Hallo, Ik vraag me even iets af...wat zegt een verstreken baarmoedermond over het doorzetten van een bevalling? Ik ben nu 37 weken en 3 dagen zwanger. Ik heb gisteren toevallig eens gevoeld en ik kon mijn baarmoedermond moeilijk vinden. Of misschien wel niet. Alles voelde heel zacht en week aan en er zat ook veel slijm. Normaal voel ik mijn b.mond meteen maar nu voelde alles rond, zonder uitsteeksel zeg maar. Ik heb gelezen op internet dat dat het verstrijken kan zijn? Ik heb ook regelmatig harde buiken laatste dagen met steken/krampen naar mijn rechterbeen (alleen als ik loop). Alles voelt zwaar aan ook en heb ook geen puf meer. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Dit is mijn eerste kindje dus ik weet ook niet wat ik moet voelen als een bevalling begint. Mijn volgende controle bij de gyneacoloog is vrijdag pas weer. Ik stel mijn vraag hier omdat ik in het buitenland woon en mijn gyn. dus alleen Engels spreekt en ik graag in het Nederlands een antwoord wil krijgen, zodat ik het beter begrijp
Goedenavond, Soms is je baarmoedermond bij deze termijn lastig te voelen, omdat de baarmoedermond vaak ver naar achteren staat en je er zelf lastig bij kan komen. Het kan inderdaad ook zo zijn dat je baarmoedermond aan het verstrijken is. Dat betekent dat de baarmoedermond week wordt en gaat verkorten. Dit gebeurt vaak in de periode dat je mag bevallen, dus tussen de 37 en 42 weken. Helaas zegt dit niet dat de bevalling zich snel aandient. Het kan, maar het kan ook nog een een paar weekjes duren. Ik hoop dat je hier iets mee kan en anders hoor ik het graag. Succes! Groetjes Monique
Helemaal duidelijk Mag je nog wel gewoon seks hebben vanaf deze periode? Mijn man en ik hebben eigenlijk nog dagelijks seks en ik ondervindt daar geen last van.. maar je kan ook zomaar ontsluiting hebben/krijgen hoorde ik en dan staat je bm.mond toch open? Ik weet niet of het kwaad kan
Goedemorgen, Zolang het voor jullie beide nog fijn is om geslachtsgemeenschap te hebben in deze periode van de zwangerschap, is dat geen probleem. Alleen als je vliezen gebroken zijn of je hebt bloedverlies wordt geslachtsgemeenschap afgeraden. Het geeft niet als je al een beetje ontsluiting hebt en dan gaat vrijen. Het kindje wordt beschermd door de vliezen en de slijmprop (als je die nog niet verloren bent). Succes met de laatste loodjes! Groetjes Monique