Ik dacht dat het meestal mensen zijn van een vrijwilligersorganisatie. Maar in de mijn nieuwe ziekenfondspolis zag ik dat een bep. bedrag vergoed wordt voor het inschakelen van een lactatiedeskundige. Hoe zit dat precies? Of heb je twee soorten deskundigen? Zo ja, hoeveel kost een consult dan ongeveer?
Heb er een ingeschakeld ivm het weigeren van de tepel maar wel met tepelhoedje willen drinken....koste me 15 euro per kwartier. Was trouwens een heeeel deskundig persoon met opleiding en alles. Voed nogsteeds met zo'n ding maar het gaat ook zo goed en wilde niet lopen klooien door dat te verstoren .heeft me al zoveel moeite gekost om d'r ook uit een fles te laten drinken Ik krijg tot 100 euro vergoed.
Ik was ook iets van 100 euro per consult kwijt. Dan duurde het consult wel bijna 2 uur en kon ik haar daarna ook gewoon bellen. Het is niet altijd noodzakelijk om een lactatiedeskundige in te schakelen maar als je alles gedaan wil hebben om de bv te laten slagen lijkt het me wel handig om het op te nemen in je verzekering.
Ik was 60 euro kwijt geloof ik, maar alle telefoontjes en sms'jes als vervolg op het consult waren gratis. Ik kon een lactatiekundige inchakelen via mijn kraamzorgbureau. Ik hb eerst een keer gebeld, daar heeft ze niets voor gerekend en later is ze een keer langsgeweest. Dat was dus iets van 60 euro. Ik vond het het geld meer dan waard.
De lactatiekundige die ik had, was aangesloten bij het consultatiebureau en had op bepaalde tijden per week dus dienst 'namens hun'. Daarmee viel het gewoon onder de diensten van het cb en kostte het niks. Buiten die tijden was het apart en moest je wel betalen, maar heb geen idee hoeveel.
De vrijwilligers zijn overigens vooral ervaringsdeskundigen van bvn of LLL. Die hebben wel een cursus enzo gehad, maar zijn (meestal) geen lactatiekundigen.