'Voedingen' afbouwen bij een dreumes

Discussion in 'Borstvoeding' started by Devy, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    In december postte ik al een berichtje over dat Kyra wel verslaafd leek aan de borst. Niet alleen voor voeding maar voor troost, gezelligheid en eigenlijk alles. Ik werd toen gerustgesteld dat het maar een fase was. Maar die fase duurt mij nu toch best iets te lang en ik wil het aantal momenten dat ze aan de borst doorbrengt gaan terugbrengen van ontelbaar tot maximaal twee keer keer overdags en dan nog 's nachts wanneer ze wakker wordt.

Mijn vraag is of jullie tips hebben om het af te bouwen bij een dreumes. Het gaat dus niet om de voedingsstoffen te vervangen door melk of yoghurt, omdat ze al een hele lange tijd gewoon goed eet. Maar meer tips voor het doorbreken van haar gewoonten. Ik kan haar op het moment namelijk nauwelijks optillen of in haar nabijheid zijn zonder dat ze in mijn boezem graait.

Ik ben haar aan het vertellen dat mijn borsten slapen, dus dat ze ze niet wakker mag maken, omdat dat iets is wat ze snapt. Maar dat werkt lang niet altijd. En ook afleiden is geen garantie voor succes.

Ik houd nu wel voet bij stuk want ik zou haar graag eens in het openbaar optillen zonder dat ik meteen uitgekleed wordt. Dus voor een deel zal het gewoon het gejengel aanhoren en driftaanvallen uitzitten zijn. Ik hoop dat er dames zijn die dit ook mee hebben gemaakt die me naast de tips ook gerust kunnen stellen dat de drama-periode niet maandenlang duurt.

Alvast bedankt. :)

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ooooh, hier ook zo'n boob-junkie!
    Als het aan haar lag, nam ze ieder kwartier een slokkie!! BOvendien kan ze heeeeel lang aan een stuk door vastgekoppeld blijven. Die 'sprongetjes'/verlatingsangsten/fasen gaan bij haar echt niet vanzelf over als ik toegeef aan de extra voedingen!
    Ze krijgt nu 2 voedingen en 's nachts in principe geen.

Tenzij zij ziek is of ik ziek ben, dan krijgt ze zoveel ze wil.
    Daarna is het dan weer even zwaar met afkicken, maar vaak gaat het binnen een paar dagen weer goed.

Ook als ze 's nachts een keer wakker wordt en niet makkelijk gaat slapen, geef ik een voeding om haar in slaap te krijgen. Vaak slaapt ze de nacht erop gewoon door, dus dan ga ik daar ook geen drama van maken, omdat ik pertinent niet wil voeden.

Maar zodra het op gewenning gaat lijken, waar ze heeeel erg gevoelig voor is icm met de borst, dan ben ik consequent en krijgt ze niet meer.
    Het is dan dus 'Nee' en afleiden/iets anders geven als ze in mijn decollete graait of jengelig is.
    's Nachts passen we een huil/troostmethode toe, omdat het anders snel van kwaad tot erger wordt en ze i.p. prima kan doorslapen...

Niet echt tips dus, alleen consequent zijn en afleiden..
    Het blijft een gewenning doorbreken en dat gaat hier iig helaas niet zonder slag of stoot.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn tip zou vooral ook zijn om te zorgen dat je een doorverwijzing krijgt voor Kyra's eczeem... Zien dat dat ook een beetje tot rust gebracht gaat worden, dan is het ws al een stuk gemakkelijker om naar vaste momenten te gaan.
    Dat heb ik hier bij Thirza iig wel gemerkt, dat sinds ze beter in d'r velletje zit, ze genoegen neemt met 3 voedingsmomenten per dag (ochtend, middag, na het avondeten).
    En toch eerst ook je man dingen over laten nemen. Dat heeft hier wel gewerkt. Ik voedde steeds voor het slapen gaan, zodat ze daar lekker op in slaap kon vallen. Fysiek had ze dat niet meer nodig toen het beter ging, (de laatste weken af en toe weer even wel) en mijn man is 'r toen naar bed gaan brengen.
    Dat soort dingen zijn er bij jullie vast ook wel, misschien wel rond hele andere dingen, maar dat je eerst kunt zien of je man dat dan over kan nemen, zodat de koppeling tussen troosten en voeding een beetje losgemaakt wordt :)

Succes!

4. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    @Maka123 haha nog zo'n meid met als motto mama's tiet is favoriet. Het zal inderdaad afkicken worden. Wel zijn we niet zo strikt met de nachten omdat Kyra erg last heeft van eczeem en echt weer terug in slaap geholpen moet worden. Als dat ooit overgaat hopen we dat de nachten een stuk beter gaan!

@Rozemarijke Yup inderdaad, die verwijzing gaat er ook echt komen. Ik vermoed wel dat het dan standaard iets beter gaat, maar een strijd gaat het sowieso wel worden vrees ik.

Ik laat inderdaad dingen door manlief doen zoals het naar bed brengen, maar helaas is hij zelden voor 18.00 thuis en de tijden dat het het lastigst is om Kyra te overtuigen dat ze niet om de minuut een slok hoeft te hebben zijn tussen 15.00 en 18.00.

Overdags ben ik nu een stuk strenger (voorheen zei ik zeer zelden nee) en tenzij ze zich onzettend zeer heeft gedaan of als ze zich echt heel ellendig voelt krijgt ze niet meer. Het gaat niet makkelijk, maar gelukkig zie ik al iets verbetering.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn ervaring met een kindje met heftig eczeem is dat de borst heel belangrijk bleef, ook toen hij al ruim 2 was. Het was tijdens een echte eczeemuitbraak het enige dat hij verdroeg, het stilde de pijn, het troostte en het voedde.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Inderdaad blijft de bv heel belangrijk, maar Kyra zit vaak gewoon een beetje op mijn tepels te knabbelen en met haar tandjes is dat een paar keer per dag nog goed te doen, maar om het kwartier wordt dat al een heel ander verhaal.

De doorverwijzing naar de kinderarts is nu binnen en hopelijk brengt dat inderdaad de verlichting waar we allebei (of alledrie als je de slaapproblemen meetelt) naar op zoek zijn.

Share This Page