hallo allemaal... Ik ben nu 16 weken zwanger van mn tweede kindje. Mn eerste kindje word al bijna 7 dus alles lijkt weer nieuw! Wel komen met de weken de zorgen erbij... Mijn eerste zwangerschap ging goed tot ik eiwitten in mn urine had en naar het ziekenhuis moest met 33 weken. dezelfde avond brak spontaan mn vruchtwater en de volgende dag is mn zoon geboren spontaan. 3 weken in de couveuse, het waren spannende tijden! Na de bevalling bleek mn placenta vast te zitten, na 3 uur mocht ik eindelijk onder narcose naar de OK en is deze operatief verwijderd...Al met al was het een zeer roerige tijd, zoals elke bevalling, en is er het meeste langs me heen gegaan door alle zorgen rondom mn zoontje. Nooit heb ik echt antwoorden gehad of een dossier gezien, waaroor ik nu bij een tweede zwangerschap heel veel vragen heb. De placenta kan een terugkerend probleem zijn en de zwangerschapsvergiftiging?? onbekend. In die 7 jaar heb ik ook nog een PAp gehad van 3A en heb ik meerdere lisexsicies gehad, dat kan waarschijnlijk geen kwaad, maar toch knaagt het een beetje...En nu bleek gisteren dat mn rhesus factor negatief is, nooit gehord bij de eerste!? het is dus het volgende waar ik lekker over kan piekeren... want heb ik antistoffen gehad? anyway ik voel me verder heeeel goed en ben ook erg blij met deze zwangerschap, maar mensen wat een zorgen....en misschien om helemaal niks! maar het schijnt erbij te horen de zorgen?
welkom hier. Als eerst natuurlijk gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen dat je veel vragen hebt en ik kan je natuurlijk niet de antwoorden geven, maar mss helpt het je om te bedenken dat de wetenschap razend snel gaat. Er is meer bekend over zwangerschap, bevalling en risico`s en gevaren. Mijn oudste is 5 en ik merk dat er bij deze zwangerschap al veel intensiever gecontroleerd word, omdat dat tegenwoordig de standaard is. Maar voor alle vragen, frustraties, leuke berichten etc. is dit forum in mooie uitlaat klep .