K zit echt met een groot dillema: We zijn al ruim 3 weken aan het rommelen met de voeding van mn dochtertje. Ze krijgt nutrilon 1 standaard, maar spuugt vanaf dat ze 6 weken is vrij veel (geen hele flessen, maar meerdere mondjes en soms ook zelfs 2 uur na de voeding) We hebben toen alle tips opgevolgd die er zijn qua fles geven: Zorgen dat ze rustig drinkt (ze deed netjes 25 minuten over een fles), tijdje rechtop zitten (ruim 20 minuten), maar dit bleek allemaal niet te werken. Toen maar eens nutriton door de voeding gedaan: dit hielp wel iets, maar ze kreeg het laatste beetje nooit uit de fles, waardoor ze steeds eerder honger had. Weer gestopt daarmee dus. Toen als tip van het CB Omneo geprobeerd, omdat deze voeding van zichzelf al dikker is: Hierdoor leek ze veel last te krijgen van haar buik, dus na een aantal dagen weer gestopt ermee. Weer nutrilon standaard gaan geven en de krampjes leken weer minder te worden, alleen het spugen werd toch weer erger. Weer CB opgebeld, toch maar nutriton door dr voeding gaan doen. Dus nu krijgt ze weer nutriton erdoorheen (150 cc water+5 schepjes nutrilon en 1 schepje nutriton), maar het spugen is nog steeds niet helemaal over en ik heb het idee dat ze er toch last van heeft (en ze blijft nog veel voeding terugslikken) Ik zit nu dus met het dillema: Stoppen met nutriton en dan maar af en toe spugen of misschien een schepje meer geven (2 dus) om het nóg iets dikker te maken zodat het niet zo makkelijk meer omhoog komt? Ben onderhand ten einde raad en ik vind het ook zo zielig om haar iedere keer weer wat anders te geven! Ik hoop dat iemand me kan helpen of een gouden tip kan geven...
Hier precies hetzelfde i.v.m. verborgen reflux. Wat ik doe om het laatste beetje te 'helpen' is de fles even in een kommetje heel heet water zetten op het laatst, door de warmte wordt het wat vloeibaarder en krijgt hij ook het laatste restje mooi uit de fles, in de loop van de 20 a 25 minuten kan het nl. echt een soort pap worden. Als ze echter geen last heeft van het spugen, tja dan kan je idd ook niks doen, hier was het de hele tijd brullen geblazen vanwege het zuur dat steeds omhoog kwam dus wij moesten wel. Succes!
Dank voor je reactie. Het kommetje met heet water is idd wel het proberen waard. Moedeloos wordt je er soms van he? Van het spugen zelf heeft ze niet echt last, maar ik merk wel dat ze veel terug moet slikken en altijd een beetje kwijlt?!? Vooral een tijdje na haar fles is altijd dr hele kin nat. Zal dit toch ook een kwaaltje zijn van verborgen reflux? Ze is er nog niet op getest, maar ik vermoed dat dit wel een beetje speelt bij haar. Ik wil ook echt niet aan de medicijnen oid, maar ik hoop dat ik het met die nutriton kan verhelpen. Hoeveel schepjes geven jullie op 150 cc water? Is 1 schepje misschien niet voldoende voor haar?
Hey Ik denk dat 1 schepje nutriton te weinig is...Onze kleine is ook begonnen met standaard 1, dan Omneo en nu Pepti. Hij had enorm veel krampen en geen last van reflux. Eens met Pepti gestart had hij beetje last van verborgen reflux. Raad van dokter: 2 schepjes nutriton voor 150 cc water en 5 schepjes. Sinds we dat doen, heeft hij het niet meer. Wel die nutriton pas in pap doen als pap warm is (maar dat doe je misschien al) Veel succes
Bedankt voor je advies. Ik denk dus zelf ook dat 1 schepje te weinig is. Maar wat ik ook vervelend vind is dat je nooit precies weet wat "veel spugen" inhoud. Ze heeft net een fles op met 1 schepje nutriton en ze heeft een klein beetje gespuugd (zeg maar een eetlepel) Is het met die nutriton de bedoeling dat ze helemaal niet meer spuugt of zal het altijd wel een beetje blijven?
