Weer een knip??

Discussie in 'De bevalling' gestart door kakoe, 18 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakoe

kakoe Lid

23 jul 2014
    55
    0
    0
    Ik heb een hele fijne eerste bevalling gehad. Tijdens de uitdrijving daalde de hartslag van mijn kindje na 55 minuten persen en kreeg ik een knip. Toen was mn kindje zo geboren. Begrijp me niet verkeerd, voor de knip zelf heb ik niets te vrezen daar voelde ik echt niets van. (Heb de eerste dagen zelfs aan iedereen verteld dat ik verdooft werd, wat dus niet zo was maar ik was er heilig van overtuigd) maar het herstel viel me zwaar tegen. De hechting trok verschrikkelijk en uiteindelijk ging de wond zelfs wijken. Aan het einde vd kraamweek heeft de verloskundige hem dan ook los geknipt en herstelde het veel sneller. Nu voelde ik duidelijk verschil met mn linkerkant (daar waar de knip gezet is) en de rechterkant. Had het idee dat als die knip er niet zat ik na een week wel weer een rondje kon fietsen. Maar helaas. Wie heeft bij de eerste bevalling ook een knip gehad en hoe was het bij de tweede bevalling??

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier bij de eerste een knip en bij de 2e niet. Ik had wel een heel klein scheurtje die ze met een hechting hebben vast gezet. Het herstel gaat ook veel beter. Heb er bijna geen last van gehad en zelfs het litteken van de knip is minder gevoelig geworden in de tussentijd.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.054
    2.554
    113
    Limburg
    Bij de eerste een knip gehad, ook omdat de hartslag teveel daalde, bij de 2e geen knip gehad.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de eerste een knip en een scheur (totaal ruptuur). De scheur is netjes geheeld, maar de knip is gaan ontsteken en een hechting eruit geknapt in de kraamtijd. Duurde lang voordat ik weer op de been was. Fietsen durfde ik echt niet het eerste half jaar.

Bij de tweede moest is wel geknipt worden ivm dat ruptuur. Maar daar heb ik echt weinig last van gehad, ik kon echt bijna alles direct weer. Fietsen heeft een maand geduurd denk ik, maar was wintertijd dus ook anders. Maar lopen, zitten, autorijden etc, alles ging in de kraamtijd al goed.

5. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hier is bij zowel de 1e als de 2e bevalling een knip gezet. Voor de 3e moet ik het nog even afwachten, dat duurt ( hoop ik ;)) nog een paar weekjes.

De 1e was een thuisbevalling en daar werd de knip na 55 minuten gezet. Het zou anders te lang duren.

De 2e was een medische( in vruchtwater gepoept) bevalling in het ziekenhuis. Persen was maar een kwartier en met zoontje ging alles goed. Mijn verloskundige van toen had haar bedenkingen bij het zetten van deze knip. Zij denkt dat het kwam omdat het enorm druk was in het ziekenhuis en het op deze wijze net wat sneller ging. Maar goed, daar zullen we wel nooit achterkomen.

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik heb hier vorige week een gesprek met de gyn over gehad en die vertelde dat de meeste dames die bij een eerste een knip kregen bij de tweede die niet nodig waren hij noemde meer als de helft verliep zonder knip

7. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    ik heb 3 keer een knip gehad (1e keer totaalruptuur)

Deel Deze Pagina