Doorverwezen naar de gynaecoloog...en nu?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zwangels, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Hoi ik zou me even voorstellen ook al zit ik nu bijna een jaar op het forum.

Ik ben Zwangels en ben 30 jaar.
    Mijn man en ik hebben een hele grote kinderwens, alleen is deze helaas nog niet in vervulling gegaan.
    1 oktober 2011 met de pil gestopt en na 9 maanden testte ik eindelijk positief! Helaas mocht dit niet zo wezen, een vroege miskraam.
    Sindsdien nog geen nieuwe zwangerschap en heel wat negatieve testen rijker :( Ook heb ik veel meer last van pijntjes en kwaaltjes, de gehele cyclus lang. Was niks ernstigs volgens de huisarts. En de gynaecoloog had gezegd een jaar na de vroege miskraam mocht ik weer aankloppen (ik heb bij de gynaecoloog nacontrole gehad).

Op 30 april (2013) werd ik weer ongesteld...pff wat een teleurstelling. Weer de rode duivels!!:x En weer verdriet, waarom lukt het nu niet!?
    Toen heb ik de stoute schoenen aangedaan en heb 2 mei toch maar eens naar de huisarts gebeld, of we nu wel een doorverwijzing naar de gynaecoloog konden krijgen. En nu een maand eerder dan verwacht, mogen we eindelijk naar de gynaecoloog.
    3 juni hebben we onze eerste afspraak.
    Ik vind het zo spannend. En ben benieuwd wat de vervolgstappen zijn.
    Wat zullen ze zeggen en doen?
    Moet ik gaan afvallen? Terwijl de gynaecoloog hier bij de vmk niets over genoemd heeft, want heb het toen ook al gevraagd.
    Gaan ze de zwemmers van manlief gelijk controleren?
    Zou ik een HSG krijgen?

Vind het fijn om naar een datum uit te kijken, maar het is allemaal wel spannend. Misschien is het zelfs voor die tijd al raak....

2. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)
    Hey meis, nogmaals super spannend allemaal! Hoop zo dat het snel raak mag zijn straks! Liefs van mij

3. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Thnx Ing! hoop voor jou ook!

4. ing49824

ing49824 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    2,086
    0
    0
    Emlichheim (DL)

5. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Wat een spannende tijd zeg. En een hoop vragen, maar dat is logisch. Ik zou proberen (is makkelijker gezegd dan gedaan) er zo blanco mogelijk in te gaan. Het is per ziekenhuis verschillend wat ze doen.

De keer ziekenhuis met mijn ex hebben ze een flinke vragenlijst op ons afgevuurd en moest hij zijn zwemmers controleren en ik bloedprikken. Toen bij mij alles goed was en bij hem niet hoefde ik niet verder onderzocht te worden en zouden we icsi moeten ondergaan.

Met mijn huidige vriend duurde mijn cyclussen steeds langer. Mijn vriend heeft al een zoon en er is toen besloten dat ik eerst een bloedonderzoek kreeg. En uiteraard de vragenlijst weer (hoe lang bezig, etc, etc). De dag van de uitslagen (die goed waren) was ik spontaan zwanger en daarom geen verdere stappen, maar die stappen zijn maar net welke uitslag er komt en bij wie het 'probleem' ligt.

Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd.

6. winnie30

winnie30 Lid

May 3, 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga je naar de gynaecoloog of naar de fertiliteitskliniek? In de fertiliteitskliniek zullen ze zeker de zwemmers van je man onder de loep nemen (letterlijk ;) ) en normaliter heeft je man dan al een afspraak voor jullie samen op mogen komen draven. Was bij ons niet zo, maar bij ons liep alles niet helemaal zoals het normaliter hoort te gaan.

Heb je last van overgewicht? Tegen mij werd door de gynaecoloog vorig jaar wel gezegd dat ik wat aan de zware kant was en dat dat zeker van invloed zou kunnen zijn. Ik ben intussen 16 kilo afgevallen en prima op gewicht nu.

