Oefenen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Jansen, 6 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gaat het feit dat je zwanger wilt worden ten koste van alles...?

  1. Ja

  2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Even voorstellen dan maar.. Jansen is de naam.

    Ik heb me al even ingelezen in de wondere wereld van de afkortingen en termen die hier gebruikt worden. Chlomid en NOD..nog nooit van gehoord voor mijn bezoek aan deze pagina ;)

    Wij (want dat schijnt de man er wat meer bij te betrekken) zijn een half jaar geleden gestopt met de pil. In juli werd ik niet ongesteld, Predictor test zei negatief. Een week later toch ongesteld, dacht ik. Na een hoop geprik en getest bleek ik "even" zwanger te zijn geweest. Schok! U bedoelt dat ik echt zwanger kan worden..wauw... Het idee dat ik uberhaupt zwanger kon raken was voor mij heftiger dan het feit dat de zwangerschap "mislukt" was. Ik, excuus wij, wisten toen we met de pil stopten dat dit kon gebeuren. Ja, ik heb tranen gelaten maar wij zijn van het nuchere volk (nee wij wonen in de stad) en zien de toekomst gewoon positief in.

    Wij zijn er wel mee bezig maar zoals ik al elders op de site heb gemeld gaan wij niet als de beesten tekeer op het moment dat ik vruchtbaar ben, we willen het klussen (wie heeft dat verzonnen?!) wel een beetje leuk houden namelijk ;) We hebben nog geen zwangerschapsboek aangeraakt, behalve het boekje van Kluun (aanrader!), komen niet op de baby-afdeling bij de H&M en hebben ook absoluut geen behoefte om al een naam te verzinnen voor de toekomstige telg. Kortom, redelijk nuchter dus.. We zien wel.

    Neemt niet weg dat ik meevoel voor alle vrouwen die niet meteen zwanger raken! Wellicht piep ik over een jaar wel anders..

    Aan alle dames die ook aan het oefenen zijn, geniet ervan!

    Liefs,
    Jansen
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nog een keer Welkom!!!

    Ik heb in de poll gestemd op nee.
    Het is mij niet alles waard om een kindje te krijgen.
    Maar ik weet niet hoe ik daarover zou denken als ik nog geen kinderen zou hebben.
    Nu ben ik zover gegaan met clomid en ik zou eventueel als het nodig zou zijn geweest ook nog wel pregnyl willen spuiten maar verder ook niet.
    Nu is dat niet meer nodig want mijn test was vorige week positief.
    Maar ik denk dat als ik nu nog geen kinderen had gehad ik ook niet verder dan dit gegaan was.

    Er zijn denk ik dan altijd andere manieren zoals adoptie.
    Maar goed dat is mijn mening.

    Ookal zijn jullie niet zo er mee bezig, toch veel succes en veel klusplezier toegewenst!!!

    Groetjes
     
  3. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Jolanda,

    Dank je (nog een keer)!" :) Pregnyl is de heftige varient van Chlomid?

    Dat het inmiddels is gelukt bij jullie had ik nog niet gelezen. Gefeliciteerd!!!

    Liefs,
    Jansen
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoihoi

    Welkom.

    Ook ik heb nee gestemd. We doen ons best, meer kunnen we niet doen.

    groetjes
     
  5. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tis ook niet de bedoeling dat zwanger raken je leven gaat overheersen
    snap wel dat vele het zo graag willen (baby dan he )
    maar mijn gyno heeft ooit gezegt (das al 13 jaar gelee) het kan ook tussen je oren gaan zitten
    dat wil dus zeggen dat je der zo mee bezig bent dat het lichaam gewoon zegt ja hallo stresskip je bekijk het maar even
    dus ik zou ook zeggen meiden geniet ook van het andere in je leven en focus je niet te veel op het zwanger raken

    heel veel succes

    gr debbie

    ( nu kunnen jullie zeggen hehe jij bent al zwanger )
    maar kan je op een briefje meegeven dat dat ook niet is komen aanwaaien,zo heeft elk huisje zijn kruisje
    en 13 jaar gelee had ik dit nooit mogen vermoeden dat IK nog eens 3 kindjes zou mogen baren :)
     
