zwangerschapscurcus?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door natashatje, 14 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natashatje

15 jan 2006
    86
    0
    0
    restauranthouders
    belgiƫ
    hallo ,

ik had een vraagje . ik ben nu zwanger van mijn eerste kindje .
    ik vroeg mij af of het echt nodig was om een zwangerschapscurcus te volgen . of zijn er veel vrouwen die ook geen cursus volgen?

ik ben wel heel bang voor de bevalling . ik weet echt niet aan wat ik mij moet verwachtten.

veel liefs natasha

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Natasha,

Het is niet perse nodig om een zwangerschapscurcus te volgen. Wel heel prettig qua informatie rondom zwangerschap en bevalling. Zij vertellen wat er allemaal gebeurd en geven je daarbij eventueel ontspanningsoefeningen.
    Als je bang bent en niet weet wat je te verwachten staat, zou ik je zeker adviseren om ofwel een cursus of informatie-avond te volgen of een goed boek te lezen omtrent de bevalling.
    Er zijn veel soorten zwangerschapscursussen, zoals die van de thuiszorg, yoga, mensendieck etcetera. Ook zijn er in vele regio's informatieavonden rondom de bevalling en zwangerschap. Vraag eens bij je verloskundige, kijk eens in het folderrek, gemeenteboekje of gouden gids. Bel eens en informeer wat het inhoudt en het kost. En kijk wat je leuk vind, er is ten slotte zoveel mogelijk.

Succes en een fijne zwangerschap gewenst,
    groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina