Weer een leuk huis gezien......

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jaja, ik werd door een vriend van ons geattendeerd op een huis wat te koop staat. Man en ik zijn even door de ramen gaan kijken en het is ontzettend schattig. Een huis met allemaal hoekjes aparte indeling etc (heb ik nu ook) Wij dachten dat het te klein is, en de tuin vind man aan de kleine kant. Ik zat alleen te bedenken dat er een parkeerplaats bij zit, die je gewoon bij de tuin kan aantrekken. Dan is ie een stuk groter.

Dus ik had gebeld naar de verkoper. Volgens hem kunnen er op alle slk een 2 persoonsbed staan, ligt er onder de wk vloer beton (dat wil man perse voor zijn aquarium) En is het weken geleden volledig opnieuw van binnen en buiten geschilderd en zit een nieuwe keuken etc in........ In de tuin staat een stenen schuurtje mét bovenverdieping, wat dus voor mij ideaal zou zijn voor de bruidsjaponnen. En het is af!! Ook een pre, want ik heb jaren in de verbouwing gezeten. Dit huis hoeft alleen maar schoongemaakt te worden. Een "nadeel" is, dat er een dubbele woonkamer in zit (voor en achterkamer met deuren) en wij in de achterkamer zouden moeten slapen, omdat er boven maar 3 slk zijn. (en we er 4 nodig hebben) Maar dan heb je nog een redelijke wk aan de voorkant.

Ik wil gaan kijken en man was het er nog niet mee eens zei hij :p Nu moet ik hem nog gaan overtuigen. Tips?? :D

2. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hij moet gewoon mee... Kijken kan geen kwaad toch? ;)

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Klinkt als een leuk huis! :)

Hoe je man overtuigen... Hmmm, iets in de trant van "een lang gekoesterde (en enige) droom die nu eindelijk waarheid kan worden", en dat zeg je dan met een dromerige glimlach en vochtige ogen, desnoods 1 klein traantje ;)

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Whahaha, daar trapt hij niet in! :D

Het is een echt leuk huis. Het is uit de dertiger jaren en is in executieverkoop. Het is eigendom van een beleggingsmaatschappij (begreep ik van de verkoper/makelaar) en is om die reden de afgelopen 2 mnd volledig opgeknapt, alles is dus al geschilderd (gewoon neutraal en ook onze smaak) nieuwe laminaatvloer en boven vloerbedekking, badkamer en keuken zijn dus nieuw. alleen de schuur moet ik dan wel opknappen tot winkelgedeelte, maar omdat het steen is, is dat wel ideaal. Enige nadeel, het staat letterlijk aan de drukste kruising van ons stadje. Nu vind ik dat niet zo erg, ik kom uit het centrum van R"dam dus ben wel wat gewend :D maar ja, mijn man zit het liefst in een hutje op de hei haha.

En dat we beneden zouden slapen is ook maar voor een aantal jaar. Onze oudste wordt dit jaar 18, dus die is bij wijze van spreken over een jaar of 6 de deur uit. Mocht er nog een kleine bijkomen gaat die bij een van de andere kinderen op de kamer. Vinden jullie dit een rare gedachte, of zeg je van: dat kan wel? Omdat die kamers blijkbaar best heel ruim zijn.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

Kijken kost toch niets;)

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn idee! Alleen hebben wij nu nog een koopwoning die niet in de verkoop staat en de makelaar vroeg of wij dan alvast wilden informeren of we een 2e hypotheek konden krijgen (in ieder geval dat we niet gaan kijken zonder te weten of we het kunnen kopen)

Maar ik heb zoiets van: ik wil eerst kijken of ik het wat vind, voordat ik stappen ga ondernemen. De makelaar zit nl in Hoogeveen en wijzelf wonen in Twente. Maar goed, dat vind ik eigenlijk meer zijn probleem als het mijne.....:)

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ja idd. Misschien vind je het wel helemaal niets en hoef je verder geen stappen meer te ondernemen zou dan ook zonde van de tijd zijn geweest.

8. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    dit is toch eigenlijk alleen maar goed.. voor je winkeltje!!
    ik vind dat absoluut geen nadeel

9. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    alleen kijken kost niks toch en voor alleen kijken hoef je in eerste instantie geen stappen te ondernemen, mocht het je nog steeds aanspraken daarna dan uiteraard wel. ik zie niet in waarom je niet zou kunnen gaan kijken.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat klopt, dat had ik ook al bedacht natuurlijk, maar om daar te wonen is het wel druk (denk ik) Er gebeuren op die kruising dus ook vaak ongelukken :( en het is een supersmalle weg. Ik woon nu ook langs een doorgaande weg, maar daar zit nog een stuk parkeerruimte en een grasveld tussen.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het grappige is: ik zit het in mijn hoofd al helemaal in te richten. De eettafel kan in de keuken en waar ons bed moet staan en hoe ik de balkons in wil richten (die zitten aan de slaapkamers) Zo suf! Ben nog niet eens binnen geweest hahaha. Ik weet alleen hoe de benedenverdieping eruit ziet.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Kijken kan altijd, maar een tweede hypotheek zou ik nooooit doen in deze tijden. Eerst huis verkopen en dan pas een nieuwe.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, klopt, we gaan ook geen 2e hypotheek aan, maar er zijn nu zoveel vormen: bijv je hypotheek meenemen, etc. Eerst wil ik kijken (hopelijk man ook) en daarna kijken we wel weer verder hoe of wat er allemaal mogelijk is, als dat uberhaubt mogelijk is!

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    Spannend zeg.
    Maarre waar woon je dan? Beetje aagje hihi

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik stuur je wel even pb, kun je het huis via funda bekijken ;) Wel hier melden wat je ervan vind he?

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Kijken kost niks, dus ik zou maken dat ik een afspraak had! En dan moet je vent maar mee.
    Voor er iemand anders met het huis gaat lopen ;).

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Informeer ook even bij de gemeente of dit mag. Vaak mag je in een woonwijk nl geen winkel maken.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier mag dat wel. Heb het nu ook aan huis, en dat is hier geen probleem.

19. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.549
    2.018
    113
    PB gelezen en beantwoord.
    Ga straks even kijken, laat het je weten

20. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Wil je geen linkje neerzette, ben wel benieuwd.

Deel Deze Pagina