Ik heb nu ook voor het eerst een ander merk gekocht omdat er weer geen voeding te vinden is, maar baal er wel van. Ik wil gewoon Nurtilon, klaar!!
Hier ook in Rotterdam last van ik gebruik van Kruidvat merk, maar omdat Nutrilon helemaal leeg geplunderd was hadden ze geen keus dan ook andere merken te kopen. Nu zit ik met een kwart pakje , zal morgen maar Etos merk moeten kopen...
Ik snap wel dat de Chinezen Nutrilon willen (bekend, kunnen geen Nederlandse verpakking lezen, willen veilige melk voor hun kindje). Wat ik NIET begrijp is dat Nederlandse ouders, ondanks alle tekorten en gedoe maar Nutrilon blijven geven. Huismerken zijn overal ruim voldoende voorradig en in NL zou inmiddels bekend moeten zijn dat alle melk aan zulke strenge eisen moet voldoen dat het echt niet uitmaakt wat je geeft! Tuurlijk kan het zijn dat je kindje even aan een andere smaak moet wennen, maar ga dan geleidelijk over, dan heb je na een paar weken geen problemen meer èn bespaar je ook nog eens een berg geld.
Ik zag vandaag bij de apotheek hier dat de nutrilon standaard hier nu 19 euro voor een pak was. In de hoop dat ze dan genoeg houden voor de baby's die nu nog komen zeg maar. De kruitvat en de da hier hebben Bij niets ook geen eigen merk
Nee, je moet niets.En het is niet goed dat anderen inhalig zijn. Maar als je weet dàt het gebeurd, kan je ook zelf de verstandigste zijn. Alle melk in NL is even goed, Nutrilon geeft alleen veel meer geld uit aan reclame.
Hier altijd nestlé gehad, kocht het wel in NL omdat er met B een serieus prijsverschil is. In Maastricht ook vaak lege schappen, omdat wij Belgen daar mee kopen. Maar als we vroegen bij Etos, Kruidvat, ... gingen ze steevast achter kijken en meestal kwamen ze dan wel met 2 of 3 potten aan. 3 was wel het max dat we meekregen, maar dat hing ook op in de winkel. Geen probleem als het zo aangegeven staat.
Het viel me op dat hier alle schappen gewoon vol staan met nutrilon. Versie 1, geen idee waar dat precies voor staat was overal weg.
helemaal mee eens! er is in nederland geen slechte voeding. moet allemaal aan strenge eisen voldoen dus allemaal goed. bij de bekende merken betaal je voor de mooie reclames en verpakkingen. echt pure geldverspilling en je bedonderd je eigen ermee. hoor vaak zeggen dat mensen hun kinderen geen eigen merk geven omdat ze "goede" voeding moeten krijgen. echt onzin. en eerlijk, ik was er ook zo 1 die nutrilon wilde geven. totdat de kinderarts me adviseerde om over te stappen op Kruidvat eigen merk. dit is bijna hetzelfde als nutrilon. kruidvat zou dezelfde formule gebruiken. alleen stukken goedkoper. jumbo eigen merk is zelfs EXACT HETZELFDE, als nutrilon. sterker nog, het komt uit dezelfde fabriek en als je de servicelijn belt dan krijg je nutricia aan de lijn ik heb dus hier nooit last gehad van lege schappen. de nutrilon is hier op en ik pak gewoon kruidvat eigen merk of jumbo eigen merk.
En dan vraag ik me dan weer af: waarom geef je zelf dan nog nutrilon? Het maakt allemaal niks uit. Voeding is 1 pot nat. Waarom dan meer betalen terwijl je etos eigen merk ook prima vind?
Dat vroeg ik mezelf dus ook af en ben nu nadat de nutrilon op was overgegaan op etos. Voor 1 pak nutrilon heb ik 2 pakken van etos. En volgens mij vind mijn zoontje het ook lekkerder want hij huilt nu ook niet meer tijdens de fles. @islah, ja klopt de smaak is anders. Mijn zoontje krijste bij de laatste fles alles bij mekaar en nu ik etos geef drinkt 'ie het wel normaal de fles.
Ik denk dat vooral de smaak anders is inderdaad. Ik had het geluk dat ik een heel makkelijk kindje heb. Toen ik van bv overstapte naar kv accepteerde ze dat meteen. Heb overigens ook gewoon Etos eigen merk gebruikt.
Ik bestel het tegenwoordig altijd via wehkamp of bol. Je mag 2 pakken bestellen en wordt gratis thuisbezorgd. Hierdoor grijp ik nooit meer mis...
Hier in Overijssel ook.. blijken Roemenen te zijn die het dan verkopen naar China. De jumbo is al weken leeg qua babyvoeding
Vanmorgen nog bij de kruidvat, is een chinees die 3 potten koopt (terwijl dat je eigenlijk maar 1 mag..) en buiten staat haar man met scooter en tassen vol potten nutrilon. Kan er echt kwaad van worden.
Ik kan er ook zo boos om worden. Onze kruidvat bewaard de pakken nu achter, en stuurt de chinezen weg.
Ik hoorde juist pas dat het helemaal niet naar het buitenland gaat maar dat ze het gebruiken in hun restaurant door het eten. Of het waar is weet ik niet.