Vertellen op het werk

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nex, Jan 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben erg benieuwd wanneer jullie het hebben verteld op je werk en hoe daarop werd gereageerd.

Ik ben namelijk net zelf bij een nieuwe werkgever begonnen en heb geen idee hoe en waneer ik het moet gaan vertellen. Zal het echter wel snel moeten vertellen want mag bijvoorbeeld bepaalde medicatie niet meer hanteren, geen rontgenfoto's meer maken en wat als ik misselijk wordt tijdens een operatie :oops: .
    Het scheelt gelukkig dat ik maar een invaller ben en een tijdelijk contract heb maar vind het toch vervelend.

Groetjes Han

2. Lientje76

Lientje76 Actief lid

Aug 10, 2006
    189
    0
    0
    Ik heb het bij 8 weken verteld. Ze kunnen je dan ook niet meer ontslaan. Alleen met een tijdelijk contract werkt het misschien anders, maar dat weet ik niet.

3. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Sorry zie nu net dat ik dit ergens anders had kunnen vragen :oops:

4. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk ook niet dat hij me snel zal ontslaan, zal er maar een half jaar werken dus hij hoeft geen zwangerschapsverlof te betalen of zo, dat scheelt wel!

5. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    dat betaalt je werkgever ook niet zelf hoor!dat doet een uitkeringsinstantie,hier gaat alles bv via uwv,en kan zelf rechtstreeks over worden gemaakt.

6. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ow dat wist ik niet!
    Maar hij moet wel weer een andere assistente zien te vinden die de maanden dat degene met zwangerschapsverlof is wil invallen! Ik denk wel dat ik het binnen mijn proefperiode ga vertellen, is wel zo eerlijk!

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

heb ik ook gedaan. ennuh werk er nog steeds. ze feliciteerden me zelfs.

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    ik heb het deze keer vrij vroeg verteld omdat we al een pesoneelstekort hadden. Mijn chef vond het erg fijn en heeft ook al gezorgd dat per 2 januari een vervanger voor mij is begonnen en ze mag een jaar blijven. Dus ik blijf lekker 5 maanden weg straks en na dat jaar gaan we mss samen part time werken mijn vervanger en ik
    ben zo blij dat het allemaal lekker geregeld is
    en mijn vervanger is ook nog eens super

9. mandy80

mandy80 Actief lid

Apr 2, 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    Omdat ik in het het ziekenhuis liep wisten mijn collegaas hiervan ( heb 8 collegaas) Deze vroegen ook regelmatig hoe het met mij ging etc...
    Ik werk op een kdv in een herenhuis op de boven verdieping!, Heb het dus direct verteld, want na 20 treden was ik eg dood hihihi en ach ze konden het natuurlijk ook wel zien aan me!

liefs mandy

Share This Page