hai dames, Ik heb net mijn rijbewijs..en dan mag je de weg op.. dus... na goede adviezen hier op t forum vol bravoure een TomTom gehaald...en hoppa zaterdag de weg op.. stap 1 bevestig de zuignap op je voorruit.. ehm.. hoe.. zodra ik hem vastplak hangt de TomTom op zn kop.. ehm.. na 10 minuten kloten kwam ik erachter dat je t scherm anders om erin kan klikken. hehe.. t zit. gordel om.. handrem eraf.. foon op handfree en gaan..zou je zeggen.. ( schiet ineens de gedachte door mn hoofd..oh.. nu denkt iedereen dat ik t ook kan )...Onderweg.. he... licht aan is wel handig eigenlijk.. dus licht aan.. Sjow..parkeren bij mn werk.. lekker ruim.. uitstappen..he.. waarom blijft er nu iets piepen in de auto.. sjucht.. 5 minuten alles nakijken.. ow .. mn lichten.. ( valt nog mee..vorige keer vergat ik mn sleutel uit t contact te halen) Ff naar een vriendin.. dus..tomtom instellen.. owk..dat gaat goed ( ze zijn idd gebruiksvriendelijk) keer om ..keer om.. hmzz. ik sta in een berm geparkeerd met een mega stationwagen en ik leste in een kleine audi...uitdagend) Gelukt.. sjow.. met 5 minuten de snelweg op.. hmzz.. ( ik heb gelest in Haarlem..en rij nu in Adam rond..toch iets anders zo een snelweg. Maar goed..dat ging goed.. heeeeeeeee er moeten allemaal mensen invoegen..ff sociaal doen en een baan opschuiven.. hmzz.. dat was mijn afrit waar ik nu voorbij zoef.. niet handig gedaan Ik voel me zo een muts af en toe.. reed vandaag op de ring rond Adam..zondag middag.. best rustig zou je zeggen.. nou..dat vond die grote blauwe vrachtwagen achter me niet.. goede dag.. kon bijna de vliegen in zn grille tellen Nu vraag ik.. aan de dames die ook net een rijbewijs hebben.. ben ik een muts.. en een gevaar op de weg..of is dit t spelletje van t echt leren.. Ga soms zo aan mezelf twijfelen.. ik hou me aan de snelheid..en heb mensen die onderhand mn nekharen kunnen tellen.. me er op de snelweg niet tussen laten ... zijn zij nu asociale weggebruikers??....of kan ik beter nog ff extra gaan oefenen in de trapkar van mn neefje van 7 of zo????? Alvast bedankt voor t lezen.. vriend hier vind dat ik niet zo moet mutsen en zegt dat hij zo nog eens bij me instapt.. (maar goed..die zei ook toen ik zei dat ik t wel spannend vond.. kind en vriend in de auto..agh..als we dood gaan gaan we tenminste met zn drieën..dus heel serioues neem ik hem niet) groetjes Sweet
Je moet het allemaal nog leren. Autorijden leer je pas als je je rijbewijs hebt en zelf gaat rijden. Het enige wat je nu nog kan is een auto besturen, autorijden is heel wat anders en dat komt vanzelf.
idd dat probleem heeft iedereen in het begin hoor. zelf heb ik hembijna 4 jaar trug gehaald ik was toen 23 en in het begin ook zon fijne muts en helemaal erg als me vent ernaast zat want die was notabene ook nog eens rijinstructeur haha nog zenuwachtiger dus . kon dus in het begin ook alleen met onze eigen station overweg inmiddels hebben we 2 autos en rijd ik ook zonder moeite in de mega grote van me ouders. het komt echt vanzelf duurt alleen nog ff. eerst nog een tijdje mutsen zeg maar haha
Toen mijn vriend net zijn rijbewijs had, kwam hij me met de auto van zijn ouders ophalen voor een ritje. Ik zeg, 'wat is dat dan voor geluid?' 'Ja', zegt vriendlief, 'ik weet het ook niet, maar ik vind hem niet lekker rijden'. Bleek dat hij de handrem er nog op had zitten... Is inmiddels al heel wat jaartjes geleden, maar we moeten er nog steeds om lachen haha! Je bent geen muts, in het begin viel het mijn vriend en mij ook op dat er van die achterlijke idioten enorm op je bumper bleven kleven, maar het went! Gewoon lekker veel rijden, dan wordt je steeds zekerder en gaat het ook gemakkelijker!
