intuïtie gaf aan dat het niet goed zou gaan

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babilu, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    De titel zegt het al...bij beide miskramen die ik had voelde het zwanger zijn vanaf het begin al onrustig, niet goed. Ik wist ergens dat er iets mis zou gaan. Herkent iemand dit? Ik het ziekenhuis en bij de verloskundige zeggen ze dat dit vaker zo is, dus ben eens benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Ik voelde bij mijn vmk ook diep van binnen dat het niet goed zat... gek is dat he...

sterkte

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Niet te vergelijken eigenlijk maar ja, ik herken dit (zie onderschrift)

In mijn zs heb ik regelmatig gedroomd dat het niet goed zou gaan en met 25 weken heb ik tegen de gyn verteld dat ik het niet vertrouw, ondanks een GUO die perfect was met 20 weken. Er was geen aanleiding behalve mijn buik die ik dan klein vond (wat relatief mee viel). Ik wist het. Bleek ook zo te zijn.

Dit heb ik ook met miskramen gehad, ik testte later nogmaals en de 2e streep werd lichter met 5,5 week. Toen wist ik ook hoe laat het was.

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Herkenbaar, tussen kindje 2 en 3 ook een (vroege) mk gehad die ik aanvoelde. Ik had een mooie test maar er bleef toch iets knagen.... En bij de drie goede zwangerschappen voelde ik duidelijk dat het helemaal goed zat én wat het geslacht zou zijn. Klopte alledrie de keren!

5. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Herkenbaar... mijn vriend wilde tegen sommige mensen al zeggen dat we zwanger waren.. maar kon het niet met enthousiasme vertellen.. bang dat het niet goed was. Achteraf bleek ik gelijk te hebben met de 2 echo geen kloppend hartje meer

6. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    Ik had het ook..
    Ruim 13 weken zwanger geweest maar vanaf het begin heb ik er geen goed gevoel bij gehad. Het voelde alsof ik wel zwanger was maar geen baby zou krijgen.
    De echo's waren steeds goed en na 12 weken begon ik er langzaam in te geloven toen het met 13 weken fout bleek te zijn.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    De eerste voelde ik het ook. Ik had de avond voor mijn miskraam nog tegen mijn partner gezegd dat ik het gevoel had dat het niet bleef zitten. Bij de laatste zwangerschap kon ik ook niet blij zijn en stelde ik de afspraak met de verloskundige uit. Vorige week heb ik mijn tweede miskraam gehad. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik nooit een seconde twijfel gehad.

8. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorig jaar een miskraam gehad en zei het toen ook direct al dat het niet goed was, maar werd continu gerust gesteld. Uiteindelijk met 7 weken een vreemde stekende pijn in mijn maag en toen zei ik gelijk dat het foute boel was en de volgende ochtend bleek dat ook wel.

Dit keer gelijk het gevoel dat het goed zit :)

9. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Oh hou op aub.. heb dat ook..
    heb morgen een eerste echo heb zelfs gedroomd dat t weeeer niet goed zat.
    Ben er letterlijk de hele dag al naar van :(

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Voorgevoel tijdens zwangerschap is een vreemd iets. Herken het. Bij mijn bbz en later een miskraam op 6 weken voelde het ook niet goed. Bij eerste zoontje verder geen bijzondere gevoelens, voelde gewoon goed en dat was het ook. Bij tweede zwangerschap de hele tijd het gevoel gehad dat het kindje eerder zou komen, nergens op gebaseerd. Klopte ook ........ Nu ook een onbestemd gevoel deze zwangerschap. Kan het niet plaatsen. Tot nu toe alles goed.

11. Issie

Issie Actief lid

16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Hier totaal niet, en het is drie keer fout gegaan waarvan twee keer met 5 maanden zwangerschap. Bij mijn zoontje er elke dag van overtuigd geweest dat het fout zou gaan. Tot het moment dat hij in mijn armen werd gelegd geloofde ik nog dat het fout zou gaan. Ik was er elke week wel drie keer heilig van overtuigd dat ik voelde dat het foute boel was. Ondertussen een gezonde dreumes van 18 maanden. Dus voor de mensen die dit lezen, en zichzelf gek maken met voorgevoelens. 9 van de 10 keer zegt het helemaal niks.

12. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Ook ik had dat gevoel. Zelfs uitgesproken naar vriend hij vond dat ik niet negatief moest zijn. Het voelde gewoon niet goed. Uiteindelijk was het een BBZ.

13. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Ja en nee.

Bij m'n 1e twee zwangerschappen heb ik me echt suf lopen googlen op "miskraam" en "miskraam na goede echo" etc. Heel onrustig gevoel gehad bij beide. Toch echt goed gekomen met 2 gezonde kindjes!

M'n vroege miskraam zag ik aankomen doordat m'n clearblue op 1-2 bleef 'hangen'. Had ik niet toevallig getest, had ik dat ook niet verwacht. Voelde verder wel ok!

M'n late miskraam had ik ook de hele tijd dat onrustige gevoel en dat bleek wel mis te zijn.

14. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Ik was heel onzeker en dat heb ik bij mijn eerste zwangerschap nooit gehad. Dat voelde meteen goed. Op zaterdagavond kreeg ik een klein beetje bruinverlies en meteen zei ik dat het niet goed was. Mijn man, verloskundige en het halve internet zeiden dat het niet erg was maar toch voelde het niet goed. Ik heb niet veel bloedverlies gehad en de verloskundige zei voor de echo nog dat het vast wel goed zou zijn maar het was al meteen duidelijk. Mijn lichaam had het zelfs al een heel eind opgeruimd terwijl ik maar heel weinig bloedverlies had.

15. Babilu

Babilu Actief lid

29 mrt 2016
    171
    0
    16
    Goh, heelveel mensen hebben dus toch een bepaalde onrust gevoeld net als ik... toch wel bijzonder dat onze intuïtie zo werkt

16. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Nee, beidde keren niet gehad. Miskraam en ma kwamen onverwachts. Ben er wel beidde keren bang voor geweest, en die angst gaf ook een onrustig gevoel. Maar om te zeggen nee ik voelde het aankomen, absoluut niet.

17. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vorig jaar een mk gehad. Had vanaf het begin een slecht gevoel.
    Mijn man was wel eens boos op me omdat ik niet blij was (zijn afhankelijk van icsi).
    Met bijna 7 wkn bloedverlies, mocht voor een echo en daar bleek dat het met 5.5 week gestopt met groeien was.
    Helaas herkenbaar.

Deel Deze Pagina