Hoho, die conclusie heb je mij niet horen trekken. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik er niet wil wonen en de reden daarvoor gaat veel verder dan alleen een fiets jatten op klaarlichte dag. Enne, niet voor niets stonden Delfzijl en Appingedam een paar jaar geleden (weet niet hoe het nu is) in de top 10 van de gemeentes met het hoogste aantal jeugdcriminelen van Nederland. Dat soort cijfers komen niet zomaar uit de lucht vallen. En dat was een jaar of 5 geleden, nog niet eens 15. En daarbij kun je zeggen wat je wilt, fietsen jatten gebeurd misschien op veel meer plekken, maar tot nu toe is hier in het dorp nog niemand neergeschoten, 19x gestoken en achtergelaten in een plas met bloed etc etc.
Ik kan je zo een groep opnoemen helaas. Ben er ook helemaal niet blij mee, maar het is er wel. Een van de redenen dat we niet meer bij mijn schoonfamilie komen onder andere.
Volgens mij ligt het voornamelijk aan je kring waar je mee omgaat en je opleidingsniveau. Ik kom er vandaan en ken niet 1 PVV liefhebber. Wel ga ik binnenkort verhuizen naar Groningen, maar dat is niet omdat ik mijn fiets niet buiten zou kunnen laten staan of mij niet veilig voel. Puur omdat wij vinden dat er in Delfzijl weinig te beleven valt. Net als in andere woonplaatsen heb je nu eenmaal goede en slechte wijken. Ik zou in Delfzijl-Noord of Tuikwerd dood niet gevonden willen worden, maar zo heb je dat dus overal. Sorry, maar het voelde even of je heel Delfzijl over 1 kam aan het scheren was. Ik wil met mijn reactie gewoon even laten weten dat ook hier gewoon keurig opgevoede en hoog opgeleide mensen wonen.
Haha, dat gebeurt hier ook niet wekelijks hoor. Wanneer zoiets in Delfzijl gebeurt gat het, net als in andere plaatsen, rond als een lopend vuurtje. Want tja, hot item, gebeurt niet vaak.
Ik snap dat het zo over is gekomen. Was ook wel een beetje te kort door de bocht. Maar het aantal PVV stemmers ligt wel degelijk hoog helaas volgens mij. Zie bericht hierboven. En ja tuurlijk is het merendeel gewoon keurige mensen, maar mijn man is echt heel blij dat hij er weg is.
Maar het gebeurt wel en de dader loopt 3 maanden later weer rond. Dat maakt wel indruk. Ik zou in bepaalde delen van de stad ook net zo goed niet willen wonen.