Er zijn een paar namen die ons wat lijken maar helemaal overtuigd zijn wij nog niet. Omdat Mark vernoemen lastig is, denken wij nu aan een combinatie van Mark en Theodorus (zo heet onze opa). Volgende namen heb ik bedacht: Mart, Matheo, Mathé, Math, Mathias, Matheus. Nieuwe ideen zijn altijd welkom! Mathijs houden wij ook nog in gedachten maar vinden hem toch minder. O ja, het gaat om de tweede of de derde naam...
Ik zou eerst willen weten met welke naam hij gecombineerd wordt! Voor mij maakt dat erg veel uit, het moet vooral lekker lopen als je de namen bij elkaar uitspreekt.
Op basis van de twee namen waarmee de verschillende namen zijn samengesteld heb ik gekozen voor Matheo, dat vind ik het meest voor de hand liggend en herkenbaar. Overigens zou je in plaats van Mathijs ook Matthys [Mat-ties] kunnen gebruiken. Andere suggestie: - Martijn
Waarom doe je niet gewoon -voornaam- Mark Theodorus? Of vind je die namen niet mooi? Ik vind zelf bij vernoemen het mooist als het de originele namen blijven. Thijmen heeft als 2e naam Ernst (is ook niet veel aan aan te passen ) omdat mijn vader en mijn opa zo heet en het echt een familie naam is.
Sorry vind het echt allemaal niks.... Vind (zoals in andere topic) Marek erg leuk en vind Marcus ook een mooie optie. Vind Matthijs ook een super naam
@Amaryllis De eerste naam wordt zeer zeker Myron (op z'n Nederlands uitgesproken) en de tweede naam wordt Hubrecht (ook een vernoeming, ik vind hem eigenlijk behoorlijk ouderwets maar gek genoeg ook wel wat hebben) en de derde naam zoeken wij nog... @Rosao Mark gaat echt niet meer. Onze zoon zijn tweede naam is al Mark. Theodorus vind ik echt ouderwets, daarnaast weet ik niet of je je kind Hubrecht Theodorus als tweede en derde naam na Myron kan aandoen... @Aura Mart is toch een hele normale Nederlandse naam Marek en Marcus kunnen helaas echt niet, zie boven. Myron Hubrecht Mathijs vind ik opzich wel klinken...
Ik heb Mart gestemd, maarre Marcus blijft mijn voorkeur houden hoor Hihi, maar dat komt omdat mijn zoontje zo heet