  6. Elpee

    Elpee Actief lid

    24 okt 2005
    151
    0
    0
    Leerkracht
    Antwerpen
    Ik heb ook "neen" gestemd. Het moet inderdaad nog aangenaam blijven tussen jezelf en je partner. Een gezin heeft goede fundamenten nodig, volgens mij. Voor mij wil dat zeggen: je goed voelen bij je ventje. Bij ons gaat een kindje willen, niet ten koste van "alles"! (wat niet wil zeggen dat we er heel erg graag ééntje zouden willen :) )

    Elpee
     
  7. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zit ook bij het groepje 'nee' stemmers.
    Ik had mij al voorgenomen dat als het niet zou lukken, ik blij zou zijn met mijn gezonde dochter.
    Maar het is toch gelukt ;)
     
  8. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    Nee heb ik gestemd, Wel gaan er dingen door je hoofd heen.
    mijn vriend gaat binnenkort het land uit.. een van de gedachten die door mijn hoofd gingen uhh oops als ie maar niet tijdens een vruchtbare periode weg gaat haha.
    ik heb al wel veel spullen in huis veel baby kleertjes een maxi cosi , een autostoeltje een wippertje , kruiken enz . deze kon ik via mijn schoonzus krijgen en ook heb ik via een vriendin wat dingen goedkoop overgenomen. het staat allemaal veilig weggeborgen ingepakt en wel het staat niet te paraderen voor iedereen .
    Verder klussen we rond de vruchtbare dagen wel wat meer maar dat komt omdat ik ook dan wat opgewonder kan worden. komt vast door de hormonen of zo. en verder klussen we gewoon als het uitkomt en we hebben zin . het moet niet tegeh heug en meug moeten want dat is er niets aan vind ik zelf. moet het toch wel plezierig laten blijven .

    concusie nee het moet niet tenkoste gaan van alles om maar zwanger te willen worden.
     
  9. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ook ik ben een "nee-stemmer".

    we zouden het geweldig vinden als ons een kindje gegund is, maar beseffen ons heel goed dat dat niet vanzelfsprekend is.

    we zijn er ook niet al te veel mee bezig. Zo'n forum vind ik wel leuk om te zien hoe anderen een en ander beleven, vooral ook omdat behalve mijn zus, niemand weet dat we met de pil zijn gestopt..

    Chrizzzy
     
  10. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor alle reacties en het stemmen! Wel jammer dat de dames die "ja"hebben gestemd geen tekst en uitleg hebben gegeven. Ben wel benieuwd naar die verhalen...

    Chrizzzy, je hebt hier geloof ik ook de vraag die ik je net stelde (elders) beantwoord. Ook aan het oefenen voor de eerste dus? Hoe oud ben je als ik mag vragen..en al lang "bezig"?

    Jansen
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Chrizzzy

    ff ander vraagje ben je nou zwanger of niet ? :) want je banner raakt overspannen ;)

    gr debbie
     
  12. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Oke, ik durf wel voor mijn JA uit te komen.

    Voor mij persoonlijk geld dat ik bewust heb gekozen voor kinderen. Op een bepaald moment beslis je samen met je partner we gaan ervoor oftewel: je gaat kinderen "nemen". Tuurlijk is het een bekroning van moeder natuur als je een zwangerschap gegund is, wat in ca 90% van alle stellen al binnen een jaar is.
    En nu ga ik me op glad ijs bevinden: voor mij is het tot nu toe vrij eenvoudig gegaan, zwanger worden. Ik hoor bij die 90% waar het zonder medische tussenkomst zo gepiept is. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat als het niet 1-2-3 voor elkaar is, dat je dan voor verder onderzoek gaat. Zo ga je elke keer weer een stapje verder tot je misschien op de weg zit dat je echt geen kindje kan krijgen op natuurlijke wijze. Ook dan sta je weer voor een keuze: adoptie of geen kids? Nogmaals, ik heb die keuze nooit hoeven maken, maar toen bij mij en mijn man de wens voor kinderen er was, toen waren we ook berijd om "all-the-way" te gaan want die kinderen zouden er komen, hoe dan ook.

