Weer een namenprobleem...

Discussion in 'Zwangerschap' started by eve, Sep 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    De eerste naam van m'n kindje is geen probleem. Daar ben ik al helemaal blij mee. Maar het 'probleem' zit em in de 2e naam.

Ik wil hem graag vernoemen naar een heel dierbaar iemand uit m'n verleden. Het enige is dat m'n ouders toendertijd niet echt blij waren met die man in m'n leven. Ze zullen er waarschijnlijk niks van zeggen maar ik weet gewoon dat ze het niet leuk zullen vinden als hun kleinzoon straks zijn naam heeft (weliswaar niet als roepnaam, maar toch).

Waar doe ik goed aan?

2. Niet meer actief

mischien een vernoeming naar die naam gewoon voor je eigen gevoel!

Maar als ik eerlijk ben zou ik je kindje de naam geven die JIJ mooi vind en niet die je ouders mooi vinden!

Wij hebben onze zoon Senne genoemd hier hadden mijn ouders ook commentaar op omdat ze het een meisjesnaam vonden die is verdraaid ( van Sanne naar Senne)

Groetjes Mamamia

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    wat vindt je vriend/man daar van dan?

4. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    @maisy: ik word een single mum... Dus wat dat betreft ben ik helemaal vrij in de keuze van de naam :D

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou gewoon doen wat je zelf wil. Of anders kun je misschien een afgeleide van de naam zoeken, als je je ouders niet wil kwetsen.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    idd dan zou ik doen wat jij zelf wilt! Mijn moeder wou zelfs niet dat ik mijn 2de dochter naar haar vernoemde omdat ze zo'n domme naam heeft zegt ze nou ik heb het gewoon gedaan :p doe gewoon wat JIJ leuk vindt, leuk trouwens nog een single mama :)

7. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik zou jou gevoel achteraan gaan

8. boogschuttertje

Mar 7, 2006
    86
    0
    0
    Jouw kindje!!
    Jouw mening!!
    Jouw naamkeuze!!
    Zo zie ik het althans...

Tis ook jouw gevoel

9. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,083
    0
    0
    meid volg je eigen gevoel, als je het wilt, gewoon doen!!!

10. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

Feb 10, 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Die man is jou toch dierbaar? Zolang jij een goed gevoel hebt bij die naam zou ik het gewoon doen.
    Er zal altijd wel commentaar zijn op keuzes die je maakt wat betreft kinderen. Of het nou de opvoeding is of de keuze van je naam.
    Ik sluit me aan bij boogschuttertje.
    Het is aan jou.

Groetjes,

Cat

11. Semmie

Semmie Fanatiek lid

Sep 5, 2006
    1,021
    0
    0
    Gezinscoordinator ; )
    Didam
    tis jou beslissing meis, en als je er zelf achterstaat om de redenen waarom je het doet dan is het toch goed...suc6 met je beslissing!!

12. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

Jul 22, 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik ben het een s met fredje8
    veel succes met je keuze
    veel liefs mariska

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Je moet doen wat jij leuk vindt, als jij er maar een goed gevoel bij heb! :D

14. Niet meer actief

Misschien die man vragen wat hij er zelf van vindt?

15. sim

sim Niet meer actief

ik denk dat onze ouders allebei onze naam moeilijk ofzo zullen vinden, maar dat komt meer omdat er hier heel veel echt hollandse namen in omloop zijn, maar voor ons staat voorop dat ons gevoel naar de naam goed moet zijn, en eigenlijk niet wat een ander denkt. dus wat jullie beide vinden!

16. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

Jun 29, 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    ik vind dat boogschuttertje helemaal gelijk heeft het is jouw kindje en jij geeft een naam die jij wilt toch??? samen met je partner als je die hebt

17. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik weet niet wat er is voorgevallen dus is het moeilijk om te zeggen volg je gevoel. ik denk dat je het een beetje tegen mekaar moet afwegen, uiteindelijk ben jij degene die de keuze maakt.

Share This Page