress. Wij gaan maandag en tot die dag zit ik ook helemaal vol met afspraken. Ik heb vorige week een lijstje gemaakt en dat geeft me rust. Het is nu gewoon pakken en afspreken. Dus mijn tip is ook een lijstje maken. Ik zweer erbij!
Lijstjes in overvloed hier. Check ze elke keer weer opnieuw Ben zo een stresskip op voor een vakantie. Stijltang op vakantie, ja Wij gaan cruisen en er zit een nette avond bij. Wil dan wat anders dan mijn eigen krullen.
Ach, wij gaan de nacht van vrijdag op zaterdag en gisteren begonnen om het huis anders in te delen, nu alles een chaos, en vrijdag moet alles ingepakt staan voor op vakantie Gewoon lijstje maken en alles wat je vergeet, kun je ook wel weer kopen als t echt nodig is (en heb nog twee kids en ook nog genoeg afspraken staan haha)
Heb net een nieuwe lijst gemaakt op de pc met behulp van een programma. Best wel ideaal, had ik eerder moeten weten. Maar ik stress dus zo omdat 2 jaar geleden ik alles had voor mijn vriend en ook voor mij dacht ik. Tot bleek ik maar 2 truitjes mee had oeps..
Gewoon lijstjes maken idd en afstrepen maar! Hier gaat trouwens ook de stijltang mee hoor (ja ook naar de camping). Zonder dat ding loop ik echt voor schut. Slag in mn haar wat niet echt gelijkmatig verdeeld is zeg maar. Wij gaan ook binnenkort een weten nog niet eens waar naartoe. Binnen een straal van 500 km is het de komende 2 weken nog allemaal regen dus vrees dat weer het dubbele mogen gaan rijden voor mooi weer. Moet zeggen dat ik daar wel een beetje vakantie stress van krijg!
Waar ik altijd probeer op te letten is hoelang je paspoort nog geldig is (en voldoet aan de eisen van de land(en) waar je naar toe gaat). Alvast een fijne vakantie gewenst.
Ik lees hier over 'stapels lijstjes' voor mensen die een week of zelfs maar een weekend weggaan? Come on serieus?! En ts zie dat je geen kids hebt? Dan is het helemaal toch nog super handig?! Als ik naar een warm land ga doe ik het volgende: Elke avond stelletje kleding, voor overdag wat strandjurkjes Ondergoed Bikini's Badhandoeken (al ga ik altijd all in dus neem ik nooit mee) Shampoo en diverse neem ik nooit mee, ik haal liever daar shampoo conditioner en alles als dat zoiets in mn koffer kapot gaat! Fohn is in een hotel vaak aanwezig, maar anders mijn fohn! Slippertjes en hakken, sneakers draag ik tijdens de reis Wat medicijnspul zoals strip paracetamol, de pil zonnebrandspul enz moet ik hebben staan, anders koop ik het daar! That's it?
Wij gaan 14 juni weg voor 2 weken en ook ik heb al een hele lijst! Voor het eerst 2 weken op vakantie.. ook staat er in de kinderkamer al een tas waar ik dingen ingooi die ik echt niet moet vergeten (zonnebrand enzo).. Ik herken de stres heel goed, maar lijstjes helpen!
Ja serieus! heel erg handig... ik ben een enorme chaoot en kan zo precies afvinken wat ik in de tas heb gedaan. als ik dan niet wakker vertrek hoef ik in ieder geval niet de tas overhoop te rekken om te kijken of ik echt wel die reserve tandenborstel erin heb gestopt!
En bedenk: Wat je niet bij je hebt kun je over het algemeen daar kopen. Tenzij je midden in de woestijn zit, maar dan heb je toch niks aan shampoo, krultangen ed dus dan maakt het niet uit...
Ja een flinke lijst maken! Die heb ik nu al gemaakt, haha, en het duurt nog 2 maanden voordat wij op vakantie gaan Maar zo kan ik ruim op tijd dingen kopen ( zonnebrand in de aanbieding enzo ). Goed afstrepen en na lopen. Markeer de allerbelangrijkste dingen die je absoluut niet mag vergeten, en áls je iets vergeet ( buiten die belangrijke dingen om ) , dan kan je het zeer waarschijnlijk wel kopen. Fijne vakantie!
Ik ben daar echt een ramp in. Maak geen lijstjes, plan niks, gooi gewoon de dag van tevoren alles in een koffer. Maak me niet zo snel druk Gelukkig is mijn man wat dat betreft de neuroot van ons twee, hij maakt de lijstjes en regelt alles zo was ik vergeten dat zoonlief nog een id kaart nodig heeft, een vignet moeten kopen en een overnachtigshotel moeten regelen. Ik ben altijd erg van het 'we zien wel' maar dat pakt niet altijd even goed uit
Wat je niet moet vergeten is je paspoort, tickets, portemonnee en .... plezier hebben! Relax, je gaat wat leuks doen hoor! Je hebt nog geen kinderen en je gaat op cruise, er is niks makkelijker dan dat.
Ik maak ook vaak lijstjes. Die deel ik onder in: - benodigde papieren. Dat zijn paspoort, reisverzekering, reserveringen hotel/camping/auto of wat je dan ook maar gaat doen, contactgevens thuisfront en van je locatie (voor het geval je extreem vertraging oploopt ofzo of het niet kan vinden) en altijd zorgen dat je pasjes van de zorgverzerkering bij je hebt, net als extra cash, credicard/pinpas. Als je medicijnen gebruikt moet je misschien zorgen dat je daar een verklaring voor hebt. -kleding ligt eraan wat je gaat doen en waar. Is er een wasmachine in de buurt dan neem ik vaak wat minder mee. Hou rekening mee met speciale activiteiten als je die gepland hebt. toilettas: tandenborstel, tandpasta, shampoo, haarborstel en alles wat je verder dagelijks gebruikt. Vergeet de zonnebrand en aftersun niet. Vaak pak ik de dag van te voren alles in. Wat ik nog nodig heb 's ochtends haal ik eruit en stop ik er gelijk weer in. -verbanddoos pleisters, wat middeltjes tegen zowel diarree als verstopping, antimuggenspul (zowel tegen de mug als tegen de jeuk) en ik heb ook een speciaal doosje voor beten en steken. -thuis Wij hebben een kat en we leggen haar paspoort klaar op de kast mocht er iets met haar gebeuren. Meestal leggen we even een briefje klaar voor de buren met o.a. onze telefoonnummers en nummer van onze verblijfplaats. Zorg dat laptops e.d uit het zich staan. Tot slot: even rustig een moment nemen om logisch na te denken helpt ook. Wat is handig en wat is overbodig? In een luxe hotel wil je misschien wat nette kleding mee. Op een camping misschien laarzen. Ga je een strandvakantie doen dan neem je zonnebrand met een hoge factor. Ga je veel wandelen vergeet dan vooral de blarenplijsters niet. Ik begin 3 weken van te voren meestal met pakken omdat de week voordat wij op vakantie gaan er ALTIJD iets tussenkomt. Dingen waarvan ik weet dat ik het mee wil leg ik apart in de logeerkamer. Zo houd ik overzicht en dat geeft rust. Ook hoef ik dan niet alles in 1 keer te wassen. 1 of 2 dagen van de voren pakken mijn man ik samen alles in en gaan we rustig de lijstjes bij langs. Zo vergeten we zelden wat! Afspraken maken we niet meer de laatste 2 dagen voordat we weg gaan. TS, waar ga je heen op vakantie? Ben ik nou wel nieuwsgierig naar