Meiden, ik hoop dat er iemand hier is die misschien wat tips voor me heeft. Het gaat om het volgende, Volgende week van dinsdag tot zondag is hier feestweek, altijd super gezellig! Het enige "nadeel" is dat het feestterrein naast ons huis is.. Anders natuurlijk hartstikke gemakkelijk en ideaal, ware het niet dat er nu een klein meisje van 9 maanden bij ons is.. Onze dochter slaapt heel licht, en word van elke geluidje bijna wakker. Nu is het zo wanneer de muziek in de tent aan staat, je het gevoel hebt dat je in de tent ligt.. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar tips om deze week qua slapen van ons meisje zo goed mogelijk door te komen.. Iemand? Uit logeren is geen optie.. (helaas)
Ja, als logeren geen optie is: de ramen dichthouden als ze slaapt en er het beste van hopen. Als ze echt moe is gaat ze toch wel slapen en je hebt kans dat ze er in de loop van de week wel aan went. Mijn ervaring is dat ze door heel veel heen kunnen slapen. Zeker 's avonds/'s nachts als ze in de eerste uren van hun slaap zijn.
ramen dicht en verder je er vooral niet te druk nu al om maken. je kunt er verder toch niks aandoen en wie weet slaapt ze overal doorheen. laat het gewoon op je afkomen
Ik weet het, zou me eigenlijk nu nog niet te druk om moeten maken.. Maar mezelf kennende doe ik dat toch Haha..
Meestal is een continu lawaai makkelijker om doorheen geslapen dan ineens even kort veel lawaai.... Zeker als het lawaai er al is voordat e gaat slapen... Hooguit kost het iets meer moeite om in slaap te vallen maar als je eenmaal slaapt wordt e ds niet wakker van doorgaand lawaai. (En ikzelf word juist wakker als het dan ophoudt.. Maar goed.. Ik ben geen 9 maanden he )
Hier ging de buurman zijn wc eruit slopen. Het geluid was natuurlijk behoorlijk hard met zo'n sloopboor maar de jongste sliep er gewoon doorheen Vond ik zo ongelofelijk. Wij konden elkaar amper verstaan. Ik zou het dus even afwachten. Als logeren geen optie is heb je weinig andere keuze.
Inderdaad maar afwachten; je kunt zo'n kleintje natuurlijk geen joekel van oorbeschermers opdoen Ik hoop wel dat je het zelf trekt als de baby er niet doorheen slaapt - want anders vrees ik dat je uit oververmoeidheid een hotel/pensioen zal moeten boeken
Hier hebben we trouwens ook een paar weken terug zo'n buurtfeest gehad en ik maakte me ook zo'n zorgen maar de kids sliepen echt door megakabaal heen!
Hier ook de jongste een zeer lichte en slechte slaper, twee weken terug waren bij ons ook feestweken en wij wonen (met de dijk er tussen) naar de feesttent. Op de dijk voor ons huis stond een kermisatractie. En ze sliepen allebei overal dwars doorheen terwijl ik het niet kon, slapen
Het schijnt als je met een bepaalde geluid in slaap val, dat je daarvan niet meer wakker wordt als het door blijft gaan. Dus bijvoorbeeld met een bepaalde muziek (let op, het geluidsniveau moet dan niet ineens weer harder gaan natuurlijk) in slaap valt, dan slaap je vervolgens gewoon door. Dus lekker met muziek in laten slapen zou ik zeggen.
Hier een kleintje dat een tijdje terug met de verbouwing van de badkamer nergens doorheen sliep, (maar toen nog wel pijnklachten, wat mogelijk daarbij wel dwars gezeten heeft). Eerste week hebben we een huisje gehuurd, week erop heeft ze een dag bij mij in de draagdoek gezeten en een dagje naar de oppas geweest.
Oh wat grappig, dat wist ik niet. Kan ik me wel iets bij voorstellen want als ik bij de tv in slaap val word ik vaak weer wakker als de reclame begint ofzo.
Hier ook een heel slechte en lichte slaper, vooral toen ze kleiner was. Hét grote verschil was hier of het geluid binnen of buiten was, serieus. Als je een theekopje te hard op het aanrecht zette, werd ze wakker, maar als de buurman beton ging draaien of het gras ging maaien (toen ze al sliep, dus dat geluid begon ook tijdens haar slaap pas) bijna pal onder haar raam werd ze daar niet wakker van. Misschien geeft dat nog wat vertrouwen.
Zou me er niet al te druk om maken en de ramen goed dichthouden. Hier een kleine meid die inmiddels zelfs door de klopboormachine heen slaapt!
Misschien maak ik me ook wel teveel zorgen! Ik moet het maar afwachten idd, misschien valt het mee! En anders noodgedwongen in een heerlijk hotel, met bubbelbad, roomservice, en lekker eten, goh wat vervelend..
Ik woonde ooit boven een boerderijschuur en direct beneden ons werd een feest gegeven met een dj etc. Dochterlief toen een maand oud sliep er dwars doorheen! Het kan dus.
Ja hier ook! Zodra het binnenshuis is, hebben we een probleem. Alles daarbuiten merkt hij geeneens. Hopelij geldt dit ook voor jullie kleintje ts
Mijn dochtertje van acht weken slapt door terwijl ik naast haar aan het stofzuigen ben, dus misschien lukt het jouw kindje ook.