Hoi allemaal, Ik heb vorige keer helaas 2e miskraam gehad allebei de miskramen was ik nog pril zwanger ongever kleine 6 wkn. Volgens gyn mogen we gewoon weer verder zwanger worden als we er aan toe zijn. Nu is mijn vraag is het normaal dat ze nog niet verder gaan onderzoeken waarom ik 2 miskramen heb gekregen of doen ze dat pas bij meerdere miskramen? Nou iedereen die een miskraam heeft gehad wens ik heel veel sterkte met de verwerking. Maar ook voor ons komt het ooit goed. liefs vruchtje
Meestal is het gebruikelijk dat ze pas onderzoeken doen na 3 miskramen. Maar ik hoop dat je dat niet gaat meemaken natuurlijk.
Hier riepen ze na 3 mk dat het nog steeds pure pech/toeval was. Enige onderzoek dat ons aangeboden werd was een chromosonenonderzoek waarvan de dokter zelf zei dat daar vaak niet veel uit komt. Dus tja die hebben we niet laten doen toen. Maar er is nog weleens verschil tussen het ene zh en het andere, dus of het bij een ander ook zo zal gaan is de vraag...
Hallo vruchtje24, ik heb wel aangeboden gekregen om me verder te laten onderzoeken. Eerst hadden ze zoiets van niet omdat we al een dochter hebben. Toen we vertelde dat het niet biologisch de vader was wilde ze het wel. Het zou dan een chromosoom onderzoek worden en net als wat Lexie74 zegt had ik ook zoiets van dat als er vaak niks uit kom ik het niet wil. Zo'n onderzoek qua uitslag van de test is geloof ik rond de 3maanden voor je iets weet. Dan zit je de hele tijd te wachten en dat wil ik niet. Anders gewoon om vragen hoor als je wat onderzoek er na wilt laten doen. Sommige gyn zeggen ook dat ze wachten na de derde mk maar om dat allemaal weer mee te maken. Het word ook meestal dat als je mk krijg je meestal de derde wel voldraagt en dat ze het daarom gewoon pech noemen. Heel veel sterkte meis met het verwerken
Hai Vruchtje, Ik heb ook pas na 3 miskramen andere onderzoeken aangeboden gekregen. Na 2 miskramen mochten we een chromosonen onderzoekdoen!
Wij hebben na 2 miskramen een chromosomenonderzoek laten doen. Stollingsonderzoek kan in december, omdat er zoveel tijd tussen moet zitten tussen onderzoek en miskraam. Dus er kan wel degelijk onderzoek worden gedaan. Zal wel februari zijn eer we wat weten, maar we gaan gewoon door met proberen zwanger te worden.
Mijn verloskundige vertelde dat als we nu nog weer een miskraam zouden krijgen (een tweede miskraam dus) dat ze dan wel onderzoeken zouden gaan doen om te kijken of er een oorzaak voor is. Maar volgens mij is het echt per verloskundige/ziekenhuis/gyneacoloog verschillend als ik alle verhalen zo lees. Groetjes Kolibri
het is niet gebruikelijk om na twee miskramen eenonderzoek te laten doen. maar wij hebben een chromosoononderzoek aangeboden gekregen en aangepakt alles kan helpen dacht ik. verder heb ik wel na mijn tweede miskraam gevraagd hoor of we iets konden uitsluiten dus bel op en vraag of ze nu niet iets voor je kunnen doen om je eigen iets gerust te stellen dat er iets gedaan word. maar het kan nu ook ineens goed gaan kijk naar mij liefs miriam en heel veel sterkte
Ik heb ook twee mk gehad en wij wilde dat het onderzocht werd en dat kon ook. Zeker omdat het bij ons ook vroeg is misgegaan. De gyn zei laat maar doen dus we hebben chromosomenonderzoek, bloedstollingsonderzoek en schildklieronderzoek laten doen en als het goed is krijgen we voor de kerst nog de uitslag en in de tussentijd kun je gewoon proberen zwanger te raken. Ze zei ook meestal komt er niets uit maar omdat het 2 x in een pril stadium is misgegaan zei ze zou het bijv. met de innestelling te maken kunnen hebben en dat probleem kan opgelost worden. De onderzoeken opzich stellen ook niets voor jij en je man/vriend hoeven alleen maar bloed te laten prikken. Peace of cake dus. Dus als je het toch graag wilt zou ik dat gewoon aangeven. Succes xxx joyce