Meid, de eerste dag dat ik hem had, reed ik een deuk in een andere auto! Ik stond geparkeerd en wilde uit het parkeervak. Ik hoorde nog zo mijn instructrice zeggen, goed om je heen kijken naar het overige verkeer. Dus ik naar links, naar rechts en maar draaien aan dat stuur. En... beng... Oeps! Nooit gelijk gaan draaien!! Maar echt, het is te leren. De een heeft er wat langer voor nodig om zich fijn te voelen in de auto. Ik had jaren geen eigen auto en wilde liever niet rijden. Ik dacht altijd: ik ga wel op de fiets/met de tram. Maar nu gaat het vanzelf. En ik heb nooit meer wat geraakt.
Jahhhhhhhhhhhh Harstikke bedankt voor de schouder klopjes.. ( daag jullie uit om een keer mee te komen rijden) Dat van die handrem ken ik... hmzz..waarom rijdt ie nou zo moeilijk achteruit... ah jah..de handrem..en dan heb ik nog wel een lichtje naast mn toerentellen *BRAKE* zou moeten opvallen denk je.. enne..die deuk er meteen in.. grin.. ik ben blij dat ik de ouder station van mn ouders heb..die heeft al wat plekjes.. ik schoof hem gisteren nl ook zo met de neus langs een betonnen paaltje Ow...enne.. ehm.. vandaag moest ik hem parkeren in t centrum adam ( nieuwmarktbuurt).... ehm.. eerst 2 rondjes gereden..en toen mn paps gebeld of die t niet ff kon komen doen ( had er intussen al 1.5 uur overgedaan of zo om er te komen..lang leve 1 richting verkeer en was t redelijk zat).. en toen wees paps een insteekhaven aan waar ik in paste..en heeft hij me via de foon zo erin geleid..grin. Nu heb ik ook een slecht voorbeeld aan paps want die maak je pas echt blij als hij met zn bus en caravan mag inparkeren of zo op de champs ellysees in de spits 8)
Haha, zo was ik ook 13 jaar geleden En nu?? Ik ben nu de aller allerbeste autobestuurster van de weg (vind ik dan...) Je leert het dus echt wel Succes met autorijden!
Nou gaat toch allemaal goed zo te lezen Gewoon veel rijden en oefenen. Ik had de eerste tijd altijd mijn 'toen nog vriend' haha nu man, bij me dan heb je nog een paar ogen in de auto zitten en zo lijkt het nog een beetje op rijles M Ach ondertussen heb ik hem al bijna 5 jaar en vind ik het alleen maar leuk om te rijden, en parkeer ik hem vaak strakker in dan mijn man..dusse houd moed!
Wat leuk opgeschreven! Maare het komt vanzelf hoor en sowieso al super dat je gelijk hup op pad gaat!!!! Bij ons in het dorp heb je een weg die nogal stijl omhoog loopt, dan een stukje vlak en dan sta je aan een drukke weg waar je in moet voegen... De eerste keer dat ik daar reed (1 week rijbewijs, net mn eigen autootje) sta ik stil halverwege de helling, geen probleem. Totdat ik moest gaan rijden!!!!! Auto is tot 4 keer toe afgeslagen, auto's toeteren, kreeg het snikheet en werd knalrood, uiteindelijk vol gas de heuvel overgekomen, steeds als ik er nu langs kom (6 jaar geleden) moet ik er nog aan denken. Dus het komt wel goed hoor
Meis is heel normaal hoor, wat je beschrijft. Heb dit ook gehad, ik had een grote witte sierra voor tijdelijke auto. Ik kon nog niet echt goed overweg met schakelen zenuwachtig enzo. Op een gegeven moment rijden we in Hardewijk, nou het was net zo´n auto die op en neer gaat, maar dat hoorde dus niet bij deze auto. Reden een paar studenten langs, en lachen dat ze deden... Ik schaamde me kapot. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.. Maar wel goed dat je lekker aan het rijden bent.
