Weer een onzekere periode waar bijna niks uitkomt :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mompelientje, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Mijn kindje is bijna 4 maanden. Ik kan aan haar onrustige gedrag zien dat er bijna niks of weinig uitkomt. Vooral mijn rechte borst lijdt erg aan onderproductie.

Ik weet dat dit voor eventjes is, toch voel ik me onzeker, vooral omdat het warm weer is en baby heeft dorst.

Ik geeft haar 8-10 x bv, ik leg haar aan. Maar wordt er zo moe van. Zelfs in de nacht ben ik 3x wakker. Ik heb zware kringen onder m'n ogen.

Mag ik haar nu bijvoeden? Zat te denken om m'n baby 3x vaste voeding te geven en zodat ik elke 4 uren vollere borsten heb ipv lege borsten telkens.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.391
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik zou nog geen bijvoeding geven. Je kindje is nog niet eens 4 maanden! En dan al helemaal geen 3x. Het zijn echt eerst maar een paar hapjes.

Ik denk dat de enige remedie is accepteren en aan toegeven. Vaak aanleggen is de enige optie om je productie te verhogen. Bij mij helpt borstvoedinsthee van weleda ook wel en veel cashewnoten eten.

3. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Idd, nog even geen vaste voeding. Het is niet nodig en zal je productie verlagen.
    Aanleggen is inderdaad goed.
    Tijdens mijn dipjes (elke keer voordat ik ongesteld word heb ik een dip) geef ik 1x per dag voor max 3 dagen wat bijvoeding uit de fles, zodat zl iig genoeg vocht binnen krijgt. Dit kan afgekolfde melk uit je vriezervoorraad zijn of kunstvoeding. Ik geef dan 50-100 ml, ligt eraan wat hij aangeeft nodig te hebben. Ik doe dat op het moment dat mijn borsten helemaal leeg zijn en hij net een half uur geleden heeft gedronken, meestal einde van de dag. Even rust voor mij en minder frustratie voor hem. Uiteraard eerst aanleggen en daarna een beetje fles. Zolang je maar blijft aanleggen komt het echt wel in orde. Het blijft ff onzeker maar het komt altijd weer goed! Let op de plasluiers om te controleren of je kindje genoeg vocht binnen krijgt.

Succes!!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat ik zou doen:

- heel vaak aanleggen. Borstvoedingsthee gaan drinken (sowieso genoeg drinken), goeie dingen eten en heel veel relaxen/tukjes doen.

- als je het echt helemaal gehad heb... en het echt niet ziet zitten... geef dan na de voeding nog een klein flesje na (doe dit alleen als je echt geen mogelijkheid ziet om na 1-2 uur weer te voeden) dus niet in plaats van maar na de live voeding. Ik heb dit in het begin (eerste 10 weken) wel eens gedaan en dat heeft verder geen nadelige conquenties gehad.

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Neee niet bijvoeden. En zeker niet 3x. Dit is de beruchte 4 mnd dip. Neem fenegriek of drink bv thee van Weleda.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    hier ook die dip en ik heb nog nooit een dip gehad. Het maakt je onzeker en mijn kind is er onrustig door. Ik wil vaste voeding toch nog even vermijden

Deel Deze Pagina