weer een schoonmoeder topic!!

Discussie in 'De lounge' gestart door truelove4ever, 31 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd bescherm je kinderen dat is je taak! Je man moet voor jullie opkomen dat is zijn taak, anders zou ik echt boos op hem zijn.
    Ik zou erheen gaan en eens goed en duidelijk uitleggen waar ik mee zat en dan was ik er klaar mee. Laat haar meer eens komen met veronstschuldigingen....tot de tijd dat ze dit niet doet...geen contact meer.

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Volledig mee eens! Hier exact hetzelfde gedaan!

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik begrijp je frustratie helemaal, meis..

Ik heb namelijk ook een schoonmoeder die echt echt echt echt NOOIT eens kookt...
    Dit lijkt misschien iets kleins, maar voor mij is dit not done. We moeten in totaal 3 uur reizen wanneer we bij haar langsgaan. Ze weet dus altijd wanneer we komen, maar dan nog geen enkele moeite om te koken.

Laatst was het allang etenstijd geweest (het was 19.00 uur) en mijn kleintjes hadden echt honger, vet zielig... We waren bij schoonmoeder thuis en komt ze aankakken met..................zakjes snoep!!!!
    GRRRR.....
    Ik moest gewoon zelf naar de supermarkt hollen om een klant en klare zak Unox soep te halen .. BELACHELIJK!!!!
    Ik ga dus ook zelden daarheen!
    Ze wilt ook altijd uit eten wanneer we daar zijn, maar ten eerste kost dat handenvol geld en ten tweede zit ik met 2 kleintjes, hoor...?!!

Mijn vriend moest van haar op zijn 12de al zelf zijn eten koken.
    Onvoorstelbaar gewoon. Erg sneu. Van zijn zusje, die nog thuis woont (16) hoorde ik ook dat ze alleen maar een pan rijst maakt en de rest moet ze zelf maar bedenken.

Terwijl als mijn schoonmoeder hier komt, krijgt ze altijd een zelfgemaakte maaltijd op tafel. En echt geen simpele maaltijd.

Ach, het is zoals het is. Het is wel jammer. Ik zou me echt schamen, maargoed. Ze is gewoon héééél anders dan mijn eigen moeder. Die kookt zich elke week kapot voor haar 4 kids en 6 kleinkinderen. En dan echt een 3 gangenmenu...en als toetje zelfgemaakte gebak of taart. Elke week!!

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    watr een achterlijk wijf zeg
    spoort ze wel ?

arme kinders wat zullen zij zich achteruit geduwd voelen als ze daar zijn zeg.

ik hou er al hemelaal niet van als mensen kinderen vooor trekken zeker opa en oma niet ook al zijn het geen echte klein kids

voorbeeld
    mijn moeder is hertrouwd met een man ..
    die heeft zelf 3 dochters waar die minder contact mee heeft en met 1 zelfs geen.

toen die ging trouwen met me moeder kreeg die mij en me broer erbij . maar hij ging er voor .
    oke wij waren dan wel 15 en 16 ongeveer maar dan nog .
    nu hebben mijn broer en ik allebij kinderen .
    en hij staat nog steeds voor ons en onze kinderen klaar.
    en hij is dol op onze zoon en op die van me broer .

hij zal nooit zeggen dat het niet zijn eigen klein kids zijn.

soms grapte die wel eens erover als we lopen te ouwehoeren maar dat vind ik niet erg hij houd van ze

mijn zoon moet hem ook opa noemen omdat ik vind dat hij bij me moeder hoort

en zo moet jou sm dat ook doen wat een tr*t is ze bah

knuffel voor je kids :(

5. truelove4ever

truelove4ever Fanatiek lid

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    zo'n beetje hetzelfde verhaal dus!!
    al krijgen ze op zo'n middag/avond bijmijn sm soms zelfs maar 2 of 3 koekjes/snoepjes oid

hihi en ik wou dat mijn sm eens met ons uit eten ging hihii:p....nee serieus;)....ik ben al tevreden met een familiezak patat met verder niks erbij....hoef zelfs desnoods nog geen mayo pffffffff:(

hier ook altijd zelfgemaakt eten... ik sta soms bijv de hele middag in de keuken om zelf zuurvlees te maken...of iets anders zoals ovenschotel oid!!

