24 april ongesteld geweest. En nu sinds een week in de ochtenden erg misselijk. Dit trekt vaak in de middag weer weg om dan in de avonden wat terug te komen. Afgelopen maand wel gewoon sex gehad zonder anti conceptie middel, maar lijkt me niet dat ik zwanger kan zijn als ik ongesteld geweest ben, toch? Ook flink last van m'n rug en m'n borsten zijn echt stevig geworden.
Je zit dan nu op cyclus dag 21. Hoe lang zijn je vorige cyclussen geweest? Wat je voelt kan heel goed progesteron zijn. Dat lijkt verdacht veel op zwangerschapskwaaltjes. Ik ben altijd misselijk rond ei dus dat kan eventueel ook nog
Dan past het wel bij progesteron kwaaltjes. Bij mij verschillen de kwaaltjes ook per cyclus! Nog 8 dagen en dan kun je al testen, eventueel over een dag of 6.
Sinds ik niet meer aan de pil ben, ben ik rond mijn eisprong vaak misselijk en heb dan echt “zwangerschapskwaaltjes” zoals opgezette borsten en gevoelige tepels. Dat schijnt door Progesteron te komen.
Als de kwalen door een zwangerschap komen zou je positief moeten testen. Is de test negatief, dan komt het door progestoron.
Misschien komt de misselijkheid door iets anders dan hormonen? Virusje, stress, iets verkeerds gegeten?