(weer) een nieuwe baan zoeken

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik zou even bellen met het werkbedrijf en vragen hoe het zit met die clausules.

Volgens mij kun je daar best wel onderuit inderdaad als je niet een hoge functie hebt. Soms zijn ze helemaal niet redelijk. Als je als ICT er hebt gewerkt kun je dat ook prima ergens anders doen. Dat heeft niks met het andere bedrijf te maken.

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik begrijp dat er misschien onder de clausules uit te komen is maar dan nog zou het om 1 mogelijkheid voor een baan gaan. We zullen dus echt verder moeten kijken, maar hoe weten we niet meer. We hebben alle uitzendbureaus hier in de buurt gehad en ruim gekeken naar banen, maar er is gewoon niks.

Niet als je geen opleiding hebt gevolgd, en zoals eerder gezegd hebben wij er gewoon het geld niet voor. Hoe graag we het ook willen.

Liefs

3. skatjuh87

hij heeft in de ict-onderhoud gewerkt maar dat is heel wat anders als ict`er. Hij moest er voor zorgen dat alles schoon was zeg maar en dat alles werkend blijft. Verder niks echt in de computer of dergelijke.

Liefs

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wat een lastige situatie meid!
    Ik zou in iedergeval ook naar de mogenlijkheid kijken dat jij meer gaat werken (indien je parttime werkt).
    Dan komt er in iedergeval meer binnen indien je man ww krijgt.

5. skatjuh87

ik heb helaas niet de mogelijkheid om meer te werken. Ik werk als gastouder en kan niet meer kinderen krijgen. Ik werk gemiddeld wel 5 dagen per week hoor, en dan meestal 35 uur per week ofzo.

Liefs

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man is sinds oktober zijn baan kwijt gelukkig wel met goede voorwaarden.
    Eerste 2 maanden heeft mijn man het hele huis geschilderd en hij heeft nog geen vooruitzicht op een nieuwe baan en hij was het doelloos thuis zitten erg beu (al verveelde hij zich gelukkig niet)
    Nu werkt hij via het uitzendbureau en het is iets heel anders dan waar hij voor geleerd heeft maar hij is blij dat hij bezig is (leeftijd zegt daar niks werken ook mensen van in de 50/60 jaar)
    Ik zou gewoon van alles proberen zeker omdat jullie het financieel nodig hebben. Heel veel suc6!

7. skatjuh87

wij proberen ook alles, maar hebben niet zoveel opties meer.
    Wel fijn dat je man een nieuwe baan heeft weten ze vinden.

Liefs

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Mijn man is ondertussen gewoon aan het solliciteren hoor maar zit niet echt veel schot in jammer genoeg maar dit is wel een leuke tijdelijke oplossing.
    Jullie ook suc6!

9. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Misschien anders toch even iets verder kijken dan alleen in de buurt?

10. skatjuh87

we kijken tot 50 km vanuit onze woonplaats. Best wel ver lijkt mij. Zo komen we ook uit bij banen in bijvoorbeeld amsterdam.

Met in de buurt bedoelde ik met een marge van 50km. Heb ik niet zo duidelijk neergezet.

Liefs

11. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    pff wel lullig hij moest daar weg en dan mag hij niet op dat vakgebied werden vind ik echt belachelijk.. ik heb ooit ook weleens zulke dingen moeten tekenen dat ik niet bij de concurrent mocht werken maar heb dat wel gedaan en nooit wat van gehoord ofzo hoor..
    zou het eens goed na laten kijken want wie weet maakt hij dan wel meer kans op een andere baan!
    succes, erg klote zon situatie zeg!
    ik heb ook meegemaakt zwanger, ontslagen, hele lage ww van maar 3 maanden, toen wazo en nog steeds werkloos..
    wij dachten ook steeds weer op te krabbelen en dan kwam er weer iets anders pfff..
    ik hoop dat het jullie nu meezit!

12. skatjuh87

dat hebben wij dus ook steeds. Mijn man was zo blij met deze baan. Hij zou een opleiding krijgen met diploma en alles en nu mogen we weer op zoek naar een nieuwe baan. Bij ons zit alles tegen momenteel en dat breekt me wel op. zo veel eigenlijk dat ik moeilijk nog van mijn eigen werk kan genieten en gewoon gezellig samen zijn is er ook niet meer bij. We hebben veel meningsverschillen doordat we zo snel geirriteerd zijn. Wil daar echt vanaf. Dat verdient ons zoontje niet.

Pff klotezooi allemaal

Deel Deze Pagina