zal je zelfs nog een schandalig voorbeeld geven...
    mijn vriend pakte een keer een plakje kaas uit de koelkast....jeetje je moest dr eens horen....blijf daar vanaf straks heb ik niks op me brood blabla....:xjeetje ik bedoel maar....een plakje kaas sjees...

laatste keer had ze ook nog een 'goede' smoes...NOT!
    ze had niet veel in huis want er stond een heeeeeel lange rij bij de Ald*...was maar 1 kassa open...:(....uuuh je bent toch in de winkel om boodschappen te doen lijkt me??:(:(;)

vind het allemaal zooo raar!!!

maarja ik heb me voorgenomen minder kontakt te hebben....en mijn vriend moet maar alleen gaan ofzo....betekend niet dat ik het nog langer accepteer dat ie voor iedere scheet klaarstaat voor zijn moeder en zus...
    kijk elkaar helpen vind ik niet meer dan normaal,maar moet wel van beide kanten komen!!

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    He gats... nou ik wist het wel....zwaaaaaaar minderen dat contact. Alleen maar nemen en niks geven... zo werkt het niet.

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Sop gaar laten koken, komt ze hopelijk op hangende pootjes terug met een picknickmand!

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Als ik jouw was zou ik voorlopig op vrijdag leuke dingen regelen zodat je weg ben als sch-ma om de hoek komt koekeloeren.

En op zondag zorgen dat je lekkere dingen in je tas hebt zitten.. voor de kinders natuurlijk.. niet voor oma. die heeft toch geen trek toch?! ;) confronteer haar er iets minder tactisch maar mee.
    en verder denk ik dat jouw dochter het over een paar jaar ook niet zo leuk meer vind dat oma haar broers als grof vuil behandel en haar niet. denk dat ze dan gauw op oma is uitgekeken. misschien moet ze dat ook snappen. want het zijn jouw kinderen maar ook HAAR!! broers!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Maar je vriend dan?
    Gaat hij nog wel met plezier naar zijn moeder?
    Mijn vriend gaat ook zelden. Hij geeft om zijn moeder, hoor. Maar diep van binnen weet hij ook dat ik het daar niet leuk vind.
    Zonde dat het zo moet gaan he?

Jouw schoonmoeder is wel erger, hoor!
    Die van mij is wat cadeaus niet gierig. Ze kookt dan niet, maar geeft vaak wel eten mee uit de winkel waar ze werkt. Mijn kids krijgen ook genoeg cadeaus. Vooral dochterlief.
    Maar het gekke is dat ze haar kleinkids niet vaak ziet en ook niet op bezoek komt hier. De laatste keer dat ze hier was, was in juni... Dat is 4 maanden terug..wij hebben haar sinds die tijd helemaal niet gezien.

10. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik weet niet hoe oud de kinderen waren toen je man/vriend in hunleven kwam.

maar ik was zelf 5 toen mijn (stief)vader in mn leven kwam en hij is gewoon mijn "papa". Bij zijn ouders en de rest van de familie ben ik gelijk geacepteerd. ( nou heb ik zelf wat minder met hun, maar dat terzijde)
    ik had nog "gewoon" in zover als dat dat kon met een vader in het buitenland contact met hem. en ook met mn opa en oma.

dus het hoeft echt niet zo te zijn.

daarin tegen had de nieuwe vrouw van mn vader er wel moeite mee en in middels sinds dec 2011 geen contact meer met mn vader. (dit is mijn keuze geweest)

11. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik denk aan.......vrijdag patatdag ahhaha lekker met je gezinnetje erop uit...net voor het weekend je kan je tijd wel beter en fijner indelen.
    Zelf ga ik ook niet meer naar schoonouders, dan wel om andere reden, want daar was eten genoeg, maar goed er is een last van mijn schouders gevallen..

