weer een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door tientje, 14 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik heb het weer een heel klein beetje bruin verlies, afgelopen zondag en vandaag 1 x.
    Hoeft niks te beteken zeggen ze, als je maar geen krampen hebt. De vorige keer (juli) had ik ook geen krampen! 1 week bruin verlies wat steeds erger werd en toen helder bloed.

Het enige wat nu anders is dat ik vandaag voor het eerst soort van misselijk was, last van gal opboeren zeg maar.

Ik kan gewoon niet positief blijven, durf zels de vk niet te bellen om een reguliere afspraak te maken, laats staan om een echo te vragen, wat veel te vroeg is want ik ben nog geen 6 weken zwanger.

Ook in andere topics lees ik dat het ook goed kan gaan maar als je een nare ervaring heb gehad is het heel erg moeilijk om die verhalen te geloven. Ik heb nu zoiets van laat het maar gelijk mis gaan kan ik tenminste ook weer gaan roken.

2. balloo

balloo Lid

11 mei 2006
    81
    0
    0
    Drenthe
    Hoi tientje, als ik jou was zou ik morgen gewoon bellen als ik jou was. Stres en spanning is ook niet goed en je wil toch weten hoe het zit. Je hebt het al een keer mee gemaakt en dat wil je niet nog een keer. Probeer gewoon op je strepen te staan dat je een echo wil. Met een inwendige echo kunnen ze al vroeg wat zien hoor. Heel veel sterkte.

Balloo

3. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    gewoon bellen hoor

tegen mij zei de gyn dat ik bij een volgende zwangerschap al een echo mag komen laten maken als ik 3 weken overtijd ben.

dus zeker doen!

groetjes iris

4. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Hoi Tientje,
    Vreselijk die onzekerheid.
    In een vroeg stadium is er inderdaad niets te zien. Het kan twee kanten op gaan: toch goed of helaas mis.
    Ik zelf verloor twee dagen bruinverlies en toen helder rood. Ik voelde ook aan dat het mis was. Heb het verder afgewacht, net als jij had ik ook geen zin om verloskundige of spoed te bellen.

Ik hoop alsnog dat je geen miskraam hebt. bij ongeveer 6 wkn is er hartaktie te zien. Misschien is dan een echo een optie.

Heel veel succes en ik duim voor je dat het goed gaat.

5. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    heb net voor de zekerheid nog een test gedaan en uiteraard een hele vette plus, maar dat is natuurlijk een schijn zekerheid.

ik ga morgen inderdaad bellen als ik durf, de gynaecoloog zei dat ik de volgende keer weer gewoon naar de verloskundige moest omdat het heel vaak voorkomt dat vrouwen bij de eerste zwangerschap een miskraam hebben

6. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    tientje, trek je moedige schoenen maar aan, en bel morgen de gynae maar, ben je meer op je gemak, ik duim voor je

flyke

7. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik alle moed bij elkaar geraapt, vk gebeld. Werken ze op woensdag niet en is er alleen 1 bereikbaar voor spoedgevallen :(
    Vandaag wel iets positiever gevoel.

De vorige keer werd het "bruin"steeds donkerder maar nu heb ik het idee dat het meer oranje-achtig blijft...... oud innestelingsbloed?

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik hoop het echt voor je Tientje! Bel morgen nou nogmaar eens, gewoon om jezelf gerust te stellen...

9. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Tientje,

Ik zou ook bellen als ik jou was, maar ik hoop wel dat je er niet nog onzekerder van wordt. Bij een vroege zwangerschap is er nog niet zo heel veel te zien, in die zin sluit ik me bij Mieltje aan.
    Had je maar een heel klein beetje bruinverlies? Dat hoeft niets te betekenen. Kan nog oud bloed van de innesteling zijn. Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt en als jij je zekerder voelt door de verloskundige te bellen, dan moet je dat zeker doen. (die kunnen je meestal wel weer gerust stellen).
    Heel veel sterkte, en ik hoop dat we snel goed nieuws van je mogen horen!

10. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    vandaag eindelijk de verloskundige gebeld, ze doen liever niet aan vroege echo's omdat hun ervaring is dat als er alsnog een miskraam komt nadat iemand met een vroege echo het hartje heeft zien kloppen de klap nog harder aan komt en het nog moeilijker is te verwerken. 6 en 8 weken zijn de meest kritische weken

Maar ik ben al positiever nu al een aantal dagen geen bruin meer bij het afvegen in het slijm. Dus ik ga er van uit dat het innestelings bloed was

Iedereen hier heel veel sterkte ik voel met jullie mee,

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nou of het harder aan komt weet ik niet Tientje. Ik heb met bijna 9 weken een spontane miskraam gehad nadat ik het hartje al had zien kloppen, maar ik dekn dat het verdriet even groot is als je het hartje niet hebt zien kloppen.
    Hoop dat alles goed blijft gaan voor je!

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik heb met 7 weken een echo gehad en daarop was toen het hartje te zien.
    De vk heeft ons toen uitgelegd dat je dan nog altijd een kans had op een miskraam maar dat deze kans wel kleiner was.

Ik snap wel dat ze je het verdriet van een kloppend hartje en daarna toch nog een miskraam willen besparen maar ik vind wel dat ze die keuze bij jou moeten neerleggen en niet voor jou moeten nemen.
    Dus gewoon moeten uitleggen dat het hebben van een positieve vroege echo geen garantie's bied maar dan aan jou de keuze.

Groetjes Anita

13. Tineke

Tineke Actief lid

10 nov 2006
    269
    0
    0
    Hai Tientje,

Ik vind ook dat aan jouw de keuze is. Een miskraam komt altijd hard aan. Of je nu wel of geen hartje hoort.
    Mijn eerste (inwendige) echo was met 5 weken twee weken later weer een vruchtzkje was leeg. Dus geen hartje niks, komt hard aan. Hoe dan ook? Je weet dat je zwanger ben en de hoop dat het goed gaat is er gewoon.

Succes en sterkte.
    Ik hoop dat tie lekker blijf zitten. Ik duim voor je.

Liefs,
    Tineke

Deel Deze Pagina