    Volgens mij dwaal ik af, de vraag is: Gaat het feit dat je zwanger wilt worden ten koste van alles...?
    Ik heb de vraag meer gelezen als: Wanneer je er voor gaat, ga je er dan ook helemaal voor? En daar kan ik volmondig JA op antwoorden. Want eerlijk is eerlijk, de aanloop naar mijn zwangerschappen toe, toen we voor het echie gingen zeg maar, waren we toch aan het sexen voor een kindje. Wel zonder tegenzin, maar nu kunnen we weer vrijen zonder prestatiespanning.

    Goed, dat was mijn Ja, nu de andere dames nog.
    Groetjes van Kiki.
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik heb de vraag meer gelezen als: Wanneer je er voor gaat, ga je er dan ook helemaal voor? En daar kan ik volmondig JA op antwoorden

    Ja als je het zo stelt wel... maar zo las ik het niet. ;)
     
  14. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    nee alleen zwaar aan het ontpillen... in juli gestopt met de pil, 13
    juli ongi geweest en nu aan het wachten op :evil:
     
  15. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Kiki & Natasja,

    Heb ik weer ruimte voor meerdere interpretaties gelaten..? ;) Als je de vraag zo leest als jij (Kiki) dan zou ik ook ja zeggen. Maar alles wat je doet of wil doen moet je voor 100% doen vind ik.

    De vraag was meer bedoeld als..heb je er werkelijk alles voor over om zwanger te raken?
    Dus bijv je man/vriend die als de brandweer tijdens de lunchpauze naar huis moet komen omdat je vruchtbaar bent, eindeloze bezoeken aan het ziekenhuis, neerslachtigheid omdat het maar niet lukt, ivf, adoptieprocedure etc etc.

    Groetjes,
    Jansen
     
  16. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoihoi

    Hmmmmm nee niet mijn man naar huis laten komen als ik vruchtbaar ben... maar wel laten nakijken waarom wij niet zouden kunnen verwekken. Daar staat ook wel weer een grens voor. Adoptie is voor mij ook een optie mochten wij geen kinderen kunnen krijgen.. Dat heeft ook meer te maken met dat ik andere kindjes in de wereld die het niet goed hebben ook een kans zou willen bieden.

    Groetjes
     
  17. Linnie

    Linnie Lid

    27 sep 2005
    38
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

    Helaas is adopteren voor ons geen optie. Ben er zelf wel voor, maar mijn partner is "te oud" om ervoor in aanmerking te kunnen komen heb ik vorige keer op internet gelezen. Vind ik wel raar hoor. Een liefdevol thuis lijkt mij belangrijker dan een leeftijd. Maar goed, wij zullen het toch echt zelf moeten doen en anders helaas......

    Overigens heb ik ook nee gestemd. Ik denk niet dat het voor mij werkt om ziekenhuis in en ziekenhuis uit te lopen, maar misschien denk daar over een tijdje heel anders over.

    Groetjes,

    Linda
     
  18. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Natasja/Linnie,

    Jullie hebben het beide over adoptie. Hebben jullie je wel 's verdiept in de adoptieprocedure of hebben jullie mensen in je omgeving die bezig zijn met adoptie? Dat is ook echt geen feest hoor...

    Maar Natasja ik ben het wel met je eens. Ik ben heel eerlijk en zou het liefst een eigen kind willen maar zou een tweede best willen adopteren.

    Groeten,
    Jansen
     
  19. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi Jansen, dat doet me denken aan een engelse film. Eh volgens mij heette die Maby Baby. Moet je maar eens kijken, dan kun je het een en ander op een luchtige manier bekijken.

    Even terugkomen op je vraag...
    Dus bijv je man/vriend die als de brandweer tijdens de lunchpauze naar huis moet komen omdat je vruchtbaar bent, eindeloze bezoeken aan het ziekenhuis, neerslachtigheid omdat het maar niet lukt, ivf, adoptieprocedure... Gelukkig niet nodig geweest, maar zo nodig: ja (al moet die lunchpauze ook wel na het werk kunnen ;))
     
  20. Linnie

    Linnie Lid

    27 sep 2005
    38
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Jansen,

    Nee ben niet bezig met adoptie. Zoals ik net ook al vertelde hoef ik me er ook niet mee bezig te gaan houden. Sloot het eerder alleen niet uit. Ben pas in ronde 5 bezig, dus verder is alles nog mogelijk.

    Groetjes,

    Linda
     

Deel Deze Pagina