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik begrijp ook nietnzo goed dat je man dit accepteerd. Mijn ouders behandelen mijn stiefzoons exact hetzelfde als hun zeven andere kleinkinderen en zo hoort het in mijn ogen ook. Natuurlijk is het gevoel erbij anders, ze hebben de eerste 13 en 5 jaar van hun levens gemist dus de band die je vanaf dag 1 met je biologische kleinkinderen hebt is er niet, maar ze zullen het hen nooit laten merken en dat zou ik ook niet van mijn ouders geaccepteerd hebben. Mijn stiefzoons krijgen exact hetzelfde voor sint, kerst en hun verjaardag als de rest, als opa en oma terug komen van vakantie krijgen ze allemaal hetzelfde enz. Onderscheid mag je echt niet accepteren, zo slecht voor je mannetjes!

13. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    ik snap het ook niet...lijkt of ie bang is voor zijn moeder ofzo:( (al kan ze wel heeeeeeel hard uit de hoek komen als zij vind dat zegelijk heeft....en dat denkt ze bijna altijd!!!!)

jouw ouders hadden wel al 7 kleinkinderen,waardoor ze al geleerd hadden de aandacht te verdelen...
    mijn SM had maar 1 kleindochter die ze letterlijk op een voetsuk plaatst met een gouden kooitje erom heen...omdat zij dr opa nog gekend heeft...oftewel zij de eerste en laatste aanwinst was die opa(haar man) nog gezien heeft

ze vind het bijv ook zwaar irritant dat mijn oudste zoon soms met me komt knuffelen (haar woorden....hij hangt aan me)
    terwijl dr eigen kleindochter de hele dag of aan haar moeder of aan dr oma plakt!!

nog een voorbeeld
    we zaten in de zomer een keer bij SM in de tuin...
    kleindochter zat op en klein dekentje....wij op stoelen uiteraard...
    mijn zoontjes (11 en 8 jr) wilden op een gegeven moment ook zitten...
    maar er waren geen stoelen (buiten dan...binnen wel)dus vroegen ze of ze binnen mochten zitten (lees: ze zitten dan op de bank die vlak voor een groot raam staat,waar wij weer aan de andere kant buiten zitten,dus hun kunnen zien)of dat ze evt een stoel binnen mochten pakken...
    NEEE...ze gaan maar bij kleindochter op dekentje (zo groot als handdoekje) zitten op de grond of buiten de poort spelen op gras en daar zitten!!:$:x
    ik werd razend...heb ze beiden op schoot gepakt en even later gewoon een stoel binnen gepakt voor ze!! is ze helemaal beklopt....me kids mogen niet eens ergens zitten!!! en als ze bij mij komen zitten plakken ze volgens haar!!!:x
    bah secreet!!!

owja en iemand vroeg hoe oud ze toendertijd waren geloof ik...
    nou...me jongste zoon was net 6 en me oudste bijna 9

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ts maar je man moet toch zeker voor zijn gezin opkomen?
    Als juulie echt zoveel moeite hebben met haar, wat ik heel vaak lees in je verhalen, waarom ga je er in godsnaam nog naartoe? Hoe vaak wil je nog dat ze je kinderen pijn doet?
    Ik bedoel......ik denk nu aan de kids en niet aan jullie. Jullie zijn volwassen en kunne redeneren....de kinderen niet.

Jullie taak als ouder is om ze ten alle tijden te beschermen....dus doe er dan iets aan ... Als je er zoveel moeite mee hebt.