Bij mij werd er een inwendige echo gemaakt (zowel bij de gynaecoloog als bij de fertiliteitskliniek) en er worden je allemaal vragen gesteld. Ik heb ook een formulier moeten invullen (allemaal vragen), maar dat was dus echt bij de fertiliteitskliniek. Bij de gynaecoloog bleef het bij een inwendige echo. Ik werd vrij vlot doorgestuurd.
    Toen dus een cyclusanalyse gehad. Bij mij is alles helemaal goed (al geloof ik dat zelf niet, maar goed), maar als dat niet zo zou zijn geweest, dan zou IUI bespreekbaar zijn geworden.

7. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    @Grace80 Ik probeer er ook zo blanco mogelijk in te gaan, en denk dat het inderdaad verschilt per ziekenhuis met wat ze gaan doen.
    We hebben al een vragenlijst in moeten vullen. Met inderdaad de vragen, hoe lang ben u bezig, hoe is uw cyclus, medicijngebruik etc. etc.
    Fijn dat het bij jullie de uitslagen goed waren en dat je toch spontaan zwanger bent geworden!!
    Dank je voor je reactie.

@Winnie30 Zie de titel -> Doorverwezen naar de gynaecoloog...en nu? Hihihi;):D
    Ja ik heb overgewicht. Heb dan ook met mijn vmk gevraagd of dit een probleem is. Maar omdat ik een regelmatige cyclus heb was dit niet van belang zei ze. Had er niets mee te maken waren ook nog haar woorden. Nu probeer ik wel af te vallen, alleen dit gaat niet zo snel als ik zou willen.
    Maar zoals ik het lees moeten jullie het nog zelf proberen? Best moeilijk lijkt me dat als je zelf denkt dat er wel iets is wat een zwangerschap in de weg staat. Bedankt voor je reactie en succes!

8. winnie30

winnie30 Lid

May 3, 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had de titel wel gelezen, maar aangezien in een fertiliteitskliniek ook gynaecologen werken, was ik er niet helemaal zeker van ;)

Afvallen is inderdaad niet gemakkelijk, maar ik blijf erbij dat overgewicht geen probleem hoeft te zijn. Ken genoeg mensen met overgewicht die gewoon zwanger raken, zonder problemen.

Wij moeten het inderdaad nog een half jaar zelf problemen. Bij mij is alles goed (hebben ze geconcludeerd na één cyclusanalyse) en mijn vriend heeft superzaad en in zo'n geval gaan ze pas wat doen als je tenminste 2 jaar bezig bent, zo werd ons verteld. Dus we mogen nog een paar maanden aanklussen ;)

9. SuuuuuS

SuuuuuS Actief lid

Aug 23, 2012
    358
    0
    0
    Verzorgende IG op een PG-afdeling
    Gelderland
    He Zwangels,

Wat spannend de eerste keer naar de Gyna! Ik was blij dat ik eindelijk werd doorgestuurd, en ook erg zenuwachtig om er naar toe te gaan.
    Bij mij werd erg heel wat vragen op me afgevuurd, en kreeg een inwendige echo. Daaruit bleek PCOS-beeld, nadien bloed geprikt was allemaal goed. VL heeft zijn zwemmers ingeleverd, en dat was super!
    Ik heb nu onder tussen 4 ronde's Clomid gehad, geen reactie tot nu toe, binnenkort krijg ik een LEO.

Bij elke Gyna werken ze anders, maar over het algemeen moeten ze wel dezelfde lijn volgen.
    Als je toch nu al wat vragen hebt, zet je even op papier zodat je die er altijd even bij kan pakken. En verder laat het even allemaal op je afkomen, ga er blanco heen.

Succes, laat je weten hoe het gegaan is!

10. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Balen dat je nog geen resultaat hebt!
    Ik ga zeker mijn vragen op papier zetten. Ook neem ik mijn tempkaartjes mee, kan ze daar ook geljk naar kijken.
    Ik laat weten hoe het is gegaan. Maar het duurt nog even.....misschien deze ronde nog raak?? Ik hoop het!

