Weer een huurdersprobleem

Discussion in 'De lounge' started by VrouwtjeRomy, Oct 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanDaelynn

Oct 21, 2010
    64
    0
    0
    Huismoeder
    Reuver
    Wij hebben hier rechtswinkel. Kun je gratis krijgen. Die zeggen hoe en wat. en doen er wat voor Je moet eenmalig 3 euro betalen maar dat was het dan ook.

2. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    ben het hier ook wel mee eens. als ze niet betalen ga je gewoon hun spullen verkopen.;) of mag dat dan weer niet?8)

3. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

ik werk bij een woningcorporatie dus ik weet dat ze van geluk mag spreken dat ze er zo snel uit heeft gekregen. En het gaat achteraf om een contract voor 3 maanden, dat is haar geluk geweest. Normaal gesproken gaat er een rechtzaak aan vooraf. Huurdersbescherming is groter dan het belang van de verhuurder (enkele uitzonderingen).

Bewijs eerst maar eens dat een huurder zich misdraagt. Je mag dan met een heel dossier naar de rechter.
    Het is denk ik geheel afhankelijk van wat er allemaal in je contract is opgenomen. Ervaring leert, dat je aan het kortste eind trekt. En zoals iemand anders al zei: Van een kale kip valt niet te plukken.

De verhuurder moet na het opzeggen van de huurovereenkomst bij de rechter een vordering tot beĆ«indiging van de overeenkomst instellen, omdat de huurder geen goed huurder is. De rechter kan de huurder nog een termijn van ten hoogste een maand geven om alsnog aan zijn verplichtingen te voldoen. De rechter hoeft dat niet te doen en kan ook meteen een datum vaststellen, waarop de huurovereen­komst zal eindigen.

Maar dit verder terzijde. je wilt de onkosten die je hebt gehad vergoed krijgen. Je moet ze aansprakelijk stellen voor de schade die zij veroorzaakt hebben. Een advocaat lijkt me op zijn plaats. Succes ermee.

Share This Page