Emmetje

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door emmetje, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmetje

    emmetje Bekend lid

    13 jul 2007
    517
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben emmetje, ben 31 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik ben niet zwanger, maar lees eigenlijk al wel maanden mee. Feit is dat ik en mijn man erg aan het twijfelen zijn of we wel of geen kinderen willen. We hebben allebei werk waar we niet minder dan 4 dangen per week kunnen werken, we wonen allebei ruim 1 uur rijden van ons werk vandaan, onze familie en vrienden wonen ook bijna 1 uur weg. Ik zie gewoon niet in hoe we dat georganiseerd moeten krijgen. Bovendien heb ik momenteel mijn weekenden gewoon nodig om weer bij te tanken. Verder is onze grote passie reizen en ik krijg het echt spaans benauwd als ik eraan denk om de komende tig jaar niet meer zulke avontuurlijke reizen te kunnen maken (bergbeklimmen, etc.). Anderzijds lijkt het me ook wel leuk om een gezinnetje te stichten en misschien krijgen we er júist wel energie van (bijtanken is vooral geestelijk: druk/stress/moe), maar op dit moment denk ik niet dat wij om bovengenoemde redenen echt goede ouders zullen zijn. Ik wil absoluut niet alles opgeven. Zijn er andere meiden die deze twijfels herkennen of in dezelfde stiuatie zitten?!
     
  2. plientje123

    plientje123 Actief lid

    20 jun 2007
    117
    0
    0
    UITERMATE HERKENBAAR! :)

    Wij hebben ook heel veel gemitst en gemaard en uiteindelijk gelukkig gewoon overvallen door de zwangerschap. Ik heb daarvan geleerd dat ik het geluk heb gehad de keuze niet te hoeven maken, want het is maar tot op zekere hoogte een rationele keuze. Wij werken beiden vier dagen en zeker ik heb het weekend nodig om bij te tanken. Ik los het nu op door zeer gestructureerd te leven en ik zie inderdaad vrienden minder. Maar ik zou mijn dochtertje nooit meer willen missen (behalve op de momenten dat ik haar achter het behang zou willen plakken: moe na een lange week werken en madam ligt al anderhalf uur te protesteren tegen het gaan slapen. dusss.... oh ja en reizen wordt een appartementje in een omgeving die binnen een paar uur te bereiken is:) heel spannend!)
    zet em op, het is niet eenvoudig he
     
  3. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Emmetje,

    Welkom op het forum.
    Alles heeft zijn voor en nadelen.
    Je zal dingen inleveren en je zal er zoveel voor terug krijgen.
    Heel veel succes.

    Groetjess jetje
     
  4. knor2007

    knor2007 Actief lid

    12 jul 2007
    130
    0
    0
    voedings ass
    groenlo
    hoi welkom succes
     
  5. kaykekay

    kaykekay Actief lid

    6 mei 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    welkom op het forum
     
  6. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    welkom
     
  7. Lynn1980babyboy

    Lynn1980babyboy Actief lid

    14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hoi Emmetje,

    net als jij zijn mijn vriend en ik allebei gek op ons werk en wonen onze families ook op minimaal een uur afstand.
    Wij werden verrast door de zwangerschap maar hebben als volgt besloten:

    Als er een kleine in aantocht is zul je bepaalde dingen in je leven anders moeten organiseren. Je kan niet verwachten dat je 3 maanden op wereldreis kan met de kleine. Het is dus het 1 of het ander. Maar dat wil niet zeggen dat je niks meer kan met zo'n kleintje. Alleen zul je dingen anders moeten organiseren.
    Wat betreft kinderopvang vind ik 4 dagen wel veel, maar dat is aan een ieder op zichzelf om dat uit te maken natuurlijk. Er bestaan ook gastouderopvangen, dat is weer iets anders dan een kinderdagverblijf. Wellicht kun je daar eens naar informeren.

    Verder welkom hier ;) en denk er allemaal rustig over na.

    Groetjes,
    Lynn
     
  8. erannick

    erannick Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Welkommmmmmmmm
     
  9. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    welkom op het forum ;)
     
  10. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    welkom op het forum en veel plezier
     
  11. mvamberenkeenan

    mvamberenkeenan Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Van harte welkom op het forum en veel kletsplezier gewenst !
     
  12. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Welkom en veel succes
     
  13. 1Summer

    1Summer Actief lid

    21 jul 2007
    178
    0
    0
    NH
    Welkom op dit forum!

    Het is inderdaad een moeilijke beslissing. Het feit dat je er nu veel over nadenkt zegt al genoeg. Wij hebben hetzelfde gehad en ineens was het verlangen naar een kindje zo groot, dat we de pil in de prullenbak hebben gegooid. Nu wil ik niets liever meer dan zwanger worden! :D

    Liefs,
    Maris
     
  14. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    welkom op het forum!

    Liefs kiss
     
  15. Niet meer actief

    Welkom en veel prikplezier!
     

Deel Deze Pagina