Als Hcg nog aanwezig is na een curretage,kan je dan al weer erug proberen om zwanger te geraken, of kan je niet zwanger geraken zolang het nog in lichaam is?
ik dacht van wel want hoe verklaar je dan anders dat bepaalde meiden meteen na MK terug zwanger geraken, dan is er toch ook nog hcg aanwezig? groetjes flyke
Ik weet het ook niet hoe het precies zit, maar ik ben na mk ongesteld geworden en heb ook mijn eisprong gehad en moest voor mijn eisprong toch nog een keer bloed prikken om te kijken of er geen hcg in het bloed zat en dat was puur voor het chromosomenonderzoek en dergelijke wat ik wil, maar volgens mij kun je dus gewoon meteen weer zwanger raken ook al zou je hcg in het bloed hebben zitten. xxx Joyce
Als je HCG in je bloed hebt wordt je niet ongie, dus geen eisprong. Of denk ik dan te simpel? Maar je kunt het natuurlijk gewoon proberen, als je lijf er nog niet klaar voor is word je niet zwanger, zei mijn gyn. Ik hoefde in ieder geval niet te wachten op mijn menstruatie voor we weer begonnen.
Goeie vraag... Ik ben meteen na de miskraam zwanger geworden. Maar 1 week na mijn miskraam testte ik negatief en weer 3 weken later dus positief. Misschien dat ik daarom wel weer snel een gewone cyclus had, omdat het hcg snel uit m'n lijf was....
Het is precies zoals Hartewens zegt. Als je nog HCG in je bloed hebt (meer dan 5) dan wordt je niet ongesteld en krijg je dus ook geen eisprong. Je mag het dus altijd proberen, maar het lukt toch niet als je nog niet echt ongesteld bent geworden. Zo ook bij ons. Na mijn laparoscopie (BBZ) bleef mijn HCG eerst nog tussen 5 en 50. Inmiddels is die gezakt naar 1,2 en kan ik nu dus wachten op mijn menstruatie (als die spontaan komt). Groetjes, Josien
Dit klopt dus niet helemaal. Ik ben meteen na de miskraam zwanger geworden en dus niet meer ongesteld geweest in die tussentijd.
hello, hier terug, ik denk josien geen gelijk heeft, zoals ze zei (indien nog hcg, geen eisprong), ik heb nog steeds een kleine hcg waarde, en heb nu dik wit slijmverlies, dus ik denk dat mijn eisprong eraan zit te komen. We zien wel!
Niet om mijn gelijk te willen halen hoor... mijn mijn gynaecoloog heeft dit zo verteld en ik neem wel aan dat zij weet waar ze het over heeft . Misschien wel een misverstand de wereld uit helpen... er kan altijd wel wat hCG in je bloed zitten, alleen moet die onder de 5 zijn om een eisprong te kunnen krijgen volgens mijn gynaecoloog. Maareh... hoe weet je eigenlijk dan dat er op dit moment nog hCG in je bloed zit? Kan toch zijn dat die inmiddels wel uit je lijf is (lijkt me ook logisch na curretage) en dat je daarom toch gewoon een eisprong krijgt? Bij mij zakt het hCG nog iedere dag zegt de arts. Dat heeft gewoon tijd nodig. Zo ook bij mij nu. Ik heb een laparoscopische operatie gehad waarbij ze ons kindje en de eileider verwijderd hebben. Ik verloor de eerste dagen licht bloed en mijn hCG zakte naar 1,2. Inmiddels ben ik nog niet ongesteld geworden, maar is wel geconstateerd dat ik een eisprong heb gehad en de menstruatie ieder moment kan komen. Ik kon ook niet ongesteld worden, omdat er niets was om te verliezen (geen zwangerschap meer in mijn lijf en bloed had ik reeds voorafgaand aan de operatie verloren). Dat bedoelde ik dus ook Marlie81... als ik nu sex had gehad in de laatste 2 weken had ik technisch gezien ook zwanger kunnen raken. Maar ik bedoelde te zeggen dat zolang als je hCG in je lijf hebt (meer dan 5) niet in een nieuwe cyclus uit kan komen. Heb je dus te veel hCG in je lijf, dan volgt er dus geen eisprong en vervolgens dus geen menstruatie. Je lichaam blijft je dan namelijk als 'zwanger' beschouwen. Dat jij meteen zwanger raakte, was omdat je door je curretage je zwangerschap verloor en jouw hCG waarschijnlijk ook (net als bij mij) meteen onder de 5 gedaald is. Btw... super gefeliciteerd Marlie81 ! Ik hoop dat jij Pippo haar snel volgt! Liefs, Josien
Even een kleine aanvulling... Niet iedereen heeft ook dezelfde hoogte van het hcg in het bloed... en je hcg kan al afnemen als het vruchtje al gestorven is... En ik ben het met Josien eens... met een hcgwaarde boven de 5 in je bloed zal er geen eicelrijping zijn en dus ook geen eisprong en geen baarmoederslijmvliesopbouw en dus geen zwangerschap en geen menstruatie. Eerst dat hcg naar beneden
Ik wil er toch nog even op ingaan. Ik moet toch bloed latan prikken in verband met hcg gehalte terwijl ik een ongi heb gehad en na het bloedprikken een eisprong. En dit moest van de gyn anders kon ze geen onderzoeken bij mij verichten duis dat wil zeggen dat er nog daadwerkelijk te veel hcg in het bloed kan zitten, waarom zou ze het anders doen? xxx Joyce
Dan had ik je verkeerd begrepen Josien Ik dacht dat je bedoelde dat je na een miskraam of curretage niet zwanger kon worden eer je eerst ongesteld bent geweest...... Bedankt voor je felicitatie!
hello, vorige week woensdag was mijnhcg 24 en dag nadien 19, dokter zei dat dit na een week op o zou moeten komen, maar nu wel eisprong, das dan toch ook snel? Bedankt Josien hopelijk worden we allen snel zwanger!
Àls je een hoog hcg hebt zoals in de zwangerschap zou je tijdens een zwangerschap dus nog een keer zwanger kunnen worden... Lijkt me een beetje raar he... Het hcg zorgt er trouwens voor dat je menstruatie uitblijft...
ik bedoel dat mijn hcg aan het zakken is, zou nu moeten gedaan zijn, dus vind het raar dat eisprong er dan direct aan ziet te komen, vandaar dat ik reageerde. Het kan dus perfect dat als hcg daalt, dat je erna nog eisprong kan hebben. Ik had dus begrepen dat je eerst ongesteld moest worden eer je een eisprong kon hebben.
Nee hoor... je moet kijken naar hoe de cyclus werkt... Eerst rijpt er een ei en bouwt je baarmoeder het baarmoederslijmvlies op. Dan springt als het goed is je ei en wordt deze hopenlijk bevrucht. Dan wordt het baarmoederslijmvlies nog wat extra aangedikt zodat het embryootje mooi kan innestelen. Is er geen bevruchte eicel, dan pas wordt alles afgestoten... (de menstruatie). Er zal dus eerst iets moeten komen wil je een menstruatie hebben... Overigens als je regelmatig menstrueert wil dat niet zeggen dat je ook een eisprong hebt...