Hi Dames, Eigenlijk mag ik nergens over klagen en gaat mijn zwangerschap echt prima! Ik had nergens last van tot een wek of 8.. Toen begon de vermoeidheid en die was zo rond de 12 zwangerschap weken over. De vermoeidheid die ik had was ook niet heel erg ofzo, maar moest vooral gewoon vroeg naar bed. Nu.. Ongeveer twee weken terug begon het .. Ben echt continu gewoon moe en uitgeput. Ben zo moe, dat ik me niet eens meer op wil doffen voor op het werk! (dat zie je dan aan mij) Hakken droeg ik altijd, maar nu lijkt het alsof ik continu spierpijn heb in mijn benen ; dus gewoon geen hakjes meer aan. 's Avonds ga ik vroeg naar bed (max. 22:00 / 21:30 uur) en sta rond 07:00 uur echt gebroken op. Alsof ik zwaar gesport heb ofzo. Op werk ben ik dan ook minder geconcentreerd en merk ik dat ik gewoon uitgeput ben en sneller geirriteerd ben. Herken mezelf niet meer en m'n collega's merken het ook. Het is niet HEEL erg moe zijn, maar gewoon lastig. Ik rijd ook iedere dag zeker 2/3 uur auto... Verder merk ik dat ik de laatste tijd ook sneller duizelig word. Vandaag een controle afspraak bij de VK, ik ga dit ook met haar bespreken. Herkennen jullie dit ook? Het moet toch ooit ophouden?
Ik ben nu 16 weken en ik herken je klachten. Ik heb het zelf ook rond de 10 tot 12 weken gehad en nu is het weer terug. Daarbij komt het feit dat ik merk dat ik heel onrustig slaap en vaak heel vroeg wakker ben... Ik weet niet of jij dit ook hebt? Het zal vast wel een keer ophouden. Alleen jammer dat je nu je het zo hard je energie nodig hebt, je zo futloos bent. Wat betreft je spierpijn. Al je spieren verweken dus hakken worden vanaf de 16 weken sowieso afgeraden ivm dat je vaker door je enkel heen kan gaan. Als je dan veel je spieren aanspant in je benen (zoals met hakken), dan lijkt het mij logisch dat je spieren gaan protesteren. Het duizelig zijn herken ik ook, maar dat moet je wel even laten checken bij je vk. Kan lage bloeddruk zijn of lager ijzergehalte.
Jaa hakken draag ik nu al echt weken niet meer hoor, dus dat is niet de oorzaak van mijn spierpijn. Het is gewoon moe zijn denk ik. Ik word ook erg vroeg wakker en kan dan niet doorslapen.. Op mijn vrije dag word ik zelfs rond 8 uur max wakker.. dat is echt slopend.
Ik had het Tot 14 weken. Mijn bloeddruk was erg laag 110-50 sinds 2 weken voel ik me veel beter. Energie voor 10. Bloeddruk is ook iets omhoog. Id bloeddruk of heb even laten nakijken.
@Sam, mijn bloeddruk is erg goed 120-60/65. Fijn dat jij je weer beter voelt! Ik zie dat we even ver zijn @Monic, ja zo vroeg inderdaad en dan heb ik ook nog het idee dat ik geslapen heb tot een uur of 11. Ik hoef ook niet proberen door te slapen want dan eindig ik met hoofdpijn en verkrampte spieren. Ik heb zelfs geprobeerd of het lag aan het feit dat ik vaak de gordijnen open heb, maar dat is het ook niet... Heb je toevallig een beroep waarbij je veel loopt of juist heel veel met je benen over elkaar kan zitten?
