Jonge nieuweling!

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Nen87, 17 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hallo allemaal,

Na regelmatig het forum bezocht te hebben, heb ik me toch eindelijk maar eens geregistreerd.
    Ik ben 21 jaar en studeer nog. Ben inmiddels dik 5 jaar samen met mijn partner en we wonen al 3 jaar heel gelukkig samen. Sinds kort ook in ons eigen huis! :)
    Omdat ik pco heb, is zwanger worden voor mij niet heel gemakkelijk. Daarom ben ik ook onder behandeling bij de gynaecoloog. Over 4 weken ga ik er weer heen. Dan gaan we beginnen met Clomid. Ik vraag me alleen af of het nodig is, want ik heb het gevoel al zwanger te zijn! Hopelijk houdt mijn lichaam me niet voor de gek.
    Tot spreeks op het forum, of reageer gerust hierop!

Liefs,

Nen87

2. Catt

Catt Lid

7 mrt 2008
    44
    0
    0
    Fiscaal jurist
    Noorden vh Land
    Hi Nen, welkom op het forum en heel veel succes met zwanger worden. Eigenlijk moet ik mezelf ook weer voorstellen (heb dat ongeveer een half jaar geleden al gedaan, maar daarna ben ik helemaal niet meer actief geweest). Ik ben zelf 35, en na 7 jaar saampjes zijn we op 30 mei jl getrouwd en nu begint het toch echt te kriebelen. We gaan ervoor.

Groetjes, Catt

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Catt,

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Spannend he, als de beslissing is genomen dat je voor een kindje wilt gaan! Ik vind het reuze spannend! Volgens mij banner zou ik vandaag kunnen testen. Maar nog steeds negatief... Ik wacht het dus nog even af. Over een paar dagen kan dat natuurlijk heel anders zijn. Ik herken wel een hoop uit het onderwerp 'de eerste zwangerschapssymptomen'!

Hopelijk hebben we beide binnenkort een positieve test in onze handen!

Groetjes!

4. wolly

wolly Niet meer actief

Welkom en veel klets en lees plezier toegewenst.

Veel succes met zwanger worden, hopelijk is het snel raak.

Liefs wolly
    :)

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

6. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hallo

7. luus86

luus86 Lid

17 sep 2008
    6
    0
    0
    in de zorg
    rotterdam
    hoi ik ben ook 21 en woon ook pas samen nu eigelijk al een jaar we hebben een koop huis gekocht en we zijn inmiddels 4jaar samen ik ben nu 27 weken zwanger en het is echt genieten hoor alleen hoorde ik vaak van andere dat ze mij te jong vinden is dat bij jou ook zo?ik wens je in ieder geval heel veel succes met zwanger worden gewoon blijven proberen en niet teveel aan denken want dat werkt averechts hoop het snel raak is :D groetjes luus

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Luus,

Er zijn weinig mensen die van mijn weten dat ik een kinderwens heb. Maar als ik het er in het algemeen over heb met vriendinnen, merk ik vaak wel dat zij 21 jong vinden voor een kind. Als blijkt dat ik zwanger ben, zal ik ook vast wel opmerkingen krijgen hierover. Zeker omdat ik nog studeer en mijn studie zal moeten onderbreken als het kindje bijna komt. Maar mijns inziens heeft het ook veel voordelen om jong moeder te worden. En we moeten gewoon doen wat we zelf willen :) Ik vind mezelf volwassen en klaar genoeg voor gezinsuitbreiding. We hebben nu ook een koophuis en alles mooi op orde dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen.
    Heb jij erg veel nare reacties gehad? En hoe reageerden je ouders?

Groetjes,
    Nen

9. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    @ Verhip: zo te zien heb je vandaag een belangrijke en spannende dag! Hopelijk hebben jullie snel positief resultaat!

10. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hoi nen (en luus!)
    hier nog een jonge want to be mama. Ik ben dan wel al 24 maar zelfs mij vindt bijna iedereen te jong. Hoe vaak ik al gehoord heb "joh meid, je bent nog hartstikke jong, je kunt best nog een paar jaar wachten hoor" is echt niet normaal.
    Vroeger was het doodnormaal dat je jong zwanger werd, maar tegenwoordig werkt het anders. Ik ben dit jaar voor het 2e jaar aan de slag als leerkracht en ik ben net begonnen met een 2 jarige verplichte studie (voor speciaal onderwijs, waar ik in werk) maar ik laat me niet ompraten... heb altijd al jong mama willen worden en deels is dat al gelukt. Vanaf mijn 17e ben ik mama van mijn stiefzoon van inmiddels 10! heb dus al goed fulltime kunnen oefenen en weet het elk jaar zekerder. Ben dus echt blij dat ik in November stop met de pil! ik blijf je (jullie) volgen want vind het leuk dat er hier nog meer jonge mama's zijn
    liefs Nicole

11. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hoi Nicole,

Goed dat je kiest voor wat je zelf wilt! Als je in het hoofdmenu kiest voor 'zwanger worden' en dan voor 'clubs' is er ook een club voor jonge moeders! Ik kwam er net op, is leuk om daar even rond te kijken, want wij begrijpen je!
    Kies je er bewust voor om in november pas te stoppen met de pil? Of gewoon omdat de strips dan op zijn? :p

Groetjes,

Nen

12. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hoi nen, heb net voor jou een berichie geplaatst bij het jonge moeders topic! vind het heel leuk om te lezen dat er meer jonge meiden zijn die mama willen worden niet iets vinden voor 30 plussers ;)
    er zijn 2 redenen waarom ik stop in november, ten eerste omdat ik stop met mijn medicijnen. Ik slik medicatie voor de ziekte van Crohn en ik wil het liefst medicijnvrij zwanger gaan worden. Volgens mijn arts kan het maar niet stel op sprong dus vandaar november. Daarnaast heeft mijn man toch altijd een kleine aanlooptijd nodig, terwijl ik liever gisteren dan morgen zou stoppen met de pil :p
    maar omdat hij al een keer vader is geworden (van zijn zoon van 10, die inmiddels al 6,5 jaar mijn fulltime stiefzoon is) heeft hij wat koudwatervrees.... ik snap het heel goed, maar hij begrijpt mij ook wel. November is dus een compromis ;)
    liefs Nicole

13. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    Welkom en veel klets en lees plezier toegewenst.

liefs, sannniee

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik heb op internet volgens mij stukken gelezen op andere forums van vrouwen die opeens geen last meer hadden van hun ziekte toen ze zwanger raakten. Zou mooi zijn als dat bij jou ook zo is!
    Bij ons thuis ben ik degene met koudwatervrees haha. Mijn vriend wilde liever vorige maand dan deze maand dat ik zwanger ben, maar ik moest er eerst wel even over nadenken. Zeker omdat ik nog studeer en hij gewoon fulltime werkt. Mijn leven verandert in die zin denk ik drastischer, want ik zal mijn studie moeten onderbreken.
    Gezellig dat je vast op het forum voor jonge moeders bent! Ik hoop voor jou dat het na november ook snel raak is :)

xx

15. lucinda25

lucinda25 Lid

9 sep 2008
    27
    0
    0
    huismoeder
    rotterdam
    hoi, welkom :D

16. Shyness

Shyness Bekend lid