Is er iemand die het volgende herkend? Onze dochter is 2,5 jr en heeft al lange tijd dat ze, voornamelijk bij warm eten, kokhals geluiden maakt. Maar soms ook het eten echt terug spuugt. In het begin dacht ik dat het te maken had met niet willen eten. Maar gisteren wilde ze wel eten maar leek ze het kokhalzen echt niet met opzet te doen. Vandaag zelfs met snoep.... Als baby had ze last van reflux, geen medicatie voor gehad. En heeft altijd voeding terug gegeven als baby, ook toen ze kon zitten. zou dit met reflux te maken kunnen hebben.........? Daar groeien ze toch overheen, of zal er iets met de slokdarm zijn? We willen zowieso naar de ha maar wil graag ervaringen horen.
Ik herken het niet maar is het niet zo dat ze het bij warm eten doet wat ze niet lust? Hier ook een 2,5 jarige die kan kokken en ja ook echt overgeven als hij het niet lekker vindt of denkt niet lekker te vinden. Misschien eens opschrijven wanneer ze het doet? voor de rest geen aandacht er aan geven want als het wel negatief is geef je haar haar zin. Sowieso even na laten kijken het is erg lastig hoor bij die kleintjes om het goed te beoordelen wat het nu is hoop dat het niets medisch is mar gewoon aandacht ook niet leuk maar over heen te komen succes!
kan een manier van "aandacht"zijn maar zou hier zeker even de Ha en anders het CB even over na vragen. Ken het wel vanuit mijn leidsterservaring in de kinderopvang. Sommige kinderen kotsten als ze hun zin niet kregen of als aandacht.
Heb zelf in speciaal onderwijs gewerkt dus ken het ook daarvan. Maar ja eigen kind is toch anders. Eerst geen aandacht aangegeven en ook gelabeld als aandacht trekken / niet willen eten. Maar lijkt het ook te hebben bij wat ze lekker vind. O ja moet ook vaak boeren
Er zijn ook kinderen waarbij het niet over gaat.. maar als ej er geen medicijnen voor hebt gehad toen.. (en nog steeds een kind had wat gewoon leuk en gezellig was.. zal het ook toen wel meegevallen zijn) daarentegen.. KAN wel dat het nog steeds niet goed is... daar kan enkel een arts uitsluitsel over geven. dus wellicht is het verstandig om dat in ieder geval even te laten bekijken. dan weet je het tenmisnte zeker.
Ik zou een aantal dingen uitsluiten zoals mijn voorgangers zeggen - te heet - niet lekker - te grote happen nemen - goed kauwen Ik weet niks van reflux maar bij twijfel gewoon even info vragen aan de ha of cb.