11. Cara

Cara Actief lid

Jul 19, 2012
    214
    0
    0
    Finishing operator@Pfizer
    Niel
    Spannend he, ik heb zelf ook eind mei een afspraak voor een eerste gesprek in't ziekenhuis.
    Wij zijn nu ook een jaartje bezig na een miskraam op 11 weken.
    Heb ondertussen al wel een paar keer een inwendige echo gehad en bloedonderzoek, en dat was allemaal OK!
    Missch ligt het dus aan mijn man zijn zaadjes, dat zullen we dan wel snel weten hoop ik.
    Ik zit nu een weekje voor m'n nod en ik hoop natuurlijk heel hard dat het prijs is deze ronde en ik die afspraak kan afbellen :D
    Heel veel succes voor iedereen!! xx

12. Senn

Senn Bekend lid

Oct 22, 2010
    713
    0
    16
    Hey Zwangels,

Hopelijk word je heel gauw zwanger! Bij ons was het bij de 1e binnen 3 maanden raak en nu zijn we inmiddels alweer 10 maanden aan het proberen zwanger te worden van een 2e. We zijn inmiddels ook bij de gynaecoloog geweest omdat ik bang ben dat er door de keizersnede iets mis is bij mij. Ik heb zelf ook overgewicht en ben bezig met afvallen. Behandeling doen ze (in het ziekenhuis waar ik kom) vanaf een bmi van 35, dus dat valt wel mee. Toch moeten wij het nog even proberen tot september, omdat we nog geen jaar bezig zijn en ze in eerste instantie niks geks kunnen zien.

Maar overgewicht betekent dus niet per definitie dat ze je niet willen helpen. Dat hangt mede af van de mate waarin je overgewicht hebt.

Heel veel succes en hopelijk is het gauw raak en gaat het dan allemaal goed!

13. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

Mar 3, 2013
    566
    5
    18
    Hey Zwangels,

Hier precies hetzelfde alleen wat ik begrepen heb komen wij eerst bij een fertiliteits arts.
    Ik vind het ook allemaal heel spannend!!
    Wij hebben 29 mei onze eerste afspraak en volgens mij wordt er meteen een echo gemaakt.

Ik hoop voor jou dat je snel een positieve test in handen hebt en die onderzoeken niet nodig zijn!

14. Nero

Nero Lid

Dec 3, 2012
    10
    0
    0
    Ik mag a.s. dinsdag voor het eerst naar het ziekenhuis, super spannend! Wij hebben ook een vragenlijst in moeten vullen, ik ben erg benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren. We zijn nu een dik jaar bezig maar het is nog niet gelukt helaas. Hopelijk komt er nu schot in de zaak. Succes!

15. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Erg spannend allemaal. Fijn dat jullie gereageerd hebben!
    Hoop dat we allemaal gauw een positieve test hebben.

@Nero laat je weten hoe het was?

Ik zou na de eerste afspraak wel een update doen over hoe het gegaan is.

16. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    @Nero Heb je je afspraak al gehad of moet je nog?

17. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Wauw Senn ik zie je banner. Gefeliciteerd!

18. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    3,350
    450
    83
    Female
    Schoonebeek
    Ben weer terug van de gynaecoloog.
    Ze heeft nog meer vragen gesteld en daarna ook gelijk een inwendige echo gemaakt. Zag er allemaal netjes uit. Ze gaat nu eerst mijn cyclus volgen deze maand. Dus donderdag heb ik weer een echo om te kijken in hoeverre mijn eitjes gegroeid zijn. Na mijn eisprong gaan ze bloedprikken op de waardes. En dan volgende maand mag manlief zijn zwemmers inleveren.

Er is eindelijk actie!!!

19. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

May 9, 2012
    1,689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Oh, meis! Ik hoop zo dat je snel zwanger mag worden..

20. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Fijn dat er direct actie ondernomen word zwangels! dat voelt vast heel prettig voor je. Ben benieuwd donderdag! Konden ze nu ookal follikels zien?

Share This Page