15. truelove4ever

9 nov 2010
    2.441
    0
    0
    limburg
    mijn vriend lijkt er minder problemen mee te hebben,maar omdat ie al vaker alleen gaat,lijkt het wel of ie gehersenspoelt terug komt!
    ze weet zooo alles op haar manier te vertellen dat hij dan gaat twijfelen...en tja hij is al zolang dat die kleindochter er is gewend dat zij op handen gedragen wordt en deed er zelf vroeger ook aan mee!

ik ben er nu al een hele poos niet meer geweest en laatste keer was zonder kids....
    maar heb ook geen zin meer om te gaan....voorlopig niet althans...maar of ze het zal beseffen???

mochten wij in de toekomst weer gaan met kids en dr komt weer een opmerking of wordt dr kleindochter weer voorgetrokken oid sta ik gelijk op en ga ik naar huis.....en hoef ik dr niet meer te zien

maarja das toekomst...voor nu hoef ik hun effe helemaal niet te zien
    ben me door alles eens achter elkkaar te zetten wat er allemaal gezegd is en gebeurd is,zo gaan storen aan hun dat ze voorlopig niet wil zien

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik denk dat je het echt moet laten gaan. Zoek geen contact. Zoals ik hier al eerder zei. Mijn sm is precies het zelfde. Haar eerste kleinzoon (van haar 1e zoon, dr oogappeltje) is alles voor dr en de 2e op komst ook. Onze zoon stelt niets voor. Het kost zoveel energie. Nog steeds. Gelukkig zijn we nu beide op een punt om het te laten gaan. Pijn zal het blijven doen. Maar liever een oma "minder" dan een oma die niet om hem geeft. Onze zoon heeft genoeg andere opa's en oma's die wel om hem geven. Mn moeder en vriend. Mn (schoon)pa. En mn vader en (stief)moeder.

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Je hebt gelijk dat je niet meer gaat hoor! Hier bij ex ook zo'n klote schoonfamilie. Ex z'n pa zei ooit dat m'n zoon 't verkeerde bloed had (ik ben Belg, zij NL) :$ serieus, ben toen ook echt maanden niet geweest en de kleine kreeg m'n ex ook niet mee. Als 't ze toch zoveel moeite kost, dan idd liever een stel grootouders minder, maar wel een ander die er wèl alles voor doet!

Nu zijn we uit elkaar en nu gaat ie wel nog, weet niet hoe vaak, maar als hij wat ouder is dan hoop ik dat ie er zelf ook wel achter komt (zoontje) hoe die hele familie in elkaar zit en dat er niet veel goeds aan is.

Ook hier kwam ex elke keer gebrainwasht (hoe schrijf je zoiets?!) thuis. Dat ik echt dacht van kerel, kan je nu echt niet voor jezelf denken?! Echt erg sommigen hoor.

Ik was pak opgelucht toen ik besloot om er niet meer naar toe te gaan! Zelfs verjaardagen ed sloeg ik over, was die hele familie kotsbeu! (en ex ging trouwens ook zelden mee naar mijn familie, tenzij er flink geruzied werd dus waarom zou ik dan wèl moeite doen in een familie die het niet waard is (en er met mijn familie niks scheelt, terwijl hij dat zelfs zelf nog aangaf ook..))

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar moet je dan ook niet boos zijn op je partner want eigenlijk laat hij jullie in de steek?

19. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik vind t nogal zwak van je man/vriend dat hij dit accepteerd.
    Mijn schoonmoeder accepteert mijn dochter alsof het haar eigen is.

Melody is werkelijk helemaal stapel op haar!!

Ik vind idd dat het de taak is van je vriend/man om er wat aan te doen of om de deur te sluiten voor zijn moeder.

Ik vind dat hij jou en de kinders min of meer in de steek laat.

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik had het wel geweten.. wat denkt dat mens wel niet? oke jouw zoons zijn haar kleinzoons niet, maar dat hoeven ze niet te merken!
    ik was er niet meer heen gegaan, en mijn kinderen ook niet. maak je vriend dat duidelijk, en dat is lastig want het is nou eenmaal zijn moeder... maar ik neem aan dat hij jouw kinderen ook graag ziet? mannen zien dit gedrag vaak anders of totaal niet(wat dat is met mannen snap ik ook niet) maar wijs hem erop, en zeg hem dat dit je pijn doet.
    misschien dat hij er wat van kan zeggen en anders samen besluiten minder vaak langs te komen.

Deel Deze Pagina