Duurt maar heel ff dat gevoel van mutsigheid. Voor je het weet voel je je als een vis in het water. Mijn aller eerste keer alleen in de auto 1ste dag dat ik me rijbewijs had: Files, politie controle, een knipperlichtje wat stuk ging, omleidingen die zelfs tomtom niet snapte, en een hoosbui zodat ik echt niets meer zag op de snelweg.
@gebakje Ik had een dochter..die s ochtends heel enthousiast riep..*auto auto* en nadat ik er 1.5 uur over gedaan had voor ik bij mn ouders was ( stukje van een half uur) alleen maar *uit uit * riep ow..en dat van die helling.. dat ken ik .. ik akn hier mn aangrijpingspunt ook niet vinden..deenk dat er zeker 3 automobilisten achter me t erg warm hebben gehad toen ze die grote bak op zich af zagen komen ... lang leve de handrem hiero hoor.. die vergeet ik immers toch vaak ervanaf te halen..komt t nog eens van pas
Hahaha... zo herkenbaar De eerste keer dat ik alleen reed werd ik in de woonwijk ingehaald Maar de tweede keer ging al stukken beter en nu, nu weet ik niet beter. Komt echt goed!
ehm.. btw ..ff tussendoor nog een mutserige vraag... als je TomTom piept onderweg ..dan ben je langs een flitser gekomen toch..en dat piepje betekent toch niet dat je geflitst bent he.. anders heb ik een leuke gehad vandaag.. 2 x..
ow..blijf maar komen met die rijblunders.... geeft me een goed gevoel voordat ik morgen ochtend weer in de auto stap naa rmn werk keep them coming..keep them coming
Herkenbaar hoor wat je opschrijft! Het wordt allemaal vanzelf 'gewoon'. Voor je het weet zoef je door het verkeer alsof je het al jaren doet... Pfff, de eerste keer dat ik met rijbewijs 'alleen' reed is iets van 12 jaar geleden (het pré tomtom-tijdperk ). Ik had dus net een paar dagen mijn rijbewijs, in Engeland behaald, waar ik toen au-pair was. Toen dus de kids van school gehaald, drie stuks, plus nog twee vriendjes die kwamen spelen. Toen reed ik dus als mega-rookie in een auto met VIJF kinderen. Toen ik me dat realiseerde moest ik wel even slikken.... Snap eigenlijk nog steeds niet dat ze me dat toevertrouwden, haha. Maar goed, in al die jaren nog nooit een ongeluk/aanrijding veroorzaakt, dus op zich wel prima gegaan.
Begin eerst eens met kleine, bekende stukjes rijden. Eventueel met iemand naast je als je je dan veiliger voelt. Meteen een stuk rijden naar een vriendin waar je de weg niet naar toe kent, bellen achter het stuur (al is het handsfree)... ik zou nog even wachten tot je wat meer zelfvertrouwen hebt!
Lijkt me vrij normaal hoor Alleen...ik zou uberhaupt niet je telefoon gebruiken / op handsfree zetten als je net zelf rijdt; je kan je concentratie wel beter gebruiken lijkt me
ach dit heeft iedereen hoor haha... je leert nu pas autorijden, ervaring opdoen... mijn vriend had echt iets HEEL genants meegemaakt.. hij had dus net z'n rijbewijs en ging even naar de winkel.. alles ging goed totdat hij dus weg wilde rijden.. de auto ging aan, in de 1 en gas geven... MAAR de auto bleef op z'n plaats haha... hij alles nagekeken en na een kwartier toch maar z'n vader gebeld.. vader helemaal naar t winkelcentum gekomen om te zien hoe zijn zoon probeerde weg te rijden met de handrem erop hahaha...