Origineel vertellen aan vriendinnen en FB

Discussion in 'Zwangerschap' started by Druifje, Oct 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Hoi allemaal,

Het is allemaal nog super pril, maar als alles goed mag blijven gaan word ik weer mama van nog een ICSI wondertje. Bij onze dochter hebben we 3 behandelingen nodig gehad. Vrienden en familie wisten er toen vanaf. Nu zwanger na meteen de eerste behandeling! Dit keer wist alleen de familie dat we weer bezig waren. Als we straks de eerste echo hebben gehad en wat meer zekerheid hebben, wil ik op Facebook vermelden dat we zwanger zijn. Om te voorkomen dat mensen vragen: "oh, dit keer spontaan" wil ik toch iets kleins vermelden over hoe we zwanger zijn geraakt. Ik vind het kwetsend als mensen dit zeggen, omdat ze weten dat dit bij ons onmogelijk is. Hoe kan ik toch vermelden dat we er moeite voor hebben moeten doen zonder ICSI te vernoemen?

Andere vraag: ik wil mijn vriendinnen tijdens een sinterklaasavond vertellen dat ik zwanger ben. We kopen allemaal cadeaus en pakken dit via een spel uit. Ik wil iets inpakken met een gedicht erbij en zo vertellen dat wij zwanger zijn. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit cadeau vrijwel als eerste uitgepakt gaat worden en niet als laatste op de avond? En iemand een idee wat ik zou kunnen inpakken?

Bedankt voor het meedenken!!

2. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het tegen de mensen verteld die ik zo ook zie en net alleen op fb daar heb ik helemaal niks staan over mijn zwangerschap doordat mensen er op reageren komt het bij iedereen terecht ook mensen die je niet kent en dat vind ik niet nodig je hebt altijd mensen die je profiel checken via via en ook mensen waar je niks mee te maken wilt hebben maar dat is ieder zijn keus

3. mamie82

mamie82 Bekend lid

Feb 12, 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    en over dat cadeautje leg er een neer zonder naam maar zet er op belangrijke informatie voor het spel begint

ander zou ik het niet weten
    en natuurlijk van harte gefeliciteerd

en ik zou over het traject niks zeggen al helemaal niet op fb de mensen die het weten hoe jij zwanger bent geraakt die weten het, de rest is toch niet belangrijk anders hadden ze het nu ook wel geweten gewoon zeggen met een beetje hulp en dan is het klaar je bent niemand verantwoording verschuldigd toch?

4. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hoi druiffie,

Een foto plaatsen/geven met schoen erop van jou, je man en je dochter en nog een baby schoentjes ernaast!

Die vind ik zo leuk! zo ga ik het doen
    Gaaf ideetje gepikt van hier op zp ;)

Ow en iets over de behandeling, uhm misschien een sint gedichtje?

"We hebben er een beetje moeite voor moeten doen, maar met sinterklaas staat er een extra schoen. Vol blijdschap vertellen wij, J. Krijgt er een broertje of zusje bij'

Zoiets?

5. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Chocoladeletters inpakken zie het woord 'baby' of 'zwanger' spellen

6. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Bedankt voor de reacties!

7. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Je hebt helemaal gelijk hoor, Mamie82. Op Facebook hebben ze er niets mee te maken hoe het traject verlopen is. Maar daar heb ik nou eenmaal mensen op zitten die wel weten hoe het de vorige keer ging. Maar zo iets als "met wat hulp" of zoiets vermijd ik de vraag of het dit keer spontaan gelukt is.

8. Mama van Senn

Apr 5, 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij deden met Sinterklaas een dobbelspel, toen hadden mijn man en ik van foam zelf een kleine dobbelsteen gemaakt. Met daarop een rijmpje dat dit kado voor de hele familie was... Binnenin zat de echo!!

Was zooi leuk!!

Groetjes merel

9. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zelf zorgen voor het gebak en dan zelf slagroomsoesjes maken met muisjes. Snappen ze het meteen!

Gefeliciteerd met je zwangerschap

10. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    vriendinnetje van mij had zelf een taart gemaakt.
    op de taart had ze haar naam en die van haar partner en in het midden een vraagteken.

misschien kun je er een gedichtje bij doen waaruit opgemaakt kan worden dan jullie hulp hebben gehad.

google maar es op geboortegedichtjes. er zijn er aardig wat waarin word vermeld dat het niet altijd vanzelf gaat.

enne gefeliciteerd!!!!!

11. Druifje

Druifje Fanatiek lid

Dec 13, 2010
    2,374
    0
    36
    Bedankt ;)

Share This Page