hier gaan er 2 schepjes nutriton bij 150 cc water ze geeft af en toe een mondje terug, maar dat geeft niet ze spuugt al een stuk minder dan vroeger
En welke speen heb je dan op de fles? Ik gebruik dr brown flessen en heb nnu fase 2 erop zitten...ze heeft haar fles nu binnen het kwartier op... Zal ik dan met 2 schepjes fase 3 erop moeten doen? Want ik neem aan dat het natuurlijk 2x zo dik wordt dan... En komt het eten ook nog zoveel omhoog met 2 schepjes of wordt dat dan ook minder?
Ik zou er gewoon nog een schepje bij doen, en als ze het niet uit de fles krijgt inderdaad fase 3 speen erop zetten. (ik gebruik ook Dr brown, en had op een gegeven moment de papspeen erop omdat ze het er anders niet uit kreeg) Ook al van het "omhoog" komen kunnen ze veel last van krijgen, misschien nog wel meer als met gewoon spugen. Persoonlijk zou ik het net zo lang indikken (dus nog meer schepjes erbij) dat het niet meer omhoog kan komen. Bij de oude verpakking gaven wij op 150 6 scheppen onafgestreken nutriton. Eigenlijk altijd 1 schepje meer als de schepjes melk. Ze krijgt vanaf 6 maanden nutrilon Friso comfort te drinken. Daar zit al JBPM in, maar te weinig. Nu met de nieuwe verpakking geven we er nog 2 scheppen (onafgestreken zoveel als erop past) bij. Daarvoor gaven we enfamile. Dat is in de fles gewoon vloeibaar, en dikt in de maag in. Helaas hielp dit ook niet genoeg, dus moesten we nog JBPM bij geven, maar wel 1 schepje minder als op "gewone" melk poeder.
ik gebruik difrax 3 standen speen maar stand 1 is al groot genoeg, de standaard small speen was te klein, maar medium weer iets te groot hier wel een gulzige drinkster met enorm veel zuigkracht haha binnen een kwartier is dat niet net iets te snel? denk dat je dan die fase 2 er gewoon op kan laten hiervoor gebruikte ik de tommee tippee, daar zat gewoon de nr 1 speen nog op
Hier 2,5 schepje op 140 cc en dan is het pas goed en idd een speen met een iets groter gaatje. Veel kwijlen, hikken, tong uitsteken en lang na het voeden nog een mondje teruggeven zijn oa symptomen van verborgen reflux. Ze hoeft het natuurlijk niet te hebben, en medicijnen zijn niet altijd nodig al nutriton ook helpt. Succes met je meisje!
Nou, ik heb net een fles gegeven met 2 schepjes nutriton en de fase 3 speen erop gedaan, maar.....binnen 5 minuten had ze al ruim 3/4 op en het laatste beetje kreeg ze er niet uit of wilde ze niet meer... Resultaat: tijdens het boeren heel hard huilen! Zal dit door de nutriton komen of zal dit komen doordat ze te snel gedronken heeft? Ik moet zeggen dat we nu een uur verder zijn en ze nog niks heeft gespuugd of opgeboerd... En het huilen was denk ik 5 minuten en toen was het ook wel over, zijn dit krampjes door de nutriton of zal dit door het snelle drinken komen? Ik ben alleen bang dat als ik fase 2 erop doe, ze er op de helft al niks meer uit krijgt...
Ik denk dat het huilen kom, omdat ze te snel gedronken heeft. Dan is haar zuigbehoeften nog niet bevredigd. Hoe kouder de melk word, hoe dikker hij ook word. Probeer als ze bijna halverwegen is, even de fles een paar keer te zwenken, zodat het weer meer "1 geheel" word. Wat je ook kunt proberen, is eerst de fase 2 speen erop, en dan halverwege de fase 3 speen erop.