Ik heb er ook erg last van al vanaf een week of 6. Tijdens mijn vorige zwangerschap er helaas de hele zwangerschap last van gehouden. lig hier soms al om acht uur! in bed, zo moe
Ik heb tot het einde last gehad van vermoeidheid Ga eventueel magnesium gebruiken voor je spieren, blijf goed drinken en tja... hoe suf het ook klinkt geef er aan toe! Wellicht een mogelijkheid om te carpoolen met een collega (als dat mogelijk is?) zodat je zelf niet alles hoeft te rijden. Kijk eventueel welke onderdelen je uit je dag kunt vervangen. Zo ging ik altijd 15 min heen/terug naar het station op de fiets en ben toen met de bus gegaan omdat ik dat fysiek niet meer trok voor/na een dag werken. Succes!
Zo herkenbaar! Ben nu 9 en halve week en al vanaf dag 1 moe. Werk 4 dagen en heb een dreumes rond lopen wat ontzettend veel energie kost. Bij mijn zoon was ik ook moe maar had ik nog geen kind en kon ik wat makkelijker later beginnen. Hou mijn hart vast voor de komende weken.
ik ben ook eigenlijk vanaf het begin erg moe....met de misselijkheid vn de eerste weken erbij was ik echt een niet functionerend wrak...voordeel is dat ik niet werk...want ik wordt vaak vroeg wakker en ga vervolgens 2/3 uur later slapen...tot een uur of 12:00 smiddags... Mijn ijzer en bloeddruk was gewoon goed..en ik let ook erg erop dat ik genoeg vitaminen binnen krijg... hoe waren jouw ijzer waardes en bloeddruk? Ik geef er ook gewoon aan toe en accepteer het gewoon dat ik nu minder kan...als je het echt niet trekt op werk zou ik het wel bespreke met je baas ofzo..suc6 ermee
Hier ook zo'n vreselijke last, maar mijn ijzer blijkt te laag te zijn. 4,5 geloof ik, dus nu aan de staaltabletten. Helaas merk ik er nog weinig van. Mijn bloeddruk is altijd laag, daar merk ik verder niks van. Je kan altijd vragen of je bloed mag prikken. Je kan er flink naar van zijn helaas.
Pfff hier ook last van sinds het begin! Ben nu 12 weken en voel me echt een wrak. Ik word gewoon moe van mezelf. Ik hoop echt dat t beter word. Ik moet om 9 uur slapen anders voel ik alsof ik een kater heb de volgende dag. En als het kan slaap ik smiddags ook nog...en dan de misselijkheid..pffff hou maar op!
Heel herkenbaar... de vermoeidheid is hier niet weg gegaan (ja... een weekje rond de 12 weken) Lig ook elke dag rond 22.00 in bed (eerder mag niet van mezelf want dan ben ik bang dat ik 's ochtends zo vroeg wakker word... wat onzin is eigenlijk) De uitzonderlijke gevallen dat ik langer wakker blijf is op 1 hand te tellen (verjaardagen) Ik fiets elke dag naar het werk en moet dan ook een aardige bult opklimmen. Kom dan bekaf aan en heb ook geen zittend beroep. Ben laat thuis (19.00 uur) en ben dan echt helemaal gesloopt. Op mijn vrije dagen lig ik 's middags ook vaak even op de bank te dutten/slapen als ik de kans krijg.
Nou gisteren bij de VK geweest en mijn ijzer en bloeddruk waren beide prima! Daar kon het dus echt niet aan liggen.. Ze zei "ja maar jij bent ook gewoon heel druk..." Lees ook nu dat het gewoon vaker voorkomt, ook bij 18 weken zwangerschap. Dus ik moet me gewoon overgeven denk ik dan
9 uur slaap in een nacht is niet ongelooflijk veel hoor Ik had echt wel 10 - 12 uur nodig om een beetje fit te blijven! Pas met 21 weken kwam de energie echt weer terug. En na 32 werd het weer minder... Kun je overdag wat rust inhalen? Desnoods plan je het in!
Ik ben nu 13 weken zwanger en ook zoooooo moe.. Ik heb nog drie kids rond lopen dus kan niet zomaar even mn bed in om bij te slapen. Dus ook steeds vroeg naar bed. Vanmiddag naar de gynaecoloog, even vragen of ze wat kun kunnen doen.