Hond jat spenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Jenala, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn hond (teefje, 4 jaar oud en 3 jaar in mijn bezit) jat de spenen van mijn dochtertje (1 maand oud).
    Ze haalt ze zelfs van tafel en uit de box als ik even de kamer uit loop en dan bijt ze ze helemaal kapot:x. Elke dag een nieuwe speen kopen wordt een duur geintje, dus als ik eraan denk leg ik de spenen hoog als ik weg loop. Maar ik denk er niet altijd aan (even de kleine verschonen en de speen ligt nog in de box) en ze is dus vrijwel niet te betrappen. Wat dat betreft is het een rat, het is een zwerfhondje geweest voor ze bij ons kwam, dus ze is meester in sneaky jatten:D.
    Iemand tips? (behalve dan altijd de spenen hoog leggen of meenemen)

2. Chantalll

Chantalll Actief lid

7 feb 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier doen ze het ook die ellendelingen:D
    Ook pakken ze spuugdoekjes, jatten ze me de sokken uit de wasmand, en ga zo maar door.

Alleen de spenen maken ze kapot, de rest pakken ze gewoon en houden hem dan in de bek;)

3. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Hahahahhaa sorry is niet grappig maar wel heel bekend! Onze hond doet dat ook namelijk. Ja toch hoog wegleggen en zorgen voor een goede voorraad spenen. Ze zijn blijkbaar heel lekker;)

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Je hond moet leren dat de spenen niet van hem zijn.
    Dus leg juist de speen op de grond of plekken waar hij het anders pakt wanneer je de tijd hebt. Op het moment dat je ziet dat hij/zij de speen wil pakken zeg je kortbondig NEE of FOEI.
    Dus niet: "Nee dat mag niet ". Hou het kort en bondig!!
    Gebruik ook geen naam van de hond.
    Dan loop je er naar toe je pakt het af zonder wat te zeggen, en je geeft hem iets terug wat wel van hem is, een speeltje botje etc....
    Als je dit consequent volhoud leert je hond wat van hem is en wat niet. Ook beloon/straf je hem op een positieve manier als je het doet zoals hierboven aangegeven. Je kopppelt iets wat niet mag maar tegelijkertijd bied je hem een alternatief aan. ;)

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar je dochter is nog maar een maand oud? Dan hoeven er in principe geen spenen her en der te liggen toch?

Ik zou 1 speen bij je dochtertje houden en de reserve spenen in de la leggen. Als je dochtertje wat ouder is kun je de speen vastbinden met een spenenkoord of (eigenlijk beter, maar moet wel kunnen) overdag geen speen meer aanbieden.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

uhmmmm bij mij schiet als eerste te binnen.... als die hond bij de spenen in de box kan, ligt je dochtertje van 1 maandje daar wel veilig dan???????????????????????????? ik moet er niet aan denken dat een hond bij mijn 1 maand oude baby kan komen ;);)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, hier hetzelfde probleem! Als ze de speen te pakken kan krijgen, dan wordt ie ook helemaal kapot gekauwd.
    We hadden het ook met spuugdoekjes, die werden helemaal afgeslikt:( ieuw!!!

Tja, dus denk inderdaad de hond afleren in de box etc te komen. (hoe krijgt ie dat eigenlijk voor elkaar?) Hier ligt de speen op tafel en ze moet het niet wagen om iets van tafel te halen.

8. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Sambal er op smeren en laten slingeren maar!!

Die van ons deed het in het begin ook, op een gegeven moment was het gestopt.

9. Skye

Skye Niet meer actief

Ach, dat valt nog mee!!! Mijn hond jat strings en die komt ze ook nog laten zien aan de visite!!!

10. Skye

Skye Niet meer actief

Nou werkt ook niet bij iedere hond! Ik heb laatst nog een stuk krab met wasabi op het aanrecht gelegd, omdat ze altijd van het aanrecht vreet!!!
    Nou, daar heeft ze niks van geleerd, en er zat toch aardig wat wasabi op!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    hahahahahaha!

Totaal off-topic, maar die van ons jatte volle wc rollen toen ze nog een puppy was. Deze verstopte ze dan zolang wij thuis waren, maar zodra wij weg waren...dikke lol!
    Kwamen we thuis in een wondere wereld van wc-papier :D

12. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Spuugdoeken jat ze ook idd, maar die maakt ze niet kapot.
    Ze heeft nu 1x een speen uit de box gehaald en een paar keer van tafel af. Ik denk dat die speen die ze uit de box had helemaal bij het randje lag, zodat ze hem tussen de spijlen door kon pakken.
    Ze doet het als ik mijn dochtertje aan het verschonen ben, dan denk ik er niet altijd aan om de speen weg te leggen.
    Als mijn dochtertje in de box ligt en ik ga de kamer uit dan gaat mijn hond mee de kamer uit, ik laat ze niet alleen samen in de kamer ook al ligt die kleine in de box.

Ik had haar aardig aangeleerd dat ze alleen dingen mocht hebben die ik aan haar heb gegeven, want vroeger haalde ze bij mij ook de wasmand leeg als ze de kans kreeg en ze beet snoeren door enzo. Dat doet ze allemaal niet meer, ook pakt ze alleen nog maar de knuffels die ze van mij heeft gekregen andere knuffels blijft ze tegenwoordig netjes van af. Maar spenen en spuugdoeken zijn te verleidelijk geloof ik:D

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik denk dat het inderdaad komt door de geur die er aan zit of zo...

Hier gaat onze hond helemaal te keer met een spuugdoekje!

14. Skye

Skye Niet meer actief

Hahahahaha, zie het al helemaal voor me!!:D

Deel Deze Pagina