Hier een beetje hetzelfde verhaal.... Ons zoontje is 6 weken en heeft verborgen reflux, spuugt dus bijna nooit maar slikt het in. Heeft zantac al voor 4 weken, maar dit hielp niet genoeg, ook over gstapt op omneo dit hielp de 1ste week wel, daarna werd het huilen en terug slikken van de voeding alleen maar weer erger. Toen zijn we weer overgestapt op nutrilon ar en sindsdien een heel ander kind!!! Huilt veel minder en zijn voeding komt ook bijna niet meer omhoog! Ook slaapt hij beter en drinkt zijn flessen heel goed! Dus ik zou zeggen probeer de zr voeding, heb heeel veel positieve reacties gehoord en nu bij ons dus ook! Wij doen trouwens 1 schepje omneo erbij ( dit lijkt hier toch te helpen tegen krampjes en zachtere ontlasting) ! Succes!!!
En met die AR voeding, wordt dit ook dikker in de fles naarmate het langer staat? Dit vind ik namelijk echt irritant van nutriton, het begin gaat te hard en het einde krijgt ze er niet meer uit... Overigens ga ik dr fles van 23.00 eens proberen met de fase 2 speen en dan 2 schepjes nutriton...
Ik zie dat jouw kindje iets ouder is dan ons kindje. Wij hebben ook dr Brownflesjes. Tot 2 dagen geleden had ik de speen Level 1. Nu gebruik ik speen Level 2 en geef 165 cc + 5,5 schepjes nutrilon Pepti + 2 à 2,5 nutriton. Hij drinkt nu ook wel sneller als anders. Fles is op 15min wel op (voorheen kreeg hij de fles niet meer op omdat hij veel langer, 25min, over die fles deed en de pap dan te dik was). Ik draai de dop op de fles wel vaster zodat hij niet sneller kan drinken. Tot nu toe gaat het toch. Als jouw kindje huilt dan is het volgens mij omdat hij te snel gegeten heeft ofzo. Ons kindje had ook een paar keer van zn oren gemaakt nadien en dan heb ik de keer erop de dop op de fles vaster gedraaid. De laatste flessen heeft hij dat niet gehad.
Bedankt voor de reacties... Ik heb gisterenavond de fase 2 erop gedaan, maar had het idee dat het laatste beetje niet makkelijk meer ging, toen fase 3 erop gedaan en zo heeft ze de hele fles op! Maarja, niet echt handig om continu van speen te moeten wisselen. Vanochtend ben ik dus gewoon begonnen met de fase 2 en ze dronk deze een stuk rustiger, nu rond de 20 minuten erover gedaan, maar nu weer 60 cc laten staan! Zelfs toen ik de fase 3 er weer op had gedraaid wilde ze niet meer... Ze heeft nu ook de hik, maar ze heeft nog niks gespuugd.
Het is inderdaad niet handig, maar alles beter als herkauwen of spugen. Ik heb altijd de speen al in de ring klaar zitten, zodat ik die alleen hoef om te wisselen, en niet eerst de speen eruit moet halen. Ik vond het in het begin ook vreselijk, dat geklooi met nutriton, dan zoveel schepjes, dochter overstuur omdat er niks uit de speen komt, grotere speen erop, dan weer huilen omdat binnen 10 minuten de fles weer leeg was. Etc. etc. Het heeft hier echt wel zeker 2 weken geduurd voordat ik de goede combinatie nutritin/speen had zodat ze niet meer spuugden of herkauwden en de hik ook een heel stuk minder werd.
Hier ook was echt zoek en trekwerk om uiteindelijk bij de juiste verhouding en materialen uit te komen. Ik gebruik nu de difrax s met maat M speen, zo krijgt hij alles eruit, weliswaar snel (ong. 10 minuten) maar het huilen valt vooralsnog mee.
Het is inderdaad aardig zoekwerk Wat me wel opviel vanochtend is dat ze na haar fles een beetje kokhals geluidjes maakte...hadden jullie dat ook? Ik ga over een uur weer een fles maken, ben benieuwd hoe ze hem drinkt!