De eerste naam van m'n kindje is geen probleem. Daar ben ik al helemaal blij mee. Maar het 'probleem' zit em in de 2e naam. Ik wil hem graag vernoemen naar een heel dierbaar iemand uit m'n verleden. Het enige is dat m'n ouders toendertijd niet echt blij waren met die man in m'n leven. Ze zullen er waarschijnlijk niks van zeggen maar ik weet gewoon dat ze het niet leuk zullen vinden als hun kleinzoon straks zijn naam heeft (weliswaar niet als roepnaam, maar toch). Waar doe ik goed aan?
mischien een vernoeming naar die naam gewoon voor je eigen gevoel! Maar als ik eerlijk ben zou ik je kindje de naam geven die JIJ mooi vind en niet die je ouders mooi vinden! Wij hebben onze zoon Senne genoemd hier hadden mijn ouders ook commentaar op omdat ze het een meisjesnaam vonden die is verdraaid ( van Sanne naar Senne) Groetjes Mamamia
Ik zou gewoon doen wat je zelf wil. Of anders kun je misschien een afgeleide van de naam zoeken, als je je ouders niet wil kwetsen.
idd dan zou ik doen wat jij zelf wilt! Mijn moeder wou zelfs niet dat ik mijn 2de dochter naar haar vernoemde omdat ze zo'n domme naam heeft zegt ze nou ik heb het gewoon gedaan doe gewoon wat JIJ leuk vindt, leuk trouwens nog een single mama
Die man is jou toch dierbaar? Zolang jij een goed gevoel hebt bij die naam zou ik het gewoon doen. Er zal altijd wel commentaar zijn op keuzes die je maakt wat betreft kinderen. Of het nou de opvoeding is of de keuze van je naam. Ik sluit me aan bij boogschuttertje. Het is aan jou. Groetjes, Cat
tis jou beslissing meis, en als je er zelf achterstaat om de redenen waarom je het doet dan is het toch goed...suc6 met je beslissing!!
ik denk dat onze ouders allebei onze naam moeilijk ofzo zullen vinden, maar dat komt meer omdat er hier heel veel echt hollandse namen in omloop zijn, maar voor ons staat voorop dat ons gevoel naar de naam goed moet zijn, en eigenlijk niet wat een ander denkt. dus wat jullie beide vinden!
ik vind dat boogschuttertje helemaal gelijk heeft het is jouw kindje en jij geeft een naam die jij wilt toch??? samen met je partner als je die hebt
ik weet niet wat er is voorgevallen dus is het moeilijk om te zeggen volg je gevoel. ik denk dat je het een beetje tegen mekaar moet afwegen, uiteindelijk ben jij degene die de keuze maakt.