Hallo, Ik wil mij even voorstellen. Ik ben 37 jaar, heb een dochter van 12, ben gelukkig getrouwd (man is 44). In augustus hebben we besloten om voor een tweede te gaan. Ik wilde al veel eerder, maar mijn partner tot die tijd niet. Zijn wens om toch voor een tweede te gaan was voor mij heel onverwacht. Ik had mijn droom al aan de kant gezet en had er vrede mee. Ik was niet meteen enthousiast, omdat ik het al een plekje had gegeven en ik voelde mij 'te oud'. Het liefst was ik voor mijn 35e 'klaar' geweest (vanwege eventuele complicaties en de leeftijd van mijn dochter). Maar toen dacht ik, niet zeuren. Dit is wat je wilde. Dus, daarom ben ik nu hier . Alleen liep alles anders dan ik had verwacht. In dezelfde maand dat ik de knoop doorhakte om het te proberen, raakte ik al zwanger. Vreemd genoeg voelde ik mij overvallen, ondanks dat ik dit graag wilde. De hele tijd voelde ik mij niet prettig, emotioneel, en probeerde mij te overtuigen dat het allemaal wel goed komt. Helaas waren mijn emoties schijnbaar bewust ervan, dat het niet goed was. Bij de eerste echo in de 8e week bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien. Na een week werd het bevestigd. Ik had een missed abortion . Ik voelde mij schuldig dat ik niet had kunnen genieten, maar mijn instinct wist schijnbaar beter en liet niet toe dat ik kon genieten . Ik heb 2 weken gewacht dat het vanzelf zou komen, maar er gebeurde helemaal niks. Toen gekozen voor cytotec en kwam het vruchtje compleet naar buiten op dezelfde dag. Een week later controle, er zat nog restweefsel. Ik moest weer cytotec gebruiken, maar na 5 dagen kwam er een groot stuk naar buiten voordat ik met de tabletten was begonnen. Ik koos ervoor om de tabletten niet te gebruiken, omdat ik ervan was overtuigt dat het het restweefsel was. Helaas bleek het bij controle om stolsel te gaan, want het restweefsel was er nog, onveranderd. Aanstaande zondag moet ik de cytotec kuur nog een keer proberen (4 x 2, vaginaal) en moet de kuur in zijn geheel afmaken. Hopelijk heeft dit het gewenste effect. Ik wil een curettage voorkomen, als het kan. Volgende week vrijdag heb ik weer een controle. Dan zijn we bijna 7 weken verder na mijn miskraam :-S. Ik hoop dat ik hier veel informatie kan vinden en hopelijk snel leuker nieuws met jullie te mogen delen. Liefs motherlove76