Hallo allemaal, Tot nu toe hebben we niemand verteld, dat ik probeer zwanger te worden. Wat zijn jullie ervaringen? Is het juist prettig om het wel te vertellen of wordt je niet blij van mensen die elke keer kijken of je buik al dikker wordt? Ben benieuwd!
Verplaatst naar: zwanger worden. Het subforum: Even voorstellen is echt bedoelt om jezelf even voor te stellen. Elmo (moderator)
Ik heb het zelf we verteld dat ik gestopt ben met de pil. Maar nu we inmiddels al in ronde 10zitten vind ik het steeds vervelender om steeds te horen en... ben je al zwanger? Misschien kan je het aan een goeie vriendin/collega ofzo vertellen maar als ik jou was zou ik het niet aan teveel mensen vertellen
Sommige mensen weten het wel anderen niet. Hangt er erg vanaf hoe dicht bij ze staan. Naaste familie weet het allemaal, ook omdat we in de MMM zitten kun je daar niet omheen. En als er naar gevraagd word ben ik nu onderhand wel zo dat ik het niet direct ontken.
In mijn familie weten ze dat ik ben gestopt met de pil maar omdat we allebei onregelmatig werken en ik nog met mijn studie bezig ben zijn we nog niet serieus bezig zeg maar. Ik denk alleen niet dat als we wel echt serieus aan de slag gaan of ik het dan zou vertellen. Denk dat ik dat liever voor me hou omdat ik niet elke keer weer de vraag zou willen horen of ik al zwanger ben.
Bij ons weet werkelijk iedereen dat we heel graag een kindje willen...familie, collega's, vrienden,... Ik vraag aan iedereen raad en praat er graag over. Ook toen ik m'n vmk heb gehad, heb ik dit tegen zowat iedereen verteld omdat mensen vaak naar 'een stand van zaken' vragen. Voor mij is het een vorm van steun en ik vind het niet erg dat mensen vragen hoever we staan. Ik ben ook op elk gebied wel een beetje een flapuit. Je kan jezelf dus best even afvragen of je het leuk zou vinden dat mensen je maandenlang zullen blijven vragen of het 'al zover is'...want als ze weten dat je bezig bent, zullen ze dit ook regelmatig vragen. Als je je er goed bij voelt, praat er dan over en als je het beu bent dat mensen het vragen, kan je nog altijd zeggen dat je het wel zal zeggen als het zover is maar dat je er even liever niet meer teveel over zegt. Lieve groetjes!
hey goeie morgen dames bij ons weten de naaste vrienden en familie het en sommige close collegas zeg maar verder houden we het voor ons maar het is wel fijnn om erover te kunnen praten enzo en te zien hoe de mensen met je meeleven! en als je eens wat kwijt wil kan dat teminste! ik vind t wel fijn dat er mensen zijn die het weten en met de rest van de collega's kennissen en vrienden wachten we tot we inverwachting zijn. hoop dat je er wat aan hebt groetjes
iedereen mag het weten en weet het ook, wij willen graag een kindje erbij. Maar ja, nu heb ik 3 zwangere vriendinnen, dus dat vertellen aan hun gata vanzelf haha, mijn ouders kunnen niet wachten tot die heb ik het ook verteld en op hetw erk kwamen vragen want ik ben gestopt met roken, tsja, waarom liegen? Doe wat je zelf fijn vind, ik ben iemand die graag haar gevoelens deelt, dus stel dat ik zwanger word wacht ik ook geen 3 maandnen met vertellen, ik wil alles delen, de leuke dingen maar ook als het misgaat.
Ik heb het alleen aan twee vriendinnen en mijn moeder verteld. Voor de rest aan niemand. Vind het ook wel leuk om het gewoon lekker met zn 2-en te delen. De rest hoort het wel als het zover is
Wij hadden het verteld aan mijn schoonmoeder.....maar daar had ik achteraf SPIJT van! Ze vroeg niets, maar zat me wel iedere keer grondig te onderzoeken. Achteraf hoorde ik van mijn man dat ze zo'n beetje iedere week aan hem vroeg of ik nou al een keer zwanger was. Uiteindelijk heeft het - vanaf stoppen met de pil - bijna twee jaar geduurd inclusief 7 maanden in de MMM. Twee vriendinnen wisten het ook, maar daar heb ik ontzettend veel steun aan gehad. Dus bedenk goed of je het wilt vertellen en tegen wie, want je kunt het niet meer terugdraaien
veel mensen bij ons weten wel dat we graag een kindje willen maar nog niemand echt dat ik echt ben gestopt met de pil.
Wij hebben het aan een paar goede vrienden verteld en aan mijn ouders. Vind het wel fijn dat je het toch met mensen kan delen. Gelukkig krijg ik geen vragen of het al zo is.
bij ons weet haast niemand het! een vriendin weet het en me moeder.. bewust voor gekozen omda tik niet wil dat ik elke dag gebeld word met de vraag of ik al zwanger ben hahaha
Na een jaar bezig te zijn geweest en in de Mmm zijn beland, hebben we het uiteindelijk verteld. We krijgen nu veel steun van onze ouders en familie dat is heel erg fijn. Ook vind ik het ontzettend fijn dat ik er nu over kan praten met mijn moeder.
Bij ons weten onze ouders wel dat we proberen weer een kindje te krijgen. Bij ons is de vorige zwangerschap uitgelopen op een ma en we maken er nu geen geheim van dat we weer zwanger willen worden Alleen beste vrienden weten dat we er gelijk weer voor gaan, ik heb ook wat midner leuke reacties gehad toen ik zwanger was, dus tegen die mensen vertel ik niet meer dat we zwanger willen worden, pas als ik daadwerkelijk de 3 maanden zwangerschap voorbij ben, zal ik het tegen zulke personen pas vertellen!
wij hebben het aan paar vrienden verteld...maar aan familie enz. niet Die krijgen het pas te weten als ik zwanger ben
bij ons weet niemand het. ik heb nl geen zin in mensen die vragen of ik al zwanger ben. vind het trouwens ook veel leuker om ze ineens te verrassen met het nieuwtje als ik zwanger ben! wel zullen sommige mensen er niet van op kijken, zoals mijn moeder. ik vraag haar regelmatig naar dingen over de zwangerschap/bevalling. maar daar hou ik het bij. mijn moeder heeft nl al een keer gezegd dat ik uit een vruchtbare familie kom en dat het bij haar meteen raak was. (en dan zal het bij mij ook zo zijn denkt ze, maar volgens mij is t niet eens erfelijk maar goed) nou, stel dat dat bij mij niet het geval is.. nee, ik vertel het gewoon pas als ik echt zwanger ben.
nou ik ben nogal een flapuit maar mijn vriend niet die wil het graag voor ons zelf houden.. mja mijn ouders mijn zusje en 2 vriendinnen weten het nu (kon toch mijn